Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

winkel ervaring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: winkel ervaring

    Ik heb jaren in de verkoop gestaan en gezien de informatie je geeft gaat het hier vermoedelijk om een demo toestel.
    Gebruikelijk is dat je daar ongeveer 20% reductie op krijgt.
    Wij hebben in onze zaak regelmatig producten uit de toonzaal verkocht met een leuke prijs zodat het ook voor ons niet bleef liggen in het rek.

    Een ombudsdienst ben je niets mee. Die gaan je van het kastje naar de muur sturen. Ze hebben trouwens geen enkele wettige basis om bepaalde zaken af te dwingen.
    Je zou kunnen starten met hun formeel in gebreke te stellen dat ze niet geleverd hebben naar de voorwaarden van de verkoop.
    Doe dit met een aangetekend schrijven.
    In uw voordeel pleit het verkeerde serienummer en de shuttercount.
    Moet je ook nog even kijken over het serienummer op de doos overeenkomt met het nummer op het toestel.

    Krijg je geen reactie dan kan je klacht neerleggen bij de FOD economie of een advocaat onder de arm te nemen.

    Comment


    • #17
      Re: winkel ervaring

      Ik ben precies een veel te brave consument, als ik jullie hier lees Bedankt voor de feedback.

      Voor zover ik het momenteel zelf inschat, krijgen ze van mij twee opties.

      1. ik krijg een factuur met daarop het serienummer dat op mijn toestel staat, mocht er ooit een issue mee zijn EN ik krijg een aanzienlijk tegoed voor de winkel (ik denk zelf aan 20% gezien het zeer duidelijk gaat om een tweedehands toestel). Daarmee kan ik leven, gezien de staat van dit toestel. Het is optisch niet van nieuw te onderscheiden, en ook elk testshot dat ik er mee heb gedaan toont mij aan dat het toestel echt in prima conditie is. 9/10 dus gewoon een toestel dat gebruikt werd over 'den toog' om mensen te laten zien hoe het ineen zit, of misschien eens tijdens een demo sessie of dergelijke.

      2. ik krijg een nieuw toestel. Ik heb geen voorkeur hiervoor, want ik heb in essentie behalve mijn mail naar hun geen poot om op te staan. Advocaat van de duivel spelende, kon ik thuis een andere Z6 hebben gehad die ik wil inwisselen tegen een nieuwe.

      Het is een les voor de volgende keer, los van wat de uitkomst is. Doosje moet dicht zijn, open doen in de winkel en serienummer checken, op zo'n aankopen.

      Nogmaals, ik ga er momenteel nog altijd van uit dat ze het wel rechtzetten op een of andere manier.

      Ik hou jullie op de hoogte Advocaten enzo, daar wil ik pas in allerlaatste instantie aan beginnen hoor... Echt geen zin in.
      2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

      Comment


      • #18
        Re: winkel ervaring

        Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
        Zoals ik zei, ik heb deels het zelfde gevoel, MAAR, door de vriendelijkheid waarmee ze mij momenteel te woord staan, heb ik echt het gevoel dat ze er zelf niet veel konden aan doen, of er helemaal niet van wisten.

        Neemt nog altijd het feitelijke niet weg dat het idd om een tweedehands toestel gaat... Benieuwd wat nog anderen hier van vinden.
        volgens mij ben je vriendelijk in de zak gezet, 1500 clicks is niet nieuw.
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #19
          Re: winkel ervaring

          Beide opties maken het klinken als: sh*t, we zijn betrapt, nu geven we het aan de opties die we normaal onmiddellijk zouden geven.
          Maar als het af en toe lukt in het een mooie extra omzet voor de winkel.

          Ik vind jou beide opties niet slecht, hopelijk gaan ze ervoor, anders staat het je vrij om toch nog de naam van de winkel openlijk te noemen! (dat heeft vaak meer schrik-effect dan een advocaat) en de click count en een ander serienummer... dan hebben ze toch niet veel om op terug te vallen ;-)
          Niet met je voeten laten spelen...

          Ter vergelijking. ik kocht ooit een externe harde schijf, nieuw, aan nieuwprijs, doosje was al open... stonden mooi hun klantgegeven en spaarkaartsaldo's er nog op... wilden eerst ook geen tegoed geven... tot ik zei, geen probleem, ik heb bij u de drager en data gekocht, ik zet deze nu vrij beschikbaar op het net, namen, adressen en prijzen van facturen... toen kreeg ik de manager aan de lijn, plots was er meer speelruimte mogelijk ;-)
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #20
            Re: winkel ervaring

            en heb ik net opgemerkt dat BD aan vloek-correctie doet

            als je de naam van een drol in het engels ingeeft maakt hij er automatisch sterretjes van
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #21
              Re: winkel ervaring

              't is opgelost. Net telefoon gehad van de eigenaar van de zaak.

              Ik mag het toestel blijven gebruiken tot ze een nieuwe in een gesloten doos op stock hebben, waarna ik mag gaan omruilen. Spreekt voor zich dat dat blijven gebruiken een geste is van hun kant, maar hij gaat toch netjes in de doos

              Kous af. Ik ga het op een misverstandje houden. Les geleerd voor mij (en misschien ook voor iemand anders, wie weet). Volgende keer gesloten doos vragen. "Never assume", zegt men, zeker?
              2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

              Comment


              • #22
                Re: winkel ervaring

                Dit vind ik inderdaad een adequate en correcte oplossing .
                Deze had misschien iets spontaner en sneller kunnen komen, maar eind goed al goed en uiteindelijk zoals het hoort. Ook ik zou hier de handelaar het voordeel van de twijfel gunnen en niet onmiddellijk met scherp schieten, zoals momenteel in deze gepolariseerde wereld en in de sociale media maar al te vaak gebeurt.
                In de tijdsgeest van deze eindejaarsperiode zou ik dan ook zeggen: "vrede op aarde aan alle mensen van goede wil"
                Jan Akkermans
                (BD1097BE)
                Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                Comment


                • #23
                  Re: winkel ervaring

                  Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
                  't is opgelost. Net telefoon gehad van de eigenaar van de zaak.

                  Ik mag het toestel blijven gebruiken tot ze een nieuwe in een gesloten doos op stock hebben, waarna ik mag gaan omruilen. Spreekt voor zich dat dat blijven gebruiken een geste is van hun kant, maar hij gaat toch netjes in de doos

                  Kous af. Ik ga het op een misverstandje houden. Les geleerd voor mij (en misschien ook voor iemand anders, wie weet). Volgende keer gesloten doos vragen. "Never assume", zegt men, zeker?

                  Goed om te horen dat het zal opgelost geraken
                  Ook goed dat je hier de meningen kon lezen van alle anderen, zonder dat had je je misschien niet gewaagd om dat in twijfel te trekken.
                  Geloof me ook maar als ik zeg dat vele van die winkeliers hier ook mee lezen, zelf al ondervonden
                  In ieder geval op een respectvolle manier hoe je hier je vraag gesteld hebt zonder de naam van de winkel te noemen, ook dat zal geholpen hebben bij het uiteindelijke resultaat
                  Maar het moet uiteraard eerst nog in orde komen, hou ons zeker op de hoogte

                  grts
                  Sieeg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: winkel ervaring

                    Soms werkt het door gewoon te blijven aandringen. We zijn blij te lezen dat uw volhouden gewoon gewerkt heeft.

                    Comment

                    Working...
                    X