Al iemand moeten gebruik maken van de garantie-service bij Fuji.NL? Dan graag je ervaringen! Alle andere tips bij het oplossen van mijn probleem (zie mijn verhaal hieronder) zijn uiteraard ook welkom!
Onlangs postte is een thread over vegen op mijn CCD. Wat later kwam er op onverklaarbare wijze nog een vlek op mijn foto's, veroorzaakt door een stofje op het 2de lenselement, dus onmogelijk te verwijderen zonder demonteren van mijn S7000
Dus, ik mijn stoute schoenen aangetrokken en gemaild naar Fuji.NL om te vragen of deze euvels onder garantie konden hersteld worden. Groot was mijn verbazing toen ik volgend antwoord kreeg:
Beste B. Wellens,
Het serienummer welke u vermeld, 34L34813, komt niet voor in onze administratie van de FinePix
S7000. Ik raadt u aan om contact op te nemen met uw leverancier zodat hij contact kan opnemen
met zijn leverancier van de camera...
Dus, ik vol goede moed naar Bestekeus.NL gemaild met de vraag of ze konden uitzoeken waarom mijn serienummer niet geregistreerd was bij de importeur, en daar volgend antwoord gekregen:
Beste Bart Wellens,
Hierbij ontvangt u een RMA formulier. Vult u het formulier in zijn geheel in en
stuurt u het samen met het defecte apparaat retour naar BesteKeus.nl, kon.
Julianaweg 31-b, 5684 VA in Best. Vergeet u niet om een copie van de factuur
mee te zenden en het formulier te ondertekenen.
--
Met vriendelijke groet,
BesteKeus.nl
Ikke direct teruggemaild dat dit nog niet aan de orde was, maar dat ik eerst wilde weten waarom dat serienummer niet gekend was bij Fuji.NL!
En daarna, gedurende 2 weken intussen: DOODSE STILTE aan de kant van zowel Bestekeus.NL als Fuji.NL
Mijn conclusie:
Ofwel wil Fuji zich onttrekken aan de garantie!
Ofwel heeft Bestekeus.nl gesjoemeld met de nederlandse garantiekaart!
PS. Ik heb ook eens bij Fuji-België een balletje opgegooid: gewoon mijn serienummer opgegeven en gevraagd of ze konden natrekken via welk land dit ingevoerd is! Maar helaas ook van die kant totaal geen reactie
Iemand trouwens een idee hoe ik zelf kan traceren of mijn S7000 idd reglementair door Fuji.NL ingevoerd werd, zoals moet blijken uit de Nederlandse garantiekaart, de Fuji.NL-seals op de verpakking en de Nederlandse handleiding? De garantiekaart bestond uit 2 delen waarvan één deel moest ingevuld worden en aan Fuji.Nl teruggezonden worden. Uiteraard heb ik dit netjes zo gedaan!
Onlangs postte is een thread over vegen op mijn CCD. Wat later kwam er op onverklaarbare wijze nog een vlek op mijn foto's, veroorzaakt door een stofje op het 2de lenselement, dus onmogelijk te verwijderen zonder demonteren van mijn S7000
Dus, ik mijn stoute schoenen aangetrokken en gemaild naar Fuji.NL om te vragen of deze euvels onder garantie konden hersteld worden. Groot was mijn verbazing toen ik volgend antwoord kreeg:
Beste B. Wellens,
Het serienummer welke u vermeld, 34L34813, komt niet voor in onze administratie van de FinePix
S7000. Ik raadt u aan om contact op te nemen met uw leverancier zodat hij contact kan opnemen
met zijn leverancier van de camera...
Dus, ik vol goede moed naar Bestekeus.NL gemaild met de vraag of ze konden uitzoeken waarom mijn serienummer niet geregistreerd was bij de importeur, en daar volgend antwoord gekregen:
Beste Bart Wellens,
Hierbij ontvangt u een RMA formulier. Vult u het formulier in zijn geheel in en
stuurt u het samen met het defecte apparaat retour naar BesteKeus.nl, kon.
Julianaweg 31-b, 5684 VA in Best. Vergeet u niet om een copie van de factuur
mee te zenden en het formulier te ondertekenen.
--
Met vriendelijke groet,
BesteKeus.nl
Ikke direct teruggemaild dat dit nog niet aan de orde was, maar dat ik eerst wilde weten waarom dat serienummer niet gekend was bij Fuji.NL!
En daarna, gedurende 2 weken intussen: DOODSE STILTE aan de kant van zowel Bestekeus.NL als Fuji.NL
Mijn conclusie:
Ofwel wil Fuji zich onttrekken aan de garantie!
Ofwel heeft Bestekeus.nl gesjoemeld met de nederlandse garantiekaart!
PS. Ik heb ook eens bij Fuji-België een balletje opgegooid: gewoon mijn serienummer opgegeven en gevraagd of ze konden natrekken via welk land dit ingevoerd is! Maar helaas ook van die kant totaal geen reactie
Iemand trouwens een idee hoe ik zelf kan traceren of mijn S7000 idd reglementair door Fuji.NL ingevoerd werd, zoals moet blijken uit de Nederlandse garantiekaart, de Fuji.NL-seals op de verpakking en de Nederlandse handleiding? De garantiekaart bestond uit 2 delen waarvan één deel moest ingevuld worden en aan Fuji.Nl teruggezonden worden. Uiteraard heb ik dit netjes zo gedaan!
Comment