Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reis naar Grand Canyon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reis naar Grand Canyon

Had er al iemand vermeld dat BH Photo in Manhattan een hele grote winkel heeft?

Mogen we bestellingen doorgeven?

Vandaag een mailke gekregen over promoties voor het Hard Rock Hotel Las Vegas... geweldig hotel voor muziekliefhebbers. Goeie prijzen voor Nov.: http://www.hardrockspecials.com/

Ga je ook naar Zion NP? Neem eens een kijkje bij ZION Adventures. Je kan bij hen hiking gear huren en ze organizeren hiking trips door de rivier; da's een hele mooie wandeling.

Kris.
    My work: VICTORIE.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoFré
      *SLIK* 700 foto's per dag *SLIK*

Kijk je dan ook nog eens naast de zoeker?
      LOL
      Sam greetzzzzzzz U
      -------------------------------------------
      Never apologize for showing feeling.
      When you do so, you apologize for the truth.
      Canon Stuff

Comment

'k Heb een tip voor jou ... Geniet van je verlof en van wat je daarin te zien krijgt. Maak mooie foto's, maar KIJK eerst naar al dat moois - geniet, sla de beelden eerst op in je geheugen, samen met gedachten - vervolgens: schiet! Capice???!
        Sam greetzzzzzzz U
        Never apologize for showing feeling.
        When you do so, you apologize for the truth.
        Canon Stuff

Comment

Hé Mod,
          Nie lachen met ons "RIVIERENHOF" hé.Veel BDers hebben er al geweest en vele zullen er nog komen.Vraag dat maar aan Corné!!!
          Mvg,Macroshopper.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

LOL Macroshopper, in "het rivierenhof" heeft (echt) mijn wieg gestaan, ik zou het echt niet durven te vergelijken

@ Sammeke.
            "Ieder vogeltje zingt zoals ie gebekt is" en dat is net zo bij fotografie.
            Ieder gaat op reis zoals ie wenst.

"Verlof" is voor ons(mij) in de eerste plaats ook fotograferen, namelijk, ik zie een bestemming/reis/verblijf gelijk en gekoppeld aan het genot van fotografie aldaar, die 2 samen zijn mijn verlof.

Als wij op reis zijn kijk ik idd. veel door de zoeker en juist daarom zie ik ook véél meer als anders, juist omdat ik aan het "zoeken/speuren" ben, ik tast mijn omgeving + beleving voordurend af...

Voor mij interesante zaken leg ik dan alzo vast en "geniet" dan pas van het ogenblik en/of de omgeving. Het voordeel ervan is dat ik "het unieke gouden moment" alzo meebreng naar huis dank zij een foto.
            Ik geef toe dat er een gedeelte van zulke momenten(sfeer) voor mij verloren gaat, omdat ik bezig ben met o.a. de comp. en andere instellingen.

V.B. Zeker de obligate zonsondergang in de Grand Canyon, die gaat daar echt bliksemsnel voorbij, een kwestie van minuten, er is dan ook veel te zien en te beleven.
            Ik geef er de voorkeur aan om deze momenten vast te leggen, beseffend dat ik een gedeelte van de sfeer zal missen, wat dan alles weer goedmaakt thuis bij het aanschouwen van de foto's.

Zo zie ik reizen + fotografie samen als hobby en passie en dat dit dan alzo honderden foto's kunnen opleveren is normaal zeker.

De wijze van reizen en fotograferen zoals jij dat voorsteld is natuurlijk ook prima en dat wil ik zeker niet tegenspreken, ieder maakt dat gelukkig voor zich zelf uit.

Comment

Aaaah ja zonsondergang aan de Grand Canyon was prachtig. Onze wandeling langs de Rim eindigde juist op tijd aan Hopi Point.
              Last edited by Kevlar; 25 oktober 2004, 23:05.

Comment

Tip 1: Huur een mobilhome om de parken te bezoeken!!! Je kan tot na zonsondergang in de parken blijven (en foto's maken = meer tijd om aan 700 te geraken :-)) want er is meestal een camping voorzien en in dit seizoen zou reservatie geen probleem mogen zijn. Bovendien heb je de ultieme vrijheid en flexibiliteit.

Tip 2: Onderschat de afstanden niet. Hoewel op de kaart de parken erg dicht bij mekaar lijken te liggen is het meestal een behoorlijk stuk rijden tussen 2 parken.

Tip3 de reisgidsen van Lannoo voor de VS zijn erg goed.

Comment

Dat van die afstanden is echt waar, vergelijk het even met Europa je rijdt er als het ware van Zweden tot in Spanje.
                  Ikzelf heb er al twee maal geweest en telkens meer dan 6000 mijl gereden.
                  En nog niet alles gezien.
                  Je kan er wel veel ontspannender rondrijden dan hier.
                  Ik heb er vooral met de tent rondgetrokken (iglo) dit scheelt een pak geld, op de "statecampgrounds" betaalden we zo'n 8 dollar per nacht 4$/pers.(1990)
                  Om de 4 dagen een motel (ong 50$) om te douchen en wat meer luxe.
                  Ik geef mijn geld liever aan eten dan slapen.
                  Meest geapricieerd: Brice canjon NP, Yosemite NP, Monument valley,.
                  Gemist: de reuzekrater in Arizona.
                  Steek ook eens de grens over in San Diego naar Tijuana (mexico california), heel goedkoop en een totaal andere ervaring, je kan er alleen niet met je huurwagen naar toe.
                  Las vegas is een meenemer, je kan er gratis eten en drinken, gebruik de bonnen in je hotel. Zeker s'avonds foto's nemen en geen gimpies dragen want je wordt er opgeladen door de droogte zodat je bij elke deurkruk een optater krijgt.
                  Tweede keer had ik geen auto geboekt, dit is me erg duur komen te staan.(3600$ voor 1,5 maand)Dus op voorhand boeken.
                  Goeie reis Cortocari
                  En doe ze ginder de groeten.
                  gilliom
                  Sony T300
                  Nikon D90 18-200mm

Comment

Stillaan begin ik mij de vraag te stellen of ik nu de enige ben die daar nog niet geweest is.
                    Of is een bezoek aan de Grand-Canyon een verplichting in dit forum?
                    Nu, binnenkort is dat ook weer goed gemaakt.

mvg,
                    Cortocari

Comment

O ja,

Nog een wat tips:

Trek foto's bij voorkeur 's morgens of 's avonds als het licht niet te fel is (geld eigenlijk ook voor de rest van de wereld)

De laatste en wat mij betreft eigenlijk de belangrijkste: zorg voor een circulaire polarisator!

En ja, iedereen zou daar moeten geweest zijn, of eigenlijk ook weer niet. Want de parken zijn mooie stukjes natuur die nu al onder zware druk staan van de bezoekers. Om deze reden raad ik ook de helikopter vlucht boven de Gand Canyon af. Gand Canyon airport is het druktste vliegveld met 1 startbaan ter wereld...

Comment

Working...
                      X