Ben aan een PC upgrade toe. Daar hoort ook een monitor bij. Hier is al veel over geschreven, maar toch ben ik nog in dubio. Ik werk nu met 2 monitoren met resolutie van 1680*1050.
Ik wil naar 1 scherm, maar wel met voldoende 'ruimte' om comfortabel te PS'en. Voor mijn werk heb ik ook meestal veel applicaties open staan met veel data (Excel, SW ontwikkeling,... )
4K lijkt op eerste zicht interessant. Schermen worden betaalbaarder (al voor minder dan 300 EUR) en blijken toch redelijke performance te halen (vb LG 27ud59p). Een goed IPS scherm met >99% sRGB dekking is voldoende voor mij.
Heeft iemand ervaring met 4K schermen in bovengenoemde context ? Nog steeds enthousiast, of juist niet (meer) en waarom ?
- schaalbaarheid van applicaties (te kleine pictogrammen/menu tekst etc...)
- gebruiksgemak (kan je scherm opdelen in 'zones' ?)
- 32 inch of 27 ?
- QHD een goed compromis ?
Ik wil naar 1 scherm, maar wel met voldoende 'ruimte' om comfortabel te PS'en. Voor mijn werk heb ik ook meestal veel applicaties open staan met veel data (Excel, SW ontwikkeling,... )
4K lijkt op eerste zicht interessant. Schermen worden betaalbaarder (al voor minder dan 300 EUR) en blijken toch redelijke performance te halen (vb LG 27ud59p). Een goed IPS scherm met >99% sRGB dekking is voldoende voor mij.
Heeft iemand ervaring met 4K schermen in bovengenoemde context ? Nog steeds enthousiast, of juist niet (meer) en waarom ?
- schaalbaarheid van applicaties (te kleine pictogrammen/menu tekst etc...)
- gebruiksgemak (kan je scherm opdelen in 'zones' ?)
- 32 inch of 27 ?
- QHD een goed compromis ?
Comment