Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Forumonderdeel voor smartphone fotografie.

Idd niet nog meer fysieke hokjes maken - want in bepaalde van de bestaande hokjes zit nu al weinig tot geen beweging.
    Virtuele hokjes aan de hand van labels is misschien wel een idee - al ik weet niet of het zou kunnen.
    Een bezoeker zou dan aan de hand van labels heel gericht kunnen filteren
    bvb foto's met label portret in combinatie met label smartphone
    of label landschap in combinatie met label drone
    of ik weet niet welke andere combinatie
    Peter
    mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      Idd niet nog meer fysieke hokjes maken - want in bepaalde van de bestaande hokjes zit nu al weinig tot geen beweging.
      Virtuele hokjes aan de hand van labels is misschien wel een idee - al ik weet niet of het zou kunnen.
      Een bezoeker zou dan aan de hand van labels heel gericht kunnen filteren
      Maakt het verschil of je de hokjes vitueel maakt of tastbaar? Ik vind het wel interessant hoe de discussie stilaan naar een "reductio ad absurdum" begint te gaan.

Er is iets voor te zeggen om alles op 1 hoop te gooien en als "foto" te beschouwen. Zeker als je enige kriterium het eindresultaat is. Probleem is of je een consensus kan bereiken want dan ga je het wel héél wijd beginnen (moeten?) opentrekken. Collages met een foto in komen dan ook in zicht of waarom niet een tekening van een foto(toestel)?

Comment

Ik heb hier al verscheidene keren een smartphone beeld getoond, soms zonder het initieel te vermelden. Uiteindelijk is het enkel het eindresultaat waar we onze mening over vormen.
        Zelfs met de huidige vakjesindeling heb ik het soms moeilijk : een dier in zijn omgeving, moet dit bij dieren of bij natuur of bij landschap ? Een beeld met een humoristische inhoud ?
        Ik begrijp dat sommige bezoekers enkel interesse hebben voor vogelfotografie of voor portretten of ... en dat een categorisatie het voor hen makkelijker maakt. Maar zelf wil ik bijleren over alle takken van de fotografie en selecteer ik nooit een bepaalde categorie.
        Keep it simpel and stupid, denk ik.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Smartphone rubriek ?
          Ik heb net veel geld uitgegeven voor de nieuwste hi-end smartphone.

<Smartphone/technisch>
          1. Wijs naar onderwerp.
          2. Duw ergens op
          3. Klik/Zoem/Burp . (geluid van opname: zie handleiding
          4. Foefel met je image in software: GOTO Fotobewerking
          <Smartphone/technisch> gesloten wegens alles gezegd.

Het enigste forumonderdeel dat ontbreekt is <Zonder Titel>: zonder uitleg en technische blabla. Dan kunnen de DSLRs en Smartphones en Analogers de degens kruisen.
          YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Het is het oog dat het m het doet, hoe en met wat speelt geen rol

Comment

Het fototijdschrift Zoom maakte er een wedstrijd van: ,Wie is de beste smartphone fotograaf' en met verbluffende resultaten.

Comment

Working...
              X