Ik heb een kerstkaartje gemaakt met twee foto's van onze dochters geplaatst op een achtergrondfoto die ik via een 50% transparante witte laag bedekt heb. Ziet er schitterend uit op het scherm en op mijn printer. Echter, ik heb deze foto nu laten afdrukken bij een afdrukcentrale, en daar is blijkbaar een correctie toegepast zodat de achtergrondfoto veel meer kleur krijgt en de twee portretjes te donker worden. Globaal gezien is de foto dus donkerder of meer contrastrijk gemaakt. Ik vermoed dat de correctiesoftware door de uitgebleekte achtergrond oordeelt dat de foto te licht of te weinig contrastrijk is
Vandaar mijn vraag: bij welke afdrukcentrale kun je expliciet aangeven dat ze geen correctie meer mogen toepassen?
Ik zou natuurlijk de foto vooraf wat extra kunnen verhelderen, maar vermoedelijk zal het eindresultaat hetzelfde zijn.
Vandaar mijn vraag: bij welke afdrukcentrale kun je expliciet aangeven dat ze geen correctie meer mogen toepassen?
Ik zou natuurlijk de foto vooraf wat extra kunnen verhelderen, maar vermoedelijk zal het eindresultaat hetzelfde zijn.
Comment