Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boek van Erik...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31

    Geen idee mic, ik krijg in januari van elk jaar te horen hoeveel exemplaren van een boek zijn verkocht, omdat ook dan pas denk ik de boekhoudafdeling van de uitgever de totale verkoopcijfers gaat opmaken (om ze in maart aan de belastingen door te geven etc). Pas dan kan worden berekend hoeveel exemplaren en hoeveel ik krijg. En dan nog even wachten op het daadwerkelijk overmaken van het geld, het is dus altijd 'voorop' werken...

    Ik heb echter niet de indruk dat de verkoop tegenvalt, gelukkig maar ook; als je een boekje in een paar weken in elkaar knutselt is een tegenvallende verkoop geen probleem, maar als je er veel en lang aan werkt zoals in dit geval, dan zie je dat natuurlijk graag terug. Ik ben echter wat cijfers betreft wel optimistisch, zeker gezien de goede ontvangst van het boek. De gebruikers zijn er zeer tevreden over, en dat is uiteindelijk de beste methode van werk afleveren en beloond worden


    ok, jouw aanhangers hebben mij ook overtuigd, op mijn verjaardagslijste staan helemaal bovenaan jouw boek (alleen spijtig dat ik nog twee weken moet wachten )

    vriendelijke groet,
    Kristien (die best wel wat boeken over het onderwerp kan gebruiken)

    Olympus E500
    take the time it takes so it takes less time...
    www.pnh.be

    Comment


    • #32

      Dit lees ik over het boek, niet dat ik het wil geloven dat het een goed boek is....

      Recensie('s):

      Tegenwoordig houden veel mensen zich bezig met digitale fotografie. Er zijn dan ook vele boeken over dit onderwerp geschreven. Een nieuwe uitgave moet dan eigenlijk iets nieuws toevoegen om zichzelf te rechtvaardigen. Deze uitgave echter probeert te veel tegelijk te vertellen: over analoge fotografie; over digitale fotografie; over hun onderlinge verstandhouding; over computers; over printers; over beeldbewerking en programma's, etc. Ondanks de goede bedoeling mist dit boek een doel. Voor beginners is het te veelomvattend en voor gevorderden niet interessant. Vergeleken met andere uitgaven over dit onderwerp niet overzichtelijk genoeg. Bevat cd-rom met extra bestanden, programma's en foto's die in het boek aan bod komen.

      Koen

      www.pbase.com/koendehouwer
      Jamaar Koendehouwer???? Als je het ene laat zien moet je ook het andere laten zien.
      Ik bedoel er zijn veel recenties en je laat alleen het negatieve zien???
      Hierbij enkel andere die er net onder stonden (en in de meerderheid waren)

      Recentie:
      Beoordeling van klanten:

      29 juni 2002
      Een topper!

      Dit boek is een topper! Voor iedereen die de digitale fotografie een warm hart toedraagt is dit HET boek bij uitstek! Zowel voor beginners als voor de gevorderde fotograaf. De voorbeelden die besproken worden staan op de bijgevoegde cd-rom, zo ook een erg handige tool om de gegevens van de foto zelf (de Exif) te bekijken. De makkelijke (en gezellige!) stijl van schrijven zorgt dat je met een glimlach je 'huiswerk' maakt want dit boek is niet alleen een 'lees'boek maar ook een 'doe-het-zelf-ook' boek! Een aanrader dus. Veel leesplezier!

      13 juni 2002 Utrecht
      Topboek

      De auteur Erik Mansvelder legt op een zeer duidelijke manier uit, hoe je foto's beter kunt maken, en hoe deze foto's te bewerken op de computer. Ik ben vooral te spreken over dit boek, omdat alle aspecten van het digitaal fotograferen aan de orde komen. 1) de camera 2) fototechnieken 3) Bewerken op de pc. kortom het meest complete boek dat ik tot nu toe gelezen heb.


      Mic / Oly E-20
      http://www.pbase.com/mic

      Comment


      • #33
        Ahja, nu zie ik ze ook staan!!! SORRY.......

        Koen

        www.pbase.com/koendehouwer
        www.pbase.com/koendehouwer
        www.pbase.com/tignes

        Comment


        • #34
          De tweede positieve recensie zou ik geschreven kunnen hebben. Dus Koen wat ga je nu doen...

          Hannie
          Olympus E-10
          Hannie

          Comment


          • #35

            De tweede positieve recensie zou ik geschreven kunnen hebben. Dus Koen wat ga je nu doen...

            Hannie
            Olympus E-10
            Tja nu breng je hem weer aan 't twijfelen..

            Mic / Oly E-20
            http://www.pbase.com/mic

            Comment


            • #36
              Ik heb de laatste twee maand al een aantal boeken over digitale fotografie en photoshop ingestudeerd. Het boek van Erik vind ik uitermate goed. Ik heb nu laatst het deel 3 doorgenomen (deel 2 nog niet) en dit wil ik erover zeggen: in veel boeken leer je Photoshop, in het boek van Erik leer je met Photoshop werken. Het is uiteraard, gezien het volume, niet volledig, maar ik geloof ook niet dat Erik die pretentie heeft, maar ik heb in weinig of geen boeken zo'n practische toepassingen gevonden als bij Erik. De meeste boeken behandelen de onderwerpen vooral technisch: dit doe je zo en dit doe je anders. Waarvoor je dat dan eigenlijk kunt gebruiken is een ander paar mouwen. Bij Erik vind je een beperkt aantal items, die heel practisch zijn, en die daarboven nog zeer duidelijk uitgelegd zijn.

              Een nadeel Erik; je boek valt inderdaad in stukken en brokken uiteen, maar zolang het buiten niet waait, is dat geen probleem

              PS Erik, het aantal opmerkingen is deze keer uiterst beperkt; dus mag ik het misschien hier stellen:
              p 309 onderaan staat een bestand van
              600 5 600 pixels....Het is misschien heel dom van mij, maar ik weet niet wat dat wil zeggen, zo'n opsplisting in 3; een bestand is bij mijn weten nog niet driedimensionaal??

              Vriendelijke groeten
              Annie

              Comment


              • #37
                Nen tip voor Erik: kan je datzelfde boek eens herschrijven met een Engelse PS, want ik zie dat ik daar wel wat problemen mee gaan hebben (BTW: ik haat nederlandstalige software)
                Ik weet niet of jullie er iets aan hebben, maar kwam eens deze link tegen (http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?tutorial=172) waar de vertaling van PS te vinden is.

                Comment


                • #38
                  Bedankt Dirk, zeer interessante tip! ook voor andere proggies....

                  I swear Your Honour, I have no idea where that knife came from....
                  Nolta S404
                  I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

                  Comment


                  • #39
                    En jee-esteke... lekker de hele dag zitten lezen ?

                    Hannie
                    Olympus E-10
                    Hannie

                    Comment


                    • #40

                      p 309 onderaan staat een bestand van
                      600 5 600 pixels....Het is misschien heel dom van mij, maar ik weet niet wat dat wil zeggen, zo'n opsplisting in 3; een bestand is bij mijn weten nog niet driedimensionaal??
                      Ik heb het boek nog niet (morgen misschien?), maar zou daar niet gewoon moeten staan bij een vierkante foto 600 x (maal) 600?
                      Als dat zo is, kan Erik niet meer zeggen dat er geen faut in zijn boek staat.

                      Comment


                      • #41


                        dat er geen faut in zijn boek staat.

                        "faut" = fout

                        Hannie
                        Olympus E-10
                        Hannie

                        Comment


                        • #42
                          Ge hebt em, Hannie.
                          Ik had het inderdaad bewust voud geschreven.

                          Comment


                          • #43
                            Je moet het dan wel goed phaudt schrijven hé


                            En jee-esteke... lekker de hele dag zitten lezen ?
                            Hannie
                            Ik zou wel gewild hebben maar ik heb de ganse dag wat koppijn gehad. Ik vraag me af waarom....

                            I swear Your Honour, I have no idea where that knife came from....
                            Nolta S404
                            I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

                            Comment


                            • #44

                              En jee-esteke... lekker de hele dag zitten lezen ?
                              Hannie

                              Ik zou wel gewild hebben maar ik heb de ganse dag wat koppijn gehad. Ik vraag me af waarom....
                              Nog een geluk da ge morgen nie moet gaan werken. Dan kunde morgen nog wa verder lezen.



                              Edited by - Mr.Bluestar on 19 August 2002 00:00:26
                              Nikon D90

                              Comment


                              • #45

                                Nog een geluk da ge morgen nie moet gaan werken. Dan kunde morgen nog wa verder lezen.
                                Zorg gij ermaar voor dat iedereen daar mij gerust laat morgen.....

                                I swear Your Honour, I have no idea where that knife came from....
                                Nolta S404
                                I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

                                Comment

                                Working...
                                X