Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestolen dingen !!!!! PAS OP !!!!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gestolen dingen !!!!! PAS OP !!!!!

Ik weet niet wat voor verzekering hij had afgesloten.
    Mijn verzekering dekt dit namelijk wel (werelddekking), hoeft niet eens een alarm op de auto of woning te zitten als er maar braaksporen zijn.
    Daartegen is de prijs van de verzekering natuurlijk vrij hoog.
    € 5 per € 100 te verzekeren materiaal. wat bij de spullen die hij opnoemt al snel enkele duizende euro's per jaar is.
    Last edited by photographer; 20 oktober 2004, 15:32.
    Camera Canon 1D Mark II Lenzen Canon EF24-70mm L f/2.8 Canon EF 70-200mm L IS f/2.8 Canon Extender EF 2X II Flitser Canon Speedlite EX-550 Geheugen 2X Lexar CF 2GB 80X Filters B&W UV MRC 77 Tas Lowepro Computer Trekker AW

Comment

Ik wil nie lullig klinken, maar als ze mijn zakje met materiaal van mijn rug trekken, dan betaalt mijn verzekering zelfs dat terug. Dus ja, diefstal wel degelijk.

Comment

ik heb gisteren info genomen voor een all risk verzekering voor mijn toestel met lenzen

Wat moet verzekerd worden .

eos 300d
        Canon 70-300
        canon 18-55
        canon 28-135 Is

samen +/- 1500 euro

kostprijs per jaar 50 euro

Wat is niet verzekerd indien men de spullen onbeheerd achterlaat en ze verdwijnen sorry eigen schuld. maar geef nu eens eerlijk toe wie gaat er dat dan zo melden aan de verzekering als dit zo zou gebeuren ikke niet in alle geval.

Al de rest is verzekerd zelf indien ik bv een tas koffie over het toestel zou morsen.
        Groetjes
        http://www.vehe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nicolas
          Alle materialen waren in een zakje ; in het coffer van het wagen, wagen gesloten en met alarm en niemand was bij de wagen tijdens 4 minuten en ja .... alles weg ...

Nico
          De meeste verzekeringen vertellen duidelijk dat diefstal uit de auto niet gedekt is. Ongeacht of ie op de bank ligt met open venster, of in de koffer. Jammer maar waar. Ik kon het vorig jaar ook aan den lijve ervaren. Geparkeerd bij de dokter, en toen ik terug buitenkwam was alles foetsie. Eén geluk : de camera was niet verzekerd (dus die premie konden ze al aan hun g.t plakken ).
          JM
          Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

Comment

Wat moet verzekerd worden .

eos 300d
            Canon 70-300
            canon 18-55
            canon 28-135 Is

samen +/- 1500 euro

kostprijs per jaar 50 euro

Is die verzekering wereldwijd geldig ? Bij welke verzekeraar aub ?

Comment

Laat het volgende week weten dan moet ik de polis gaan afsluiten
              Pas volgende zaterdag 30 /10 heb ik de nieuwe lens en dan laat ik alles ineens verzekeren. Had maandag gewoon info genomen bij mijn makelaar over de condities.

Zet zeker de details hier ok ,en ja ze is wereldwijd.
              Groetjes

Comment

welke verzekeringsmaatschappij is dat ? De mijne vertikt het te doen.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

op de Provinciale Hogeschool Limburg in Hasselt zitten ze met één van de grootste draadloze netwerken ter wereld. Bijna elke student heeft daar een eigen laptop die draadloos op het netwerk kan voor internet en om te printen.

Nu, deze laptops kan je via de school ook verzekeren. Deze verzekering loopt via KBC en als ik me niet vergis wordt volgende gedekt:
                  een collega stoot een glas cola om op je laptop en veroorzaakt daardoor een kortsluiting in het toestel
                  - je laptop wordt beschadigd door een blikseminslag
                  - bij de verplaatsing naar de les laat je de laptop per ongeluk van de trap vallen
                  - er is een inbraak bij je thuis en je laptop wordt gestolen

Om de laptop te kunnen verzekeren moet een niet verwijderbaar identificatieplaatje op het toestel aangebracht worden. Dit wordt op het toestel gekleefd voor de afhaling. Op het identificatieplaatje staan het PHL-logo, je naam en een uniek nummer vermeld waarmee de laptop kan geïdentificeerd worden bij diefstal of verdwijning. Het dient bevestigd te worden op de hardcover van het beeldscherm.
                  Is onder meer uitgesloten: het verlies, de beschadiging of de verergering ervan: te wijten aan diefstal van de laptop die achtergelaten werd in een onbewaakt motorrijtuig, tenzij veilig en onzichtbaar opgeborgen in een gesloten, vergrendelde bagageruimte van de laptop die zich tussen 22 en 5 uur bevindt in een onbewaakte motorrijtuig dat zich bevindt op de openbare weg, op een openbaar terrein of in een gemeenschappelijke parking.
                  Als je goed leest moet de auto dan op een bewaakte parking staan en de laptop moet in het koffer zitten!!! Deze verzekering dekt schade aan de laptop van maximaal 1500€ nieuwprijs. en de polis bedraagt 50€ per jaar. De vrijstelling bedraagt 125€ bij schade en diefstal en 250€ bij verdwijning.

Misschien is het toch iets om bij KBC te gaan vragen. Ik heb al van medestudenten gehoord dat de verzekering goed werkt. (vb laptop gestolen op vakantie in spanje, nieuw toestel gekregen bij terugkomst...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
                    Deze verzekering loopt via KBC
                    Hey, ik wist niet dat er zo'n verzekeringen bestaan in België. En zo goedkoop ook. En dan nog bij een bank ! Dat lijkt een contradictio in terminis .

Vorig jaar verloor ik immers 2 cameras : 1 door schade en 1 door diefstal. Enig idee of ze dus ook fotomateriaal (zo goedkoop : 50€/jaar !?) verzekeren ?

Ik sta nu op 't punt een D70 of 20D te kopen in Nederland omdat je daar zo'n verzekeringen kunt bijkopen. Maar 't kost dan wel tot 250€ (éénmalig).

Thx,
                    JM
                    Nikon D70 + Nikkor 18-70mm + Bigma 50-500mm + DR-4 hoekzoeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JM
                      Hey, ik wist niet dat er zo'n verzekeringen bestaan in België. En zo goedkoop ook. En dan nog bij een bank ! Dat lijkt een contradictio in terminis .

Vorig jaar verloor ik immers 2 cameras : 1 door schade en 1 door diefstal. Enig idee of ze dus ook fotomateriaal (zo goedkoop : 50€/jaar !?) verzekeren ?

Ik sta nu op 't punt een D70 of 20D te kopen in Nederland omdat je daar zo'n verzekeringen kunt bijkopen. Maar 't kost dan wel tot 250€ (éénmalig).

Thx,
                      Momentje dat gaat over laptops. Ben zelf bij KBC, heb met alle mogelijke verzekeringsmaatschappijen in België contact op genomen en voor 1/2 negatieve antwoorden gekregen (s c h a n d a l i g !!!). Heb na EEN MAAND eindelijk antwoord van mijn bank/verzekeraar (WAT EEN SERVICE!!!) gekregen.
                      Ze zeiden mij dat ik mijn woningpolis (die ik al bij hen heb!) zou kunnen uitbreiden - konkreet wil dat zeggen een 100EUR extra per jaar te betalen... om mijn EOS 20D met objectief te kunnen verzekeren...nu vertrek ik morgen op reis en mijn materiaal is nog altijd niet verzekerd!
                      Dat aanbod van KBC lijkt mij redelijk, maar ik zou willen vergelijken. Want er zal wel ergens een addertje onder het gras zitten. Als het puntje bij het paaltje komt betaalt geen enkele verzekeraar graag!
                      Vind het echt spijtig dat de andere leden niet ingaan op de threads over verzekeren van materiaal. Hallo? De meesten hier hebben toch al voor aardig wat geld materiaal liggen... MAKEN JULLIE JULLIE DAN ECHT GEEN ZORGEN, het moet zijn dat jullie fameus in het geld zwemmen?!?!?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nicolas
                        Gestolen in France
                        Stuur me een PM of MAIL als je hebt iets niews ... Nico
                        Cher Nico,
                        il est bien probable que le voleur va essayer de vendre tout sur internet ebay, yezzz,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carla Bressa
                          Vind het echt spijtig dat de andere leden niet ingaan op de threads over verzekeren van materiaal. Hallo? De meesten hier hebben toch al voor aardig wat geld materiaal liggen... MAKEN JULLIE JULLIE DAN ECHT GEEN ZORGEN, het moet zijn dat jullie fameus in het geld zwemmen?!?!?!
                          Rustig Carla... Ik maak me soms wel degelijk zorgen, ik zit ook bijna wekelijks ergens in het buitenland en mijn cam gaat altijd mee, dat maakt het nog wat moeilijker...
                          Dit onderwerp is hier de laatste tijd al een flink aantal keer de revue gepasseerd, en telkens opnieuw bleek daaruit dat er gewoon geen goede verzekering af te sluiten is voor foto-spullen. Ze zijn ofwel schandalig duur, ofwel steldt de dekking niets voor. In het slechtste geval zelfs een combinatie van beide...
                          Doe maar eens een search, en je zult het wel zien...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

die verzekering is prolly iets speciaals en uniek geregeld via die bepaalde hogeschool
                            foto als spiegel of als venster?

Comment

zoals reeds gemeld zaterdag 30/10 heb ik mijn nieuwe lens en laat dan het hele pakket verzekeren volgens de afgesproken prijzen +/- 1500 euro
                              materiaal .

premie 50 euro per jaar

Als ik het heb afgesloten zet ik hier de details.
                              Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door avatar
                                zoals reeds gemeld zaterdag 30/10 heb ik mijn nieuwe lens en laat dan het hele pakket verzekeren volgens de afgesproken prijzen +/- 1500 euro
                                materiaal .

premie 50 euro per jaar

Als ik het heb afgesloten zet ik hier de details.

Al nieuws van je verzekering ?

Bij Ethias vragen ze eventjes 18 % + 9,90 % taks van de te verzekeren waarde. (aankoopfactuur nodig en max 5 jaar oud). Tevens is er een vrijstelling van 10% met een minimum van 49,58 Euro.

Als het beroepshalve gebruikt wordt of in het kader van schoolstudies wordt de premie verhoogt met 50%.

Mss. heb jij een goedkoper alternatief gevonden ? Houd ons aub op de hoogte.

Mvg. JP

Comment

Working...
                                X