Re: iMac of toch een windows pc ?
Alvast voorlopig iedereen bedankt voor jullie bedenkingen....
Bedankt voor deze Les....zal ik zeker rekening mee houden; heb je enige idee wanneer die er gaan zijn, ik bedoel in de iMac versie en hoeveel dat dit zou kunnen kosten...
Groeten
Freddy
Alvast voorlopig iedereen bedankt voor jullie bedenkingen....
Eerlijk... ik zou op dit moment niet meer voor een 'oude' Mac gaan (refurbished noch nieuw, die nu wel heel goedkoop gaan worden volgens mij), gezien de sprong tussen OSX en OS 11, tussen Mac Intel en Mac M1, zo groot is, misschien nog groter dan destijds de opstap van Apple-chip (vóór de iMac had ik nog een 'Powerbook G4' en een iMac G3, en daarvoor nog verschillende andere met een 680xx chip) naar Intel.
Hopelijk kunnen we genoeg van onze oudere software meenemen (bij de vorige 'grote sprong' was er Rosetta om de oudere software te 'vertalen'). Ik sta zelf klaar om nog die stap te zetten.
Maar nu nog een refurbished of zelfs nog een iMac Retina 5K, 27-inch 2020 aanschaffen (de laatste die MacTracker momenteel beschrijft), doe ik niet meer.
Als Mac-ker sinds 1987 heb ik al een lange evolutie achter de rug. Dit is weer zo'n omslag, voor mij (ik ben bijna 71) misschien wel de laatste, maar die wil ik niet missen!
Hopelijk kunnen we genoeg van onze oudere software meenemen (bij de vorige 'grote sprong' was er Rosetta om de oudere software te 'vertalen'). Ik sta zelf klaar om nog die stap te zetten.
Maar nu nog een refurbished of zelfs nog een iMac Retina 5K, 27-inch 2020 aanschaffen (de laatste die MacTracker momenteel beschrijft), doe ik niet meer.
Als Mac-ker sinds 1987 heb ik al een lange evolutie achter de rug. Dit is weer zo'n omslag, voor mij (ik ben bijna 71) misschien wel de laatste, maar die wil ik niet missen!
Groeten
Freddy
Comment