Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindwerk - HELP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Eindwerk - HELP

    die foto's heb ik al der voor gezien, maar ni goe begrepen, maar in combinatie met de uitleg van Geert is het wel duidelijker.

    jullie zijn de beste

    Comment


    • #32
      Re: Eindwerk - HELP

      zo, ik heb nog een (hopelijk) laatste vraag

      waarom een spiegelreflexcamera?

      wat is het nut?


      ik ben klaar met mijn GIP, dit moet ik weten voor de zekerheid, als ik mijn GIP ga verdedigen kan die vraag ook gesteld worden en ik wil er op kunnen antwoorden


      Ik was van plan om mijn GIP online te plaatsen als alles gedaan is. zo kan iedereen iets bijleren daarover, ik weet alleen niet of dat zal mogen. Dat moet ik dan zien met mijn leerkrachten

      Comment


      • #33
        Re: Eindwerk - HELP

        waarom? ik denk omdat je lenzen kan verwisselen, zodat je grotere bereiken hebt (groothoek en tele) zonder met één dezelfde lens te werken (wat er voor zorgt dat je lichtsterkte verliest) En ook het toestel naar je eigen wensen te "maken"

        Comment


        • #34
          Re: Eindwerk - HELP

          Er zijn nog wel meer voordelen aan een digitale spiegelrefles. Zo is de shutter lag véél kleiner. Bij een analoge spiegelreflex had je ook het voordeel dat je door de lens zag door de spiegel. Nu met de digitale fotografie 'zie' je ook door de lens op de schermpjes van je 'gewone' digitale camera, dus dat voordeel is een beetje weg.

          En natuurlijk het voordeel van de instelling. Je kunt veel meer veranderen op een DSLR, inclusief de lenzen.
          Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
          Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

          Comment


          • #35
            Re: Eindwerk - HELP

            Voor de optica: bezoek eens een universiteitsafdeling en bekijk eens een cursus optica, veel geluk ermee....

            edit: ik kom dus een jaartje te laat blijkbaar

            Comment


            • #36
              Re: Eindwerk - HELP

              ik moet vandag mijn GIP verdedigen voor de jury, en ik heb nog een laatste vraag ik hoop dat ik een antwoord krijg vooraleer het zover is.

              tegenwoordig kunnen de meeste cameras ook korte filmpjes en geluid opnemen. hoe zit dat nu eigenlijk? is er daarvoor een andere CCD nodig, of is die die er al in zit voldoende.


              en wat is eigenlijk shutterlag? is dat de 'sluitertijd' of is het iets helemaal anders?



              DANK U

              Comment


              • #37
                Re: Eindwerk - HELP

                Oorspronkelijk geplaatst door dinci5


                en wat is eigenlijk shutterlag? is dat de 'sluitertijd' of is het iets helemaal anders?



                DANK U
                Shutterlag betekent dat er een klein tijdsverschil is tussen het moment dat je op de ontspanknop drukt en het moment dat de foto genomen wordt. Hoe minder shutterlag hoe beter dus

                Succes vandaag !
                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                Comment


                • #38
                  Re: Eindwerk - HELP

                  Oorspronkelijk geplaatst door dinci5
                  ik moet vandag mijn GIP verdedigen voor de jury, en ik heb nog een laatste vraag ik hoop dat ik een antwoord krijg vooraleer het zover is.

                  tegenwoordig kunnen de meeste cameras ook korte filmpjes en geluid opnemen. hoe zit dat nu eigenlijk? is er daarvoor een andere CCD nodig, of is die die er al in zit voldoende.


                  en wat is eigenlijk shutterlag? is dat de 'sluitertijd' of is het iets helemaal anders?



                  DANK U
                  Ik wens je heel veel succes toe bij de verdediging van je GIP Go for it

                  Greetz, RonnyE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Eindwerk - HELP

                    tegenwoordig kunnen de meeste cameras ook korte filmpjes en geluid opnemen. hoe zit dat nu eigenlijk? is er daarvoor een andere CCD nodig, of is die die er al in zit voldoende
                    ik weet niet of je al vertrokken bent maar ... hiervoor is geen andere CCD nodig
                    deze optie is wel enkel (op mss een onbekende uitzondering na maar ik ben vrij zeker van niet) te vinden op de compacte toestellen dus NIET op de Dslr's

                    veeeeeel succes toegewenst !!!!!!!

                    en moest je voor 14 u thuis zijn mag je ook ff BIDDEN KAARSEN BRANDEN OM MIRACELS SMEKEN DESNOODS AHV VOODOO ervoor zorgen dat mijn examen een beetje lukt
                    een 10 is al wat ik nodig heb

                    Comment


                    • #40
                      Re: Eindwerk - HELP

                      dat waren snelle reacties
                      dus dat is shutterlag, dank u. nu weet ik genoeg


                      ik ben al een beetje zenuwachtig

                      Comment


                      • #41
                        Re: Eindwerk - HELP

                        nope, ik ben nog ni weg, ik moet pas om 13.30h beginnen
                        mijn examens beginnen de donderdag, ik ga ook hulp nodig hebben

                        dank u voor de snelle reactie

                        Comment


                        • #42
                          Re: Eindwerk - HELP

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rogé
                          ...deze optie is wel enkel (op mss een onbekende uitzondering na maar ik ben vrij zeker van niet) te vinden op de compacte toestellen dus NIET op de Dslr's
                          Klopt niet helemaal denk ik. Ik weet zeker dat de d2hs en d2x 60 sec voice kunnen opnemen en ook sommige andere dslr's hebben dit. Het overgrote deel heeft deze optie echter niet.
                          Website: http://www.d-eye.be

                          Comment

                          Working...
                          X