Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
heb daar zelf al gekocht, liep supervlot; MAAR ik hab het gelukt dat ik mijn spullen heb kunnen laten meebrengen omdat er familie daar op bezoek was , dat scheelt omdat je dan geen invoerrechten moet betalen als je teug komt
Als je http://www.dpreview.com/forums/ open doet kan je naar de cameras kijken, klik op de gewenste camera en daar iets onder kan je zien waar hij het goedkoopste in de winkel te vinden is
Ik heb ook wel interesse om een toestel te kopen maar het is nogal een redelijk bedrag ( voor mij althans ) en daardoor heb ik twijfels.
Voor de garantie zou ik het niet laten, het moet al wreed lukken dat er iets aankomt en anders laat je hem zo ( opuw eigen kosten ) herstellen he !!! en in het slechtste geval kan je hem nog opsturen ook he !
de winkels zullen zich meetsal wel aan de afspraaken houden, maar het shippen is het gevaarlijkste hé, daar komen de diefstallen voor.
Je moet zelf maar uitmaken denk ik of je het aandurft
Hi Sven
Heb tweemaal iets besteld in US, voor kleinere bedragen,
de eerste maal geen probleem,
de tweede maal, patat, voor een aankoop van € 29.00 (voorzetlenzen)
heb ik € 21.59 kosten betaald, ( invoerrechten, BTW en aanbiedingskosten)
dus voorzichtigheid is geboden.
groetjes;
JP
dit is niet een toon die een junior member zou moeten hebben.
een beetje genuanceerder mag best
Waarom zou een junior member dat niet mogen zeggen Eerlijk gezegd vind ik het net goed dat een junior member dat hier komt zeggen Dat is een goede reactie: leve de search!!
Nu de dollar zo laag staat is het misschien intressant van wat te kopen in de USA. Kent er iemand daar online-shops?
mvg Sven
Vergeet de hoge verzendkosten niet en reken 6% invoerrechten en 19% BTW extra voor Nederland. Voor België ken ik de invoerrechten niet, maar daar is de BTW 21%, zoals je weet en de lage dollarkoers verdwijnt als sneeuw voor de zon. Toch levert het soms enkele tientallen euro voordeel op. Daar staat tegenover dat je voor de garantie het product terug naar de VS moet sturen. Persoonlijk vind ik het niet interessant. Een betrouwbare winkel en onlinewinkel is B&H in New York. http://www.bhphotovideo.com
Vergeet de hoge verzendkosten niet en reken 6% invoerrechten en 19% BTW extra voor Nederland. Voor België ken ik de invoerrechten niet, maar daar is de BTW 21%, zoals je weet en de lage dollarkoers verdwijnt als sneeuw voor de zon. Toch levert het soms enkele tientallen euro voordeel op. Daar staat tegenover dat je voor de garantie het product terug naar de VS moet sturen. Persoonlijk vind ik het niet interessant. Een betrouwbare winkel en onlinewinkel is B&H in New York. http://www.bhphotovideo.com
Ritzphoto is een keten in de VS die ook online verkoop doet, je kan er ook inschrijven op hun ESP (extended service program) wat een soort omnium is voor camera's. bij herstellingen geven zij een adres in de buurt (europa is voor hen wel een buurt ) waar je je camera naar toe kan brengen. Zoals reeds gezegd is de grootste winst er als je het toestel zelf meebrengt, maar toch scheelt het een slok op de borrel aangezien fotomateriaal vaak goedkoper is in de US.
Nikon D70 + Sigma 18 - 125 mm F 3.5-5.6 DC ready to learn
heb zelf ook al aangekocht bij bhphotovideo.com liep helemaal vlotjes,
maar zoals hier boven al vermeld tword duur soms zelfs helemaal duurder als ze aan de grens taxen en kosten gaan rekenen.
word makkelijker als je iemand kent in the states die het voor je kunnen opsturen als "cado" .... maar zelfs dan ben je niet helemaal safe
Kan eventueel wel interessant zijn voor aankoop van software die je kan downloaden. Ik denk maar aan PS of aanverwanten...
Equipment : Nikon D70 + Kit Lens 18-70 / f 3.5~4.5 + Nikkor 70-200 / f 2.8 VR + Speedlight SB800
Quote : A mind is like a parachute, it only works when it's open
Comment