Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handelaars ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Handelaars ???

    Oorspronkelijk geplaatst door Plofkop
    Neem je zelf dan ook even een driedubbel setje voor je iets post? Je linkje werkt namelijk niet
    link was ok, maar niet de code, ken niets van forumsoftware, maar wel iets van mensen

    Comment


    • #17
      Re: Handelaars ???

      Oorspronkelijk geplaatst door Jo
      Als de handelaar eerlijk is en de goederen en prijs correct zijn ( lees: heel interessant en beter dan normaal ) wat wil je dan nog klagen

      Ik koop liever iets hier op het forum van iemand die al een aantal eerlijke deals met BD-ers gesloten heeft dan van een volslagen vreemde op e-bay

      mijn gedacht he
      Jo(han)
      Hoe weet je dat een handelaar eerlijk is?
      Met de laatste (2de) paragraaf ben ik helemaal akkoord.

      theokus.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Handelaars ???

        Oorspronkelijk geplaatst door JohanM
        Volledig akkoord met dzjee. Ik ben nog maar een paar dagen aktief op dit forum en het is zelfs mij al opgevallen. Ik heb even in de FAQ gekeken en daar wordt het aanbieden door handelaars niet echt verboden.

        In de "gebruik van dit forum" thread in de koopjeshoek staat echter wel:

        <SNIP>
        Via het koopjesforum willen we de forumbezoekers de kans geven hun materiaal te verkopen binnen ‘intieme’ kring. Je kunt/mag hier:

        - Een particulier aanbod plaatsen betreffende digitale camera's en accessoires
        <SNIP>

        Er staat duidelijk "particulier". Misschien moet er toch ingegrepen worden indien het de spuigaten uitloopt en er klachter over komen.

        Johan

        Dag Johan,

        Zoiets had ik ook begrepen.
        Ik bedoel aankopen of verkopen tussen BD-ers
        Ik ga ervan uit dat je BD-ers kunt vertrouwen in hun doen en laten
        Zodoende heb je minder kopzorgen en minder stress...
        Het andere voordeel is dat je wellicht materiaal kunt kopen aan een
        gunstige prijs plus materiaal dat niet intensief gebruikt is.
        De buitenkant van bedoelt materiaal ziet er meestal goed uit
        maar de binnenzijde is andere koek

        Hoe regel je zaken als garantie...
        Hoe regel je zaken i.v.m. onzichtbare fouten...
        Bij aankoop van nieuw materiaal in een erkende winkel heb je minder zorgen.
        Wij zouden het allemaal zeer snel weten dat je in deze of gene winkel
        niet meer moet kopen en de winkelbaas kan zijn tent sluiten

        Je kan wel iets proberen op eigen risico en voor weinig geld.
        Als ik bijv. al die gunstige reacties hier op dit forum NIET had gelezen
        dan had bijv. vriend Corné bij mij niks moeten leveren
        De voordelen zijn gekend intussen: goed materiaal, interessante prijzen,
        hij levert aan huis plus de papieren zijn in orde. Wat moet ne mens nog meer hebben
        Lees dit niet als reclame maar als feiten
        Het zegt ook veel van de DB-ers hier: hun reacties i.v.m. Corné zijn spontaan
        en vooral eerlijk en als ik die lijn doortrek naar andere relevante zaken dan
        durf ik zeggen dat we/ik, hier goed zitten.
        En dat is het nu juist waar het om draait: werderzijds vertrouwen.
        Een zeldzaam goed dat ik niet wil verliezen
        Het klinkt misschien wat romantisch of poëtisch maar het staat er.

        Ik laat het aan iedereen zelf over, wat hij/zij beslist.

        Verder ken ik die verkopers niet waarover het nu gaat en ik heb er ook geen behoefte aan
        Ik wil u maar enkel goeie raad geven
        Maar ja, wie ben ik...
        Er zijn genoeg mensen die kleine of grote problemen ondervinden, dagelijks,
        bij een of andere aankoop. Kijk maar naar TV...naar "Lies" bij "Klant of Koning",
        of lang geleden Frits Bom...en zo kan ik nog een eindje verder "zagen".
        Jammer dat de "goei" dingen niet zoveel te zien zijn...


        Hier op dit BD-forum zijn de goei dingen wel te lezen.
        Het is ook daarom dat ik en anderen ons hier wat thuis voelen
        En wie aan "ons huis raakt"....ja die moet het maar horen.

        Vriendelijkste groeten en wees voorzichtig he
        theokus.
        Last edited by theokus; 20 november 2004, 17:57.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Handelaars ???

          je kunt bijvoorbeeld het posten in de verkoopthread limiteren door een beperking in de stellen dat dit alleen maar kan als je minimum 20 posts gedaan hebt in andere threads...

          Zo werkt het op www.pocketpc-club.nl (die dezelfde soft gebruikt).
          Nikon D90

          Comment


          • #20
            Re: Handelaars ???

            @ Theodokus

            Hoe weet je dat een handelaar eerlijk is?
            Dat weet je dus niet op voorhand. Zekers niet met een nieuwe handelaar.
            Maar net zoals andere BD-ers kunnen ze een goede / slechte reputatie opbouwen. Je moet ze dan wel de kans geven natuurlijk

            Maar ik denk dat er bij de minste misstap of twijfel wel een topic zal gestart worden waardoor:
            a / de verkoper wel zal moeten reageren wil hij hier ooit nog verkopen.
            b / de koper sneller zal weten of zijn klacht redelijk is en / of wat de mogelijkheden zijn om de problemen op te lossen.
            c / andere BD-ers gewaarschuwd worden van eventuele malafiede praktijken.

            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #21
              Re: Handelaars ???

              Hey,

              ff reageren op dzjee...

              Persoonlijk vind ik dat handelaars hier op het forum mogen komen: cfr. Otto, Corné, Ingo... maar dat ze zich dan ook zodanig als handelaar kenbaar maken.
              Dan is het voor mij OK.

              Maar zich niet vermommen als particulier...dat is niet netjes.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #22
                Re: Handelaars ???

                Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                Hey,

                ff reageren op dzjee...

                Persoonlijk vind ik dat handelaars hier op het forum mogen komen: cfr. Otto, Corné, Ingo... maar dat ze zich dan ook zodanig als handelaar kenbaar maken.
                Dan is het voor mij OK.

                Maar zich niet vermommen als particulier...dat is niet netjes.
                Daar ben ik het mee eens. Als het erbij vermeld wordt is er toch niets aan de hand? Het gaat er tenslotte om dat je een mooie koop doet, handelaar of niet..

                Comment


                • #23
                  Re: Handelaars ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door kreefie
                  Daar ben ik het mee eens. Als het erbij vermeld wordt is er toch niets aan de hand? Het gaat er tenslotte om dat je een mooie koop doet, handelaar of niet..
                  Daar ga ik mee akkoord , maar de mensen die hier ter sprake komen otto , etc . die reageren ook in de andere secties van het forum , deze mensen willen ook anderen helpen en raad geven , dan is het voor mij ook wel OK .

                  Maar sommigen komen gewoon op dit forum voor 1 enkele reden en dat is verkopen , winst maken - voor mij geen probleem - maar daar zijn andere plaatsen voor .
                  http://www.dullaert.net

                  Comment


                  • #24
                    Re: Handelaars ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                    Maar sommigen komen gewoon op dit forum voor 1 enkele reden en dat is verkopen , winst maken - voor mij geen probleem - maar daar zijn andere plaatsen voor .
                    En dan nu de hamvraag:
                    Hoe weet je dat degene die via de koopjeshoek bij de BD komt geen gewaardeerd forumlid zal worden?
                    Voor elk forumonderdeel is wel een reden te bedenken waarom je liever mensen ziet die al een tijdje mee lopen. Maar ooit is iedereen ergens begonnen he?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Handelaars ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plofkop
                      En dan nu de hamvraag:
                      Hoe weet je dat degene die via de koopjeshoek bij de BD komt geen gewaardeerd forumlid zal worden?
                      Omdat sommigen al 30-40 soms meer posts hebben gedaan en enkel en alleen in de koopjeshoek , ze hebben geen intresse in een ander onderdeel van het forum .

                      Je kan ze er gewoon zo uithalen .
                      http://www.dullaert.net

                      Comment


                      • #26
                        Re: Handelaars ???

                        Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                        Omdat sommigen al 30-40 soms meer posts hebben gedaan en enkel en alleen in de koopjeshoek , ze hebben geen intresse in een ander onderdeel van het forum .

                        Je kan ze er gewoon zo uithalen .

                        Waarschijnlijk zijn die ook geen lid van BD.

                        Men kan ook een particulier forum koppelen aan het lidmaatschap van BD.
                        Bijvoorbeeld men heeft dan 12 gratis advertenties per jaar. Indien dat te weinig is dan dient men een extra bijdrage te storten of i.d. Op die manier hebben we bij klachten ook direct de gegevens.

                        En de handelaren hebben de mogelijkheid van een reclamebanner bij BD zie hier rechtsboven.
                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                        Comment


                        • #27
                          Re: Handelaars ???

                          weer veel gezever om niks
                          "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

                          Comment


                          • #28
                            Re: Handelaars ???

                            weer veel gezever om niks
                            idd. Had een D70 kit met 70-300,extra batterij enz in de koopjeshoek aangeboden voor 975€. De meeste reacties in PM en email die ik kreeg was geleuter dat het in Duitsland goedkoper was en dat ik nog in prijs moest zakken.Mijn aankoopfactuur bedroeg ruim 1700€ en alles was niet van nieuw te onderscheiden. Advertentie is meer dan 950 keer bekeken.
                            Een van deze "malafiede" koopjeshoekgebruikers/handelaars heeft het hele zaakje van me overgenomen en terwijl ik er nog bijstond binnen de 5 minuten alles doorverkocht voor 150€ meer.

                            Conclusie :
                            1)Ik ben tevreden want ik heb mijn vraagprijs van hem zonder gezaag bekomen.
                            2)De opkoper content, want 150€ verdiend in 5 minuten. Hij is blijkbaar slimmer dan wij allemaal tesamen.
                            3)Nieuwe koper ook tevreden over zijn nieuwe aanwinst.
                            4)Als ik in het vervolg nog iets te koop heb komt het niet meer in de BD Koopjeshoek.

                            En aan iedereen nog een goede reis naar Duitsland toegewenst.
                            Last edited by notex; 29 november 2004, 06:35.

                            Comment

                            Working...
                            X