Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallo, mag ik ook posten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hallo, mag ik ook posten?

    Hier is er reeds een antwoord gegeven.

    wim
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #32
      Re: Hallo, mag ik ook posten?

      In dit topic heeft Jeff@ een laatste waarschuwing gehad van de Crew. Ook per PM, en dat is gelezen. Daarna toch weer geprobeert een zieke posting te doen.

      Daarom ban.

      Comment


      • #33
        Re: Hallo, mag ik ook posten?

        Niet dat ik graag ook op de banned lijst gezet wordt, maar toch even ter verdediging van Jeff, aangezien hij er niet meer is om het zelf te doen

        Wat is de definitie van een zieke posting? Ik heb de postings van Jef gezien en zeker de laatste postings zijn niet verkeerd, soms zelfs ronduit positief.

        Daar waar hij een negatief oordeel heeft, wordt van hem verwacht dat hij ook zegt waarom. logisch, we willen toch allemaal bijleren.

        Misschien kan het ook gewoon een reactie zijn op wat hij ziet op dit forum. Heel veel positieve klanken zonder uitleg waarom (dit kan blijkbaar wel).

        Ook van de positieve reactie wanneer uitgelegd waarom de foto zo geweldig is kan geleerd worden, want als beginner ontgaat mij dat wel eens en zie ik niet steeds, wat het nu juist is, dat een foto zo goed maakt.
        Last edited by flowojo; 13 oktober 2004, 13:13.
        Anyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)

        Comment


        • #34
          Re: Hallo, mag ik ook posten?

          Ik begrijp een en ander wel hoor. Als je op school zit, dan krijg je inderdaad bakken, vaak ook niet erg gefundeerde kritiek van je docenten over je kop. En als je dan vraagt hoe het wel moet, dan ben je niet zoveel met een uitleg van "je moet het spannender maken"... het staat natuurlijk even arrogant als je dat zelf begint te doen. Als ervaringsdeskundigen weten jullie, jeff@, heel goed hoe het voelt als een docent je staat uit te kafferen. Op school kan zoiets werken, maar ik denk dat op dit forum andere geplogenheden gelden.

          Aan de andere kant wordt hier een "waauw" zonder meer veel makkelijker getolereerd dan een "ik vind dit maar niks" zonder meer. Terwijl beiden een zelfde manier zijn om uiting te geven aan je gevoel bij een foto. Ik dacht eigenlijk ook dat Showcase zich daarin onderscheidt van Beoordeel; dat het in de ene rubriek wel kon en in de andere niet.

          Bij een "ik vind dit maar niks" reactie moet je plots aangeven waarom en eventueel suggesties doen over hoe het dan wel moet. Waarop we dus vaak die "ik vind dit maar niks" reactie laten varen en niet reageren. Waarop een poster van een foto na een honderdtal views, maar zonder reactie begint te denken: "ze vinden 'm maar niks", wat dus ook niet zo hoeft te zijn: het aanbod in de showcase is vaak zo groot dat het onbegonnen werk is overal op te reageren. Maar ik dwaal af van wat ik eigenlijk wilde zeggen.

          Op slechts een paar reacties die op het randje waren na, vond ik eigenlijk niet zo veel van de commentaren aanstootgevend. De helft was zelfs overwegend positief, leek mij. Bij de anderen hebben topicstarters kunnen reageren en hebben andere forumdeelnemers het voor elkaar kunnen opnemen: een mooi gebaar dat verbondenheid schept en dat aantoont dat meningen kunnen verschillen.

          Het is natuurlijk niet makkelijk om commentaar te aanvaarden van mensen die hier zelf nog niks hebben bewezen, maar wel willen prat gaan op hun naam en faam als laatstejaars (wat dat ook moge voorstellen), maar commentaar hoeft volgens mij niet te impliceren dat ge 't zelf beter kunt. Anders kan ik beter ook maar nergens meer commentaar op geven.

          Hiermee wil ik alleen maar even argumenteren dat ik vind dat deze gebruiker(s) iets te snel is (zijn) gebanned. Er zijn hier al andere "discussies" de revue gepasseerd en die zijn gelukkig ook bekoeld met een beetje blazen en zonder mensen eraf te zwieren.

          Gewoon even mijn gedacht. Ik hoop dat ik hiermee niemand in het bijzonder tegen de borst stoot. En ik begrijp natuurlijk dat je soms de teugels strak moet houden of het wordt hier een zottenkot. Als dat het uitgangspunt van de crew en de moderators is, dan respecteer ik dat net zozeer hoor.
          Last edited by vicberger; 13 oktober 2004, 13:10.
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

          Comment


          • #35
            Re: Hallo, mag ik ook posten?

            Oorspronkelijk geplaatst door jeff@
            Door onze dwaaltochten hier gaan we trachten mensen te vinden die volgens ons een uitnodiging waard zijn om (en dan wel op een serieuze basis) mme te werken aan een thesis over wat digitale fotogafie eigenlijk heeft teweeggebracht in de hobbyfotografie.
            Dus het ludieke heeft wel ergens een doel om de doetjes er uit weg te selecteren (maar nu heb ik wel al teveel gezegd, maar met het doel dat men ons toch nog wat krediet wil geven).
            Dit stukje noem ik ronduit arrogant, je wilt alleen de "allerbeste" die meewerken en die "selecteren" door foto's te tonen die zogegegd op niets trekken (zonder enig commentaar).

            En wie zegt dat jullie weten wat de jeugd wil zien? Zijn jullie de jeugd van vandaag misschien? Pas op want straks geloof je nog dat jullie god zijn

            Sorry maar het moest er even af ... ik noem dit typisch "eindejaarsstudentenmentaliteit" ik kom van school ik weet alles. Ik heb diplom ik kan alles...

            BTW dat is wat dit stukje tekst bij mij teweeg brengt ... Hou er rekening mee dat sommigen hier misschien beginners zijn , en het werkt niet motiverend als je dan kommentaren krijgt in de trend van 'Trekt op niets...'
            [Nikon D5100 & Nikon D70]
            [Yves en Liesbeths blog Resort]

            Comment


            • #36
              Re: Hallo, mag ik ook posten?

              Zoals reeds gezegd kan Jeff niet meer zijn eigen verdediging voeren, ik geloof ook niet dat hij er echt wakker van ligt. En ik doe dit dus maar even uit eigen naam, en dat voor de laatste keer trouwens.

              Oorspronkelijk geplaatst door Bizzeke
              Dit stukje noem ik ronduit arrogant, je wilt alleen de "allerbeste" die meewerken en die "selecteren" door foto's te tonen die zogegegd op niets trekken (zonder enig commentaar).
              Ik kan uit wat hij schrijft helemaal niet afleiden dat hij enkel met de allerbeste wil werken, misschien dat dat inderdaad wel zijn bedoeling was, het was in ieder geval wel wat jij tussen de lijnen gelezen hebt en dat is jammer

              Oorspronkelijk geplaatst door Bizzeke
              Sorry maar het moest er even af ... ik noem dit typisch "eindejaarsstudentenmentaliteit" ik kom van school ik weet alles. Ik heb diplom ik kan alles...
              Zullen we dit maar onder de noemer van jeugdzonde catalogeren, zijn we tenslotte niet allemaal jong geweest Een wijs man heeft ooit gezegd en ik quote, ik ben niet jong genoeg meer om alles te weten. (Oscar wilde)

              Oorspronkelijk geplaatst door Bizzeke
              BTW dat is wat dit stukje tekst bij mij teweeg brengt ... Hou er rekening mee dat sommigen hier misschien beginners zijn , en het werkt niet motiverend als je dan kommentaren krijgt in de trend van 'Trekt op niets...'
              Ik vind het echt jammer dat je door dit alles met een beetje een opgelaten gevoel zit, hopelijk heeft je post je goed gedaan
              De kommentaren 'Trekt op niets...' zijn echt niet zo veelvuldig gepost, en wanneer het een eerlijke 'trekt op niets ...' is, is daar niets mis mee, maar daar kan en wil ik niet over oordelen. Dus met deze hoop ik dat ook ik niemand tegen de borst stuit.

              Laten we maar ophouden met naschoppen en Jeff gewoon het allerbeste wensen, zodat we heel dit voorval snel kunnen vergeten ... Ik zal het alvast snel vergeten zijn maar niet zonder het positieve onthouden te hebben.
              Last edited by flowojo; 13 oktober 2004, 15:21.
              Anyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)

              Comment


              • #37
                Re: Hallo, mag ik ook posten?

                Ik wens ze zeker nog het beste ...

                Alleen nog even dit:

                Je kan op 2 manieren zeggen "het trekt op niets":

                Of je zegt/typt het gewoon... of je maakt er een verhaaltje rond waaruit je niets leert alleen maar tot conclusie kunt komen dat het op niets trekt ...

                maar jah dat is op iedereen van toepasing ... ministers bv ... die hebben 100 woorden nodig om te zeggen ... "we hebben geen oplossing"...
                [Nikon D5100 & Nikon D70]
                [Yves en Liesbeths blog Resort]

                Comment


                • #38
                  Re: Hallo, mag ik ook posten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim
                  Hier is er reeds een antwoord gegeven.

                  wim
                  Je hebt wel geluk met het prompt antwoord.
                  Ik heb hem een e-mail gestuurd en wacht nog steeds op antwoord.
                  Maar er is wel veel kans dat ik hen nog zal ontmoeten op een toekomstige overgangs-activiteit in hun studentenleven.

                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hallo, mag ik ook posten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                    Maar er is wel veel kans dat ik hen nog zal ontmoeten op een toekomstige overgangs-activiteit in hun studentenleven.
                    Ik zou er niet op rekenen, Henri. Ik heb nogal sterke vermoedens dat het hier niet gaat om enkele overenthousiaste fotografiestudenten, maar wel om een oud-BD-er die hier nog eens komt natrappen en wat heibel veroorzaken.
                    Als je zijn reply's nog eens leest met dit in het achterhoofd, gaat er misschien wel een belletje rinkelen.
                    Ik zou dus niet te veel medelijden vertonen met "Jeff@".
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hallo, mag ik ook posten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                      Ik zou er niet op rekenen, Henri. Ik heb nogal sterke vermoedens dat het hier niet gaat om enkele overenthousiaste fotografiestudenten, maar wel om een oud-BD-er die hier nog eens komt natrappen en wat heibel veroorzaken.
                      Als je zijn reply's nog eens leest met dit in het achterhoofd, gaat er misschien wel een belletje rinkelen.
                      Ik zou dus niet te veel medelijden vertonen met "Jeff@".
                      Dat idee had ik ook meteen, dacht zelfs bepaalde stijl te herkennen maar goed opgeruimd staat netjes zullen we maar zeggen

                      Comment


                      • #41
                        Re: Hallo, mag ik ook posten?

                        We zouden in het vervolg niet meer moeten reageren op zo'n topic's en reply's.
                        Dan geven ze het misschien vanzelf op,maar dat is het natuurlijk niet gemakkelijk hé.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hallo, mag ik ook posten?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                          We zouden in het vervolg niet meer moeten reageren op zo'n topic's en reply's.
                          Dan geven ze het misschien vanzelf op,maar dat is het natuurlijk niet gemakkelijk hé.
                          Ja Cois je hebt wel gelijk denk ik en ik neem het me soms ook voor maar ja dan zie ik anderen reageren en dan kan ik ook mijn mond weer niet houden he

                          Comment


                          • #43
                            Re: Hallo, mag ik ook posten?

                            Is dat nu onze toekomst waarvoor wij langer moeten werken?Een groepje arrogante kl(piep)
                            Mvg,Macroshopper.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment

                            Working...
                            X