Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verbod op fotografie van Kerncentrales

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verbod op fotografie van Kerncentrales

    Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
    Met deze wet mag je zelfs geen landschapsfoto maken waarop de torens te zien zijn. Het speelt dus geen rol hoe dicht of hoe ver je van de centrales staat.



    Als ik vandaag kijk, zie ik toch dat er voor Doel een blur is toegepast op die zone en streetview geeft een mistig beeld. Ze zijn dus al in orde.
    Maar tik "kerncentrale Doel" in bvb google image search in en al wat daar te zien is, is, in principe, strafbaar vanaf morgen...

    @Red Falcon : hoe verbergen ze zo'n mastodont zodat je die niet meer kan zien ?
    Als er staat dat het "vanaf vrijdag verboden is om kerncentrales te fotograferen", dan is er normaalgezien geen probleem met de foto's die eerder gemaakt zijn.

    Als ze alle foto's waar een kerncentrale op staat, en die in het verleden gemaakt zijn van het internet af willen halen, dan zullen ze heel veel werk hebben.
    Foto's die als titel "kerncentrale" hebben zijn wat gemakkelijker terug te vinden, maar voor al de andere landschapsfoto's waar ergens een kerncentrale bij op staat zal dat heel wat moeilijker worden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Verbod op fotografie van Kerncentrales

      Ik zou Verlinden willen uitdagen (om de ene of andere reden kan ik haar echt niet uitstaan, nu dat zal wellicht wederkerig zijn, zoals met De Croo(k)) - zouden we de belgische staat kunnen dwingen om een dwangsom te betalen voor elke foto met de nukes erop die we online vinden?

      Vaak is het omgekeerde doen van wat je wil bereiken - het middel om te bereiken wat je wil. Dit is de politieke vernieling nietwaar?

      Comment


      • #18
        Re: Verbod op fotografie van Kerncentrales

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Als er staat dat het "vanaf vrijdag verboden is om kerncentrales te fotograferen", dan is er normaalgezien geen probleem met de foto's die eerder gemaakt zijn.

        Als ze alle foto's waar een kerncentrale op staat, en die in het verleden gemaakt zijn van het internet af willen halen, dan zullen ze heel veel werk hebben.
        Foto's die als titel "kerncentrale" hebben zijn wat gemakkelijker terug te vinden, maar voor al de andere landschapsfoto's waar ergens een kerncentrale bij op staat zal dat heel wat moeilijker worden.
        Er is geen probleem met de foto's an sich, maar je mag er niets meer mee doen :
        "Eenieder die, behoudens toestemming van de minister van Binnenlandse Zaken, de klasse I-inrichtingen niet wazig maakt op de commerciële weergave van satellietbeelden alsook eenieder die, behoudens toestemming van diezelfde minister, foto’s of andere opnamen van die inrichtingen maakt of deze of reproducties ervan publiceert, tentoonstelt, verkoopt of verspreidt op het grondgebied van het Rijk of daarbuiten, wordt bestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot een jaar en met geldboete van zesentwintig tot honderd euro."

        Bron : https://www.jurion.fanc.fgov.be/jurd...ettekstLang=nl
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #19
          Re: Verbod op fotografie van Kerncentrales

          Filipo,

          De pandemiewet gelezen hebbende, had ik het erger (slechter) verwacht. 't is kort en helaas heel duidelijk - blijkbaar was Verlinden (of was het defensie) gemotiveerd om de fotografen goed te koeioneren. Dus helaas - dit subversief plan is "voorlopig" even in de ijskast gezet - tot we een procedurenaaier gevonden hebben die het gaatje kent.

          Comment


          • #20
            Re: Verbod op fotografie van Kerncentrales

            Degenen die willen weten waar in België kwetsbare spullen staan hebben die info al wel of weten die anders wel te vinden, ik snap eigenlijk de zin niet van dat verbod.
            Als ze nog gaan verbieden van foto's te maken of te publiceren van hoogspannigslijnen dan kunnen we hier haast niks meer fotograferen.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #21
              Re: Verbod op fotografie van Kerncentrales

              Seneca zei ooit : "hoe meer wetten hoe decadenter het volk".

              Comment

              Working...
              X