Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30 inspirerende foto's van 2019

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 30 inspirerende foto's van 2019

    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Inderdaad zeer mooie reeks.
    Maar blijkbaar hier en daar,of overal?,een sausje PS of LR,of iets anders gegoten.

    de doordeweekse foto-amateur,hier dikwijls geen kaas van gegeten heeft

    Alhoewel zij er zeker een aantal hebben,die perfect zijn ,maar niet nabewerkt.

    Daarom misschien een idee (zoals vroeger hier al geopperd):een categorie bewerkte foto's en niet bewerkt.Misschien in elk onderdeel.


    Zal waarschijnlijk meer posters opbrengen,en forum voor hen aantrekkelijker maken.
    Ik deel jouw mening volledig, zeker nu ik er wat in geknipt heb. Het is alsof hier geen plaats meer is voor niet-zwaar- bewerkte foto's. Let wel: ik heb véél respect voor het werk van vele goede fotografen omdat ze telkens weer prachtige onderwerpen en composities hebben (het oog van de meester!), maar dan volgt er een nabewerking waar er overdreven wordt aangescherpt, er worden onnatuurlijke belichtingseffecten gemaakt, er worden andere luchten bijgekleefd, er wordt vanalles weg getoverd en het resultaat is dan iets dat bovennatuurlijk clean is. Plus que parfait.
    Misschien moet er een legende komen, waarbij de creator aangeeft welke ingrepen hij gedaan heeft om tot zijn eindresultaat te komen. Men kan dan ook een HoF met enkel onbewerkt materiaal tonen. :-)
    Voer voor discussie kortom.
    Know what you know, and don't know what you don't know.

    Comment


    • #17
      Re: 30 inspirerende foto's van 2019

      Stuk voor stuk prachtplaatjes !!!!!!!!!!

      Comment


      • #18
        Re: 30 inspirerende foto's van 2019

        Mooie reeks. Ik heb wel gemerkt dat één foto zowel in 2017 als in 2018 ( foto van de vos ) terug komt. Waarschijnlijk onbewust foutje van de beheerder.

        Comment

        Working...
        X