Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindwerk - HELP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eindwerk - HELP

hier ben ik weer.

nu heb ik zo veel mogelijk informatie over de werking van de digitale camera. Ik weet het "GOOGLE" maar ik vind alleen maar beperkte informatie. Ik heb ALLES nodig en zo uitgebreid mogelijk. Ik weet wel zelf hoe dat een camera werkt maar dan oppervlakkig. Dees gaat de belangrijkste deel zijn van mijn eindwerk dus ik moet in detail gaan. Ik moet dus ook de 'optica' bespreken die hier die te pas komt bij de werking, maar daarover vind ik dus helemaal geen info.

Alle hulp is welkom

DANK U

Comment

Kijk eens op de sites van de fabrikanten zelf, daar vind je meestal brochures over de nieuwte digitale cameras, met natuurlijk alle nieuwe technieken beschreven.

Comment

heb ik al gedaan, maar daar vind ik wel de functies en SOMS ook heel oppervlakkig beschreven wat ze doen, maar ik heb de werking van de digitale camera in het algemeen nodig. Niet van 1 specifieke. Maar dan zo uitgebreid mogelijk. alles wat ik tot nu toe heb is heel oppervlakkig en kort beschreven

Comment

Boek van Erik Mansvelder, digitale fotografie is geen slecht begin om hieraan te beginnen.... isbn 90 395 1983 8
          Bevat voldoende info om aan een eindwerk te beginnen
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Werking van camera en van de electronische onderdelen zoals chip en geheugen vind je hier

Henri
            lidnummer: BD0435BE

Comment

Heb je al een brief gestuurd naar Canon Benelux en Nikon, Minolta en dergelijke? ik heb in mijn tijd (ondertussen jaren geleden) ook zulk een werkje gemaakt over PC's en daarvoor heb ik IBM, Apple, en nog verschillende anderen (toen bestond pentim nog niet) aangeschreven en ik heb daar hele dikke enveloppen van teruggekregen... met echt centimeters dikke folders, boeken, technische info, enz in.

Ik had zelfs zo veel dat ik op den duur vanalles heb moeten weggooien omdat het te veel werd. ik had wel de beste punten van de klas toen...ik ben er nog steeds fier op want dat is erna nooit meer gelukt!

Comment

hmmm dat heb ik niet gedaan, maar ik moet toegeven dat het niet zo slecht klinkt. Ik zal da zeker is doen. Ik heb toch niets te verliezen

bedankt voor de tip

Comment

een vraagje over demosaicing.

kan er iemand mij uitlegen hoe dat in elkaar zit, ik snap er dus ni veel van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
                    Heb je al een brief gestuurd naar Canon Benelux en Nikon, Minolta en dergelijke?
                    ik heb dat ook nog gedaan (bij mij was het naar Porsche) en kreeg ook massa's folders en boekskes thuisgestuurd...
                    mvg,
                    Dieter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dinci5
                      een vraagje over demosaicing.

kan er iemand mij uitlegen hoe dat in elkaar zit, ik snap er dus ni veel van
                      Je moet het niet noodzakelijk ver zoeken, misschien helpt dit :
                      http://www.belgiumdigital.be/Tips_&_...Dut/deel_1.htm
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

dat heeft inderdaad geholpen, ik wist niet dat BD ook een site had, ik dacht dat ze alleen een forum hadden, het was gewoon in m'n favorieten

bedankt

Comment

Wat is eigenlijk het belangrijkste aan een brandpuntafstand. Ik lees overal dat de brandpuntafstand heel belangrijk is, maar waarom dat zo is begrijp ik niet. Ik heb hier op BD in de cursus Dig. Fotografie iets daarover gelezen, maar ik snap er ni veel van. Dus AUB in mensentaal uitleggen

Dank U

Comment

Ik las onlangs iets over een lensje dat je op n gameboy kon plaatsen en dan fotootjes maken en vervolgens afprinten met n gameboy-printertje (foto ter grootte van een postzegel) het zag er erg "vroeg" uit!
                            terug te vinden in een boek digitaal- fotograferen-doe- het- goed , of zo iets...
                            Als t je interesseert zoek ik het isbn op. Laat maar weten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dinci5
                              Wat is eigenlijk het belangrijkste aan een brandpuntafstand. Ik lees overal dat de brandpuntafstand heel belangrijk is, maar waarom dat zo is begrijp ik niet. Ik heb hier op BD in de cursus Dig. Fotografie iets daarover gelezen, maar ik snap er ni veel van. Dus AUB in mensentaal uitleggen
                              Dat is eigenlijk vrij simpel. De brandpuntsafstand wil zeggen dat de lens op een bepaald punt een scherp beeld projecteert.

Zoals je waarschijnlijk wel weet is het effect van een lens dat ze de voorliggende situatie vertaalt naar een vervormd beeld. Dit kan convergeren (versmallen) of divergeren (verspreiden) zijn. Een lichtbundel die door de lens valt wordt dus breder of smaller al naargelang de eigenschappen van een lens.

De meeste fotografische lenzen hebben een convergerend effect op lichtbundels (dat is eigenlijk het beeld wat je op de foto wil krijgen). Maar om scherp in beeld te zijn moet het voorste vlak van de lens zich op een bepaalde afstand van het filmrolletje (of de sensor bij digitaal) bevinden. Deze afstand is de brandpuntsafstand.

Neem in de zomer maar eens een vergrootglas. Als je dit bij droog gras houdt zal je zien dat je er mee kunt branden maar het gaat het snelst als je zorgt dat het lichtbolletje zo klein mogelijk is. Hier is dus de brandpuntsafstand en de lens is dus scherp van beeld.

Ik hoop dat ik duidelijk ben in mijn uitleg...stel anders nog maar gerust andere vragen...

Groetjes Geert

Comment

misschien verduidelijkt dit het een beetje (vanuit de BD-cursus die je vindt onder tips and tricks op de homepage)

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
                                X