Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tuincentra....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tuincentra....

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Ik wist niet dat ook mensen (personeel, chauffeur) met zeep en schuim behandeld werden in de carwash ...

    Het wassen van de handen is NIET DE oplossing. ....
    Het is een kwestie van statistische verspreiding van het virus en in welke hoeveelheden in een niet optimale omgeving. Er is voorlopig en gelukkig maar geen solide basis om aan te nemen dat het virus "air borne" is tenminste niet voor lange(re) tijd en tot bewijs van het tegendeel. Uw handen wassen is voorlopig het enige "medicijn" dat werkt op de korte termijn.
    Gezien de natuur van dit virus volledig onbekend is, is alles vrij speculatief en virologen beginnen vrij consistent te spelen met het idee dat enkel vaccinatie de oplossing zal kunnen bieden omdat de zo geprezen groepsimmuniteit niet werkt, wat bevestigd wordt door recente cijfers van immuniteitsproeven in sterk getroffen gebieden. Die 60-70% immune personen wordt compleet niet gehaald. (BTW voor griepcijfers schijnt de groepsimmuniteit in sommige bevolkingsgroepen tot 95% te zijn, covid-19 hoogste vermelde cijfer is schijnbaar 15%!)
    De parallel met andere landen is evenzeer compleet waardeloos omdat te veel onbekende parameters mee spelen. Misschien krijgen ze in Zweden binnenkort wel de formidabele klap van de hamer! De bevolking is er daar verre van gerust in ! Een leuke showcase wordt de USA waar een reeks "andere" belangen de voorzorgsmaatregelen vroegtijdig de nek zullen omwringen. Maar in Trumpistan is intelligent denken geen kunstvorm meer.
    Het wordt bij ons nog afwachten wat de versoepelde maatregelen zullen uitrichten. De meesten denken nu al dat alles verregaande achter de rug is ... mis poes!
    Denk er maar over na, een in wezen onbekend virus, dat schijnbaar een slechte immune respons veroorzaakt, waarvoor voorlopig geen vaccin bestaat en waar GEEN mutatiepredicties voor bestaan om een speculatief vaccin te maken (zoals voor griep, dwz ze kunnen u even goed met wijwater injecteren als het slecht loopt) en waarvan men dus bovendien totaal niet weet hoe lang het zal beschermen (griep vaccin ong 5 maanden), tel uit je winst.
    En BTW zich blind staren op de "afgeplatte curve" is tijdverlies, ze zegt NIETS over de virulentie van het virus, ze is enkel een strategie om te beletten de de gezondheidszorg implodeerd door overbevraging op korte termijn! Dat de infectiegraad gezakt is beneden de 1 zegt evenmin iets, het is voor mij enkel een gevolg van mekaar te verlijden net zoals men een lage besmettingsgraad heeft in een land dat, in realiteit, maar twee inwoners per vierkante km (ttz niet een gemiddelde)! Stop alle gekken dus terug in dezelfde zak en zie of het cijfer terug stijgt naar 3 of méér ...
    Ik ben bijzonder benieuwd naar de resultaten, een week of 3 nadat de maatregelen zullen versoepeld worden! Echt benieuwd!

    Comment


    • #32
      Re: Tuincentra....

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Geloof ik niet veel van. Kinderen spelen veel in heel nauw contact met elkaar. Je ben ook het meest besmettelijk enkele dagen voor de symptomen en kinderen vertonen weinig symptomen. Kinderen hebben ook niet de reflexen voor handen wassen, niezen of hoesten in een zakdoek of met snot aan hun handen alles aan te raken. En ouders laten hun kinderen dat allemaal maar doen want zelf ze opvoeden hebben ze ook afgeleerd. JE gaat mij niet wijsmaken dat die niets verspreiden.
      KINDEREN GEEN BELANGRIJKE BESMETTINGSBRON?
      9-jarige besmet niemand, ondanks 170 contacten
      KINDEREN GEEN BELANGRIJKE BESMETTINGSBRON?

      https://academic.oup.com/cid/article...iaa424/5819060

      Comment


      • #33
        Re: Tuincentra....

        Ik hoop dat men zijn gezond verstand blijft gebruiken.
        Een onderwijzer van 60 jaar mag zijn eigen kleinkinderen niet zien. Terecht vind ik. Geen bezoek, geen knuffels.
        Hij zou wel zo vlug mogelijk opnieuw in zijn klas moeten gaan staan. Tweede leerjaar met 25 leerlingen. Probeer maar eens 1.5 meter afstand te houden als zo'n kind uitleg vraagt.
        Weyts kan niet wachten, opgejaagd door zijn bazen van Voka.

        Comment


        • #34
          Re: Tuincentra....

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          KINDEREN GEEN BELANGRIJKE BESMETTINGSBRON?
          9-jarige besmet niemand, ondanks 170 contacten
          KINDEREN GEEN BELANGRIJKE BESMETTINGSBRON?

          https://academic.oup.com/cid/article...iaa424/5819060
          Is ook met een groffe korrel zout te nemen ... Wanneer werd vastgesteld dat het kind besmet was en dan de bijkomende even belangrijke vraag, hoeveel tijd is er verstreken tussen besmet worden en weten dat men besmet is. voor mij zijn er echt wel te weinig geteste personen in dat artikel en was corona met covid-19 pas in opmars in de geteste streken ...
          Ik vond je exposee naar aanleiding van mijn antwoord mooi, gegrond en wel gespekt met wijsheid.
          Inderdaad. Een totaal nieuw virus (nieuw is het wel niet want het zit in de groep van de corona-types), maar niemand heeft enige kennis bij aanvang. Veel kennis wordt spijtig genoeg nog steeds enkel via empirische vaststelling opgedaan. Wanneer, waar, hoe, waarom ... veel parameters waar we enkel het gissen toe hebben en die proberen in te vullen met kennis die we hebben over andere virussen.
          Nu stelt men vast dat men het niet kan hebben over 1 virus, maar eerder over een groep virussen die sterk op elkaar gelijken. In feite is dat normaal. Het virus is ontstaan als mutant (foutieve copy in het genetisch materiaal van de parent), en belanggrijkste, het vind in de mens een waard. Het virus kan er op parasiteren en kan daar voor vermenigvuldiging zorgen.
          Dagelijks gebeuren er duizende verkeerde copy's, maar gelukkig, ze zijn niet allen even schadelijk, levensvatbaar, ontvankelijk voor de mens.
          De curves ? 't Ja, met statistiek kan je alles bewijzen. We moeten er vaak kritisch tegenover staan, maar, soms moet je ze ook wel als waarheid aan nemen en er minder vragen over stellen.
          Het sterftecijfer ligt hoger dan normaal bij andere besmettingen. Dat klopt, dat de ouderen vatbaarder zijn dan de jongeren zal best wel wezen. De ouderen hebben vaak bijkomende aandoeningen waar het virus juist de druppel teveel is.
          Maar waar ik eigenlijk meer naar kijk is de verhouding die naar menseenheid verwijst. Stel dat je merkt dat er 100 doden gevallen zijn, op een besmettingsgroep van 1000 zieken. 10% overlijdens duidt wel op een hoge sterftegraad.
          Maar, indien er slechts 1000 zieken vallen op een populatie van 100.000.000 mensen of 1000 zieken op een populatie van 500.000 mensen, is wel een immens verschil. Ik hoef je dat niet uit te leggen. Het is aan de journalist om deze interpretatie bij mensen aan te leren en niet alles zomaar te aanvaarden. Media is hierin een slechte meester. Het getoonde beeld is er een dat geknipt, bewerkt, gezeefd is en vaak in een andere uitvalbasis wordt geplaatst.
          Ik heb het moeilijker met het panaroïdale gedrag van mensen en het vaak klakkeloos aannemen van datgene wat op sociale media verschijnt. Met regels die werken als een zeef. Onduidig, vaak genomen of opgesteld door mensen die geen realiteitszin hebben. Zo worden de karren ontsmet wanneer je de voedingszaak binnen gaat. De deurklinken van de frigo's ... worden op hun beurt door iedereen gebruikt, vast genomen en daar moet die ontsmetting dan plots weer niet meer ?
          G5-masten zouden het virus verspreiden, het virus is een labo-ongeluk... puur fakenews, maar wel voor velen een aardig geschenk voor het prestige.

          Laat het ons zo houden. Betrokken instanties proberen de zaken zo aan te pakken voor zoverre er voldoende kennis is, om zaken gegrond op te leggen. De grijze schemerzone, die al even gevaarlijk is, daar worden dan vaak beslissingen over genomen, terecht, onterecht, maar in het achterhoofd hopende dat het soelaas brengen zal.
          Enkel tijd zal uit wijzen wat goed, niet goed, totaal fout is, helaas dat is koffiedik kijken. En zoals steeds. Het is achteraf makkelijker kritiek te spuien dan op het nodige ogenblik met ideeën af te komen. De beste stuurlui staan steeds aan wal.
          Prof. Van Ranst sprak wijze woorden; "Wat ik ook doe of niet doe, maar het zal altijd wel verkeerd zijn".
          Van mij een chapeau voor iedereen die begaan is met het probleem en de tekortkomingen zal ik dan maar aanvaarden met het idee dat iedreen probeert te doen voor goed.
          Hopelijk heeft men na deze crisis een pak kennis op gedaan
          Last edited by Wim.Vanmaele; 22 april 2020, 14:00.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #35
            Re: Tuincentra....

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            KINDEREN GEEN BELANGRIJKE BESMETTINGSBRON?
            9-jarige besmet niemand, ondanks 170 contacten
            KINDEREN GEEN BELANGRIJKE BESMETTINGSBRON?

            https://academic.oup.com/cid/article...iaa424/5819060
            Theoretisch is dat, ze hebben totaal geen bewijzen
            Men gebruikt deze enkele voorbeelden nu om zo snel mogelijk de scholen weer op te starten.
            Een duidelijk voorbeeld daarvan is in China, waarbij men op een bepaalde locatie weer in lockdown is gegaan omdat het bleek dat het virus zich opnieuw massaal verspreidde in de scholen.
            Het is inderdaad een feit dat de grote minderheid van kinderen zich effectief ziek voelt, maar daar schuilt dus net het gevaar.
            De grootste en meeste besmettingen gebeuren voordat er enige vorm van ziekte te zien is.
            Men gokt met mensenlevens en dit onder de druk van de maatschappij !
            Mensen kunnen het blijkbaar thuis niet meer uithouden met hun kinderen, wtf zeg, dat zegt veel over deze mensen.
            Ze willen wel kinderen maar als ze er zelf enkele weken op moeten letten dan zien ze het blijkbaar niet meer zitten en vragen ze om de scholen weer open te doen
            Het moet niet gekker worden uiteraard.

            Enkele weken/maanden geleden heeft men bewezen dat kinderen grote verspreiders waren van het virus, dat was ook de reden waarom kinderen onmiddellijk niet meer in contact mochten komen met oudere generaties, daar werd toen zeer op gehamerd
            Nu zouden kinderen opeens niet meer voor besmettingen zorgen ??? Dus eigenlijk was dat grootouder contact verbod helemaal niet juist dan ??
            En zoals hierboven reeds gezegd, opeens mag een oudere leraar weer voor de klas staan met enkele tientallen kinderen maar zijn/haar eigen kleinkinderen mag die niet zien.
            Alles hangt met haken en poten aan elkaar, niemand weet hoe het nu juist zit en zal aflopen
            Maar men moet gewoon verder onder druk van de maatschappij, onder die druk zal men met mensenlevens spelen

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 22 april 2020, 15:06.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #36
              Re: Tuincentra....

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              ... De beste stuurlui staan steeds aan wal...
              Volledig mee eens.

              Comment


              • #37
                Re: Tuincentra....

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Nu zouden kinderen opeens niet meer voor besmettingen zorgen ??? Dus eigenlijk was dat grootouder contact verbod helemaal niet juist dan ??
                En zoals hierboven reeds gezegd, opeens mag een oudere leraar weer voor de klas staan met enkele tientallen kinderen maar zijn/haar eigen kleinkinderen mag die niet zien.
                Alles hangt met haken en poten aan elkaar, niemand weet hoe het nu juist zit en zal aflopen
                Maar men moet gewoon verder onder druk van de maatschappij, onder die druk zal men met mensenlevens spelen

                grts
                Sieg

                Zoals ik hoger al zei, van dit virus (en zijn varianten) is niets duidelijk bekend ... en ik ben akkoord dat er nu een aantal "studies" verschijnen waarvan ik vrees dat ze allemaal een beetje in de schemerzone zitten. Misschien is er in de wetenschappelijke wereld ook wel de drang om zich te profileren en nu is er de gelegenheid bij uitstek. Er is daar echter wel een betere zelf-regulatie ttz je kan je peers in de wetenschap wereldwijd niet te lang voor de gek houden.
                Gezien de situatie zou men theoretisch de ganse wereld in quarantaine moeten houden tot er een efficient vaccin is of minstens een sterk anti-viraal middel om het virus af te remmen (stijl HIV), om van dit spul vanaf te geraken, min of meer ... omdat dit voorlopig de enig efficient oplossing is. Geen mens die dat durft te opperen natuurlijk. Ik vrees dat bij elke versoepeling automatisch een nieuwe opflakkering gaat volgen zodat de onze gezondheidszorg continu onder de hoogste druk blijft staan. dat is op termijn onhoudbaar. We zijn nog lang niet uit de miserie en hou het er maar op dat dit cyclisch terug komt ...

                Comment


                • #38
                  Re: Tuincentra....

                  Als de rest blijft zoals het is, dus nee, een foto-uitstapje met de auto is er niet bij. Dat is een kronkeltje dat we als fotograven wel zouden willen, maar stel je voor...
                  En ik fiets ook veel, mijd absoluut de jaagpaden tijdens de drukke momenten, maar ik besef wel dat autorijden veiliger is op besmettingsgebied. Enkel het tanken is risicovol, maar dat doe ik met handschoenen en reinigingsgel, voor ik terug instap.
                  at cach chay adwords

                  Comment

                  Working...
                  X