Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestolen dingen !!!!! PAS OP !!!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

studiolampen van FalconEyes

Vorige week zijn er uit mijn studio te Mechelen 2 studiolampen van FalconEyes gestolen, DE 500 en 300 W. Als er iemand deze lampen aangeboden krijgt, gelieve mij dan te verwittigen.

Comment

Re: Gestolen dingen !!!!! PAS OP !!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Algemene regel ...
      NOOIT waardevole spullen in uw wagen achterlaten !!!
      Ook niet voor 4 minuten !!!
      Een gesloten wagen met alarm is geen brandkast hé ...
      Het staat trouwens in de meeste verzekeringspolissen vermeld, het komt regelmatig op TV, radio, kranten, ... en op toeristische plaatsen staat het zelfs soms aangegeven met specifieke verkeersborden.
      Auto's staan meestal buiten als er ingebroken wordt en buiten heeft men van heel ver zicht op wat je eventueel in de koffer stopt.
      Het is spijtig, schandalig, al wat je wil maar je weet dat je dit niet mag doen en als je het toch riskeert, dan neem je het risico erbij ...
      U auto kost al vlug 20.000 euro, mag je die dan ook niet achterlaten?
      Ik wil maar zeggen, die dingen mag je wel achterlaten in je auto. Het feit dat ze gestolen worden, dat is het probleem.

Dood met de kogel is nogal zwaar tegenwoordig he.
      flickr

Comment

guruh, niet voor 't een of 't ander, maar je loopt 2,5 jaar achter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
          guruh, niet voor 't een of 't ander, maar je loopt 2,5 jaar achter
          Dat is niet cool.
          Het is die jongen boven mij zijn fout.

flickr

Comment

Re: studiolampen van FalconEyes

Oorspronkelijk geplaatst door pieterdsj Bekijk bericht
            Vorige week zijn er uit mijn studio te Mechelen 2 studiolampen van FalconEyes gestolen, DE 500 en 300 W. Als er iemand deze lampen aangeboden krijgt, gelieve mij dan te verwittigen.
            Heb je er serienummers of iets dergelijks van?
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
              U auto kost al vlug 20.000 euro, mag je die dan ook niet achterlaten?
              Ik wil maar zeggen, die dingen mag je wel achterlaten in je auto. Het feit dat ze gestolen worden, dat is het probleem.

Dood met de kogel is nogal zwaar tegenwoordig he.
              Misschien toch maar even de lokale wetgevingen erop nakijken. In Oostende wordt je beboet voor het (zichtbaar) achterlaten van goederen van welke aard ook in je wagen. Aanleiding geven tot noemt dat.

Comment

Test aankoop gaat een proces aanspannen tegen verzekeringsmaatschappijen over het vage "uitlokking tot ..."
                En even 1 voorbeeld dat ze aanhaalden;
                Veronderstel dat je een dagje naar zee gaat (en ik veronderstel als single) en je wil een dagje strand en zee. Moet je dan je portefeuille meenemen meenemen naar het strand en als je gaat zwemmen op het strand laten liggen of laat je het in en gesloten auto liggen in het handschoenkastje samen met je GSM?

Ik zou weten wat te doen maar dan heb ik alles uitgelokt volgens de verzekeringsmaatschappij. Het is weer maar eens zo dat niks zwart-wit is. Ik snap natuurlijk wel dat je geen €5.000 fotomateriaal in de auto moet achterlaten als je een dagje wil strandluieren.
                Wat als je al je fotomateriaal meehebt op verlof naar pakweg Italië en je moet een sanitaire stop maken? Je kan al je waardevolle spullen niet meenemen (fotomateriaal, gps, telefoon, laptop, ...)???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                  Misschien toch maar even de lokale wetgevingen erop nakijken. In Oostende wordt je beboet voor het (zichtbaar) achterlaten van goederen van welke aard ook in je wagen. Aanleiding geven tot noemt dat.
                  Hm dat wist ik niet.
                  Kan zoiets dan niet erg subjectief zijn? Een strip open en bloot op de achterbank leggen, geen probleem waarschijnlijk.
                  Maar zo'n stripboek kan evengoed een uniek boek zijn dat veel waard is.

We wijken af
                  flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                    Hm dat wist ik niet.
                    Kan zoiets dan niet erg subjectief zijn? Een strip open en bloot op de achterbank leggen, geen probleem waarschijnlijk.
                    Maar zo'n stripboek kan evengoed een uniek boek zijn dat veel waard is.

We wijken af
                    Maar zo'n stripboek laat je toch niet in volle zonlicht liggen Dan zal dat unieke boek na verkleuring heel snel wat minder waard zijn

PS: ik heb er een paar kasten vol van en die laat ik echt niet in mijn auto liggen (enfin, de meeste toch niet...).
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

uitbreiding van de woning polis (bij mij is het mercator) dekt diefstal ook buiten de woning of op vakantie tot €5000. (KBC heeft een hoger bedrag, maar is ook veel duurder)
                      Als je een apparte verzekering wenst moet je het op het ogenblik van de aankoop doen.
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

staat nu ook op eosdigitaal.nl
                        Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                        http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Nikon D200 Body UK versie 601.17 - 2011884
                          samen met Nikon zoom kitlens 18-70
                          Nikon 85mm 1.8
                          Nikon 50 mm 1.4
                          Nikon zoom 70-210
                          gestolen in SintLievensHoutem op 25/10/2008 in blauwe fototas

gelukkige vinder wordt beloond!

Philippe Vandenameele
                          0495944218
                          phvda@pandora.be
                          phvda@pandora.be - Nikon D200/18-70/70-210/50mm - Rolleicord - Voightlander

Comment

Verzekeraars hebben twee (2) soorten mensen in dienst:

de eerste soort moet je overtuigen dat je voor alles verzekerd bent en je premie incasseren;

de tweede soort moet je komen vertellen waarom je juist voor jouw verlies niet verzekerd bent;

( er is nog een derde soort, dat zijn diegenen die de winst opstrijken, en zwelgen in hun geld)
                            .....Grf Mrc Lppns???....

Ave,

Fonzarelli.

Comment

Ikzelf bezit geen verzekering want ik vind het geld in het water gesmeten en bij veel maatschappijen betreft het pure oplichterij. Na enkele jaren heb je zoveel aan premies betaald dat het de actuele waarde van je materiaal (digitaal fototoestellen verliezen héél vlug hun waarde) overstijgt.
                              Mijn conclusies gebaseerd op ervaringen van anderen:
                              • diefstal tijdens vliegreizen: wordt niet gedekt wegens veel te groot risico op verlies of beschadiging.
                              • diefstal uit wagen: wordt niet gedekt wegens nalatigheid.
                              • diefstal uit hotelkamer: wordt niet gedekt wegens nalatigheid.
                              • overval: van één bepaalde maatschappij moet je al steek- of schotwonden vertonen, anders wordt het beschouwd als nalatigheid of uitlokken van aanranding.

In alle andere gevallen rijst het probleem van "bewijsmateriaal" om je verhaal te staven.
                              Je kan best bij het afsluiten van een polis je makelaar informeren over je manier van reizen en vragen naar voorbeelden wanneer WEL wordt uitbetaald. Als hij al niet met zijn mond vol tanden staat, pak hem dan maar zéér kritisch aan

Groetjes,
                              Philippe
                              beeldbank www.arterra.be
                              persoonlijke site www.wildeyes.be
                              Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

Comment

Gestolen op 08/07/2010 bij inbraak in ons appartement te Brussel

Canon EOS 400D + 18-55 lens, SerieNo: 1280873471 (flitser werkt niet altijd even goed)
                                Canon Lens EF-S 55-250 f4-5.6 IS, SerieNo: 2141323362
                                Canon EF 100 mm f2.8 MACRO USM, SerieNo: 2144806113
                                NB2LH-Ion DSC battery pack
                                3 Compact Flash-Memory cards
                                Lowepro-cameratas

Moest je één van deze tegenkomen mag je altijd contact opnemen met

dermauwwannes@gmail.com

Merci

Wannes

[Mod]Ik heb jouw gegevens toegevoegd in onze "Gestolen Fotomateriaal" rubriek in "Aangeboden".

Deze topic (die al enkele jaren oud is) wordt hierbij gesloten, omdat tegenwoordig het "Gestolen Fotomateriaal" door de Mods beheerd wordt.[/Mod]
                                Last edited by LesC; 10 juli 2010, 11:09.

Comment

Working...
                                X