Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met TicTacPhoto.com ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iemand ervaring met TicTacPhoto.com ?

Heb ook een album cadeau gekregen met Clickx
    Kwaliteit van papier, kleur en afdruk mogen er best wezen. Een aanrader
    De leveringstermijn was normaal (1 week).
    Enkel stel ik mij vragen bij de kwaliteit van het inbinden van de bladen. Ik vrees dat bij een beetje intensief gedoorblader het geheel voorspoedig zal loskomen. Jammer, dit had beter gekund.
    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
    BD0993BE
    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

zou zelf niet meer bij tictacphoto bestellen: de kwaliteit, die er soms wel is, is er andere keren niet. In ene boek staan foto's mooi recht, in andere, gelijktijdig besteld en zelfde foto's, staan sommige foto's niet mooi horizontaal en hangen er lijmresten op het papier.
      Soms worden foto's helderder afgedrukt dan origineel, soms donkerder. En papierstructuur, idd stevig papier, is soms in heldere delen zichtbaar.

Heb intussen dezelfde foto's bij Hema laten afdrukken: niet goedkoop maar wel goede kwaliteit, en prima afgewerkt. Dus: voor mij geen tictacphoto meer...
      www.petervdg.net/Portfolio

Comment

TicTac, PhotoToalbum, onlinefoto.be.
        http://www.tictacphoto.com/nl
        Ze zijn allemaal van dezelfde firma.
        Ze leveren in 16 landen.
        Ik gebruik ze trouwens voor trouwalbums te maken.
        Alle klanten zijn er heel tevreden over.
        De editor werkt prima.(veel mogelijkheden.
        Het large formaat 33x39 lederen of stoffen uitvoering.

Alleen moet je een vrij zware Pc hebben want als je met grote fotobestanden werkt. (16mb/stuk).

Ik moet natuurlijk wel toegeven dat je wel eens een kleurzweem hebt.
        Maar het belangrijkste is dat je de boeken laat afdrukken op professionele resolutie !!!! 600 dpi (staat als optie bij het bewerken van de foto's)
        Zo krijg je een betere contrast, betere kleuren en heldere foto's.

Ik weet waarover ik praat want heb voor dit jaar al 20 albums gemaakt bij TicTac.

Het blijft natuurlijk drukwerk, en geen echte foto's.
        Als de klanten geen 1000 euro meer willen betalen voor een reportage en een boek , dan is dit een mooi alternatief.

Succes aan diegene die het eens willen proberen.

CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Wat kaft en dikte betreft, ben ik akkoord, maar daar blijft het ook bij. Zowel ik als mijn collega zijn nu al 1md in 'onderhandeling' met tictacphoto en onze boeken zijn gewoon een ramp. Zwart/wit foto's komen er turkoois/blauw uit. TicTacPhoto heeft trouwens bevestigt dat dit een probleem is. Afprinten gebeurt idd met 600dpi, maar 'professional printing quality', die je in hun programma kunt selecteren, zal toch alle beelden comprimeren tot 150dpi kwaliteitsfactor 95 (staat bij de FAQ op hun site). Veel foto's zijn trouwens overblown aan het wit. Kortom, TOTAAL niet tevreden.

Comment

Ben wel vrij tevreden over het gratis album dat ik 'gekregen' heb bij de Clickx. Is er beter uitgekomen dan verwacht, was ook maar mijn eerste album.

ik ga er nu eentje maken bij Kruidvat, en ik moet wel zeggen dat je daar veel meer opties hebt qua foto-layout dan bij TicTac...
            Vriendelijke groeten, Sven
            Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Ik heb er zeer slechte ervaring mee, de wachttijd was veel langer dan beloofd. De helft van de foto's waren scheef gedrukt, als ik bijv een spread had over 2pg's kwam dat niet meer uit. De inbinding van het album trok nergens op, ik denk at het boek binnen twee maanden uit elkaar gaat vallen.

De kleuren waren ook niet in orde, maar oké, dat was mijn eigen fout misschien wel, ik had ze niet geconverteerd naar een profiel voor drukwerk.

Ik wou daar een trouwalbum laten maken maar toen ik mijn testversie zag ben ik dus direct opzoek gegaan naar een andere firma. Daar durf ik geen trouwalbum te laten maken hoor.
              Vanaf nu laat ik mijn boeken maken bij Vakcolor. Duurder, maar de kwaliteit is zoveel keer beter.

Nooit meer tictac voor mij hoor... als ik in de toekomst klanten heb die zo'n album willen om te besparen ze mogen dat, maar niet bij mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                TicTac, PhotoToalbum, onlinefoto.be.
                http://www.tictacphoto.com/nl
                Ze zijn allemaal van dezelfde firma.
                Ze leveren in 16 landen.
                Ik gebruik ze trouwens voor trouwalbums te maken.
                Alle klanten zijn er heel tevreden over.
                De editor werkt prima.(veel mogelijkheden.
                Het large formaat 33x39 lederen of stoffen uitvoering.

Alleen moet je een vrij zware Pc hebben want als je met grote fotobestanden werkt. (16mb/stuk).

Ik moet natuurlijk wel toegeven dat je wel eens een kleurzweem hebt.
                Maar het belangrijkste is dat je de boeken laat afdrukken op professionele resolutie !!!! 600 dpi (staat als optie bij het bewerken van de foto's)
                Zo krijg je een betere contrast, betere kleuren en heldere foto's.

Ik weet waarover ik praat want heb voor dit jaar al 20 albums gemaakt bij TicTac.

Het blijft natuurlijk drukwerk, en geen echte foto's.
                Als de klanten geen 1000 euro meer willen betalen voor een reportage en een boek , dan is dit een mooi alternatief.

Succes aan diegene die het eens willen proberen.

Ik moet eigenlijk mijn mening herzien.
                De laatste 2 albums waren echt heel droevig.
                Printlijnen op bijna alle pagina's , net als de matrix printers van vroeger.
                Zwart-wit foto's vertonen een kleurzweem, van blauw naar groen.
                Van andere collega's hoor ik dat de boekbinding loskomt.
                En het vervelenste van gans de zaak is dat ze enkel te bereiken zijn via mail.

Sommige boeken zijn dus goed, andere dan weer niet.

Om af te sluiten:
                Beter een duurder boek (vakcolor) met betere kwaliteit dan goedkoop.

Het is tenslotte uw reputatie als fotograaf die zo naar de zak wordt geholpen.

Grtz,
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Ik moet me helaas aansluiten bij de negatieve beoordelingen.
                  Net een boek ontvangen dat ik via een wedstrijd gewonnen had.

Het papier is idd heel stevig en de kaft en binding zien er ook goed uit, maar...
                  - sommige pagina's zijn scheef gesneden. Bij een foto over een volledige pagina, zit er onderaan een schuine witte rand. Als je de andere pagina's goed bekijkt zie je dat er veel zijn waar de foto's (licht) schuin over de pagina lopen.
                  - de druk is, zoals hierboven reeds gezegd, net alsof het met een betere matrixprinter gedaan is. Je ziet (zeker in effen delen) lijnen/rasters
                  - kleuren zijn ook niet op alle pagina's ok. Sommige wolken zijn witte vlekken geworden.
                  - en het meest storende is dat bij het doorsturen van de foto's, deze verkleind doorgestuurd worden en dat zie je ook in de afdruk. Alsof je met JPG's zit met een te hoge compressie waar dan blijkbaar nog eens een verscherping werd op toegepast. Veel details gaan verloren.

Had dit mijn eerste boek geweest, had ik wellicht gedacht dat dit de normale kwaliteit was en zou ik misschien tevreden geweest zijn. Maar ik heb al boeken laten afdrukken bij Blurb, myphotobook.be en extrafilm en de kwaliteit van de foto's in hun boeken is toch veel beter. Hun papier is misschien wel dunner maar dat stoort me niet.

Dit was duidelijk de eerste maar ook de laatste keer dat ik bij hen een boek liet drukken.
                  Ik ben niet zeker dat ik het boek aan veel mensen ga laten zien of misschien toch maar dan om hen te doen inzien dat het toch veel geld is (als je het moet betalen ) voor mindere kwaliteit...
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Working...
                  X