Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nummering foto's 2OD ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nummering foto's 2OD ???

De mijne begon op 1001 dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
      De mijne begon op 1001 dacht ik.
      En was deze ook nieuw ????
      In een thread van Lapino zag ik dat zijn 2e 20D na vervanging bij top-foto op 2000+ begon te nummeren.
      Last edited by Wimpy; 30 november 2004, 18:28.

Comment

De nummerig bij Canon begint zelden op nul, niets om je druk over te maken.
        http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

Mijn D60 begon toen ik em kocht ook niet op 0001.

Ik ben er maar vanuit gegaan dat de camera in de fabriek een aantal keer getest is en dat hierna de nummers niet gereset zijn naar 0.
          In every colour there's the light
          In every stone sleeps a crystal
          Remember the Shaman, when he used to say:
          "Man is the dream of the dolphin"

Comment

Voor de geïnteresseerden, ik stelde de deze vraag aan www.geheugenkaart.be waar de camera vandaan kwam, Peter maakte deze vraag over aan Canon en dit was hun antwoord :

Dag Peter,

Dit is bijna een standaard vraag geworden.

De 20D begint de telling van de foto's met het eerstvolgende nummer waarop de CF kaart die als eerste in het toestel wordt gebruikt ook is geëindigd. Canon heeft voor dit systeem gekozen om een opeenvolgende nummering van gearchiveerde foto's mogelijk te maken.

Wanneer de klant dit niet wil, dan dient men, nadat men de datum van het toestel heeft ingesteld, maar vóordat de eerste foto wordt gemaakt, de CF kaart eerst te formatteren; dit is overigens altijd goed wanneer men een kaart in een ander toestel plaatst.

Het euvel is gemakkelijk te verhelpen door de teller van de camera weer op nul te zetten.

De dan op nul gezette teller heeft overigens niets te maken met de ook in het toestel aanwezige teller van het aantal opnamen dat is gemaakt met het toestel. Of beter gezegd: het aantal malen dat de sluiter heeft gefunctioneerd. Dit telwerk is af te lezen met een zgn Exif file reader. Dit telwerk kan niet op nul gesteld worden.

Zo, dit weten we ook weeral

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
              De dan op nul gezette teller heeft overigens niets te maken met de ook in het toestel aanwezige teller van het aantal opnamen dat is gemaakt met het toestel. Of beter gezegd: het aantal malen dat de sluiter heeft gefunctioneerd. Dit telwerk is af te lezen met een zgn Exif file reader. Dit telwerk kan niet op nul gesteld worden.
              Dus het is wel uit te lezen ? Welke parameter is dat dan
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Met een Exif-reader (software) kunt u gemakkelijk bekijken hoeveel er daadwerkelijk op de teller staat (zie http://www.tawbaware.com/exifread.htm) . Bijna onderaan bij regel: Unknown (0093)3,9 : 18,0,62324,0,0,0,4,0,0. Het derde getal is het aantal gemaakte foto's d.m.v. druk op de shutter (dus 62324). Dit getal kan niet gereset worden en klopt dus altijd.
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                  Met een Exif-reader (software) kunt u gemakkelijk bekijken hoeveel er daadwerkelijk op de teller staat (zie http://www.tawbaware.com/exifread.htm) . Bijna onderaan bij regel: Unknown (0093)3,9 : 18,0,62324,0,0,0,4,0,0. Het derde getal is het aantal gemaakte foto's d.m.v. druk op de shutter (dus 62324). Dit getal kan niet gereset worden en klopt dus altijd.
                  Deze even uitgeprobeerd... De voorgestelde EXIF-reader toont in elk geval niet eens dat veld. Een andere reader toont het veld wel, maar de waarde is 0, en ik weet wel zeker dat er al mee gefotografeerd is
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Bij mij toont deze exif reader HELEMAAL niets !!

Comment

Helaas, dit is wat'ie geeft:

Unknown (0093)3,9 : 18,0,0,0,0,0,65535,65535,65535
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

Comment

Bovengenoemde exifreader geeft bij mij ook niet dat veld aan (foto's genomen met een D60 van canon)
                        In every colour there's the light
                        In every stone sleeps a crystal
                        Remember the Shaman, when he used to say:
                        "Man is the dream of the dolphin"

Comment

Working...
                        X