Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volgende stap van Adobe ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Volgende stap van Adobe ...

    Eigenaardig dat er kennelijk mensen zijn die een andere uitkomst dan dit verwacht hadden van de overstap naar cloud toepassingen. SAAS is een melkkoe model. Uitmelken tot de laatste druppel met de gegijzelde data.

    Comment


    • #62
      Re: Volgende stap van Adobe ...

      Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
      Ik heb gezien dat vandaag op eBay een gebruikte CD van LR 6 verkocht werd voor meer dan 200 euro! Er stond bij laatste versie zonder verplichte upgrades en zonder abonnementsverplichting. Verschrikkelijk duur toch voor een occasie ?
      Da's inderdaad veel geld voor een oude versie
      Hmmm, ik heb hier nog een versie liggen van CS6, mss ook eens op Ebay zetten

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #63
        Re: Volgende stap van Adobe ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Da's inderdaad veel geld voor een oude versie
        Hmmm, ik heb hier nog een versie liggen van CS6, mss ook eens op Ebay zetten

        grts
        Sieg
        Zojuist gezien: eindresultaat 264 Euro! voor een occasie.

        Comment


        • #64
          Re: Volgende stap van Adobe ...

          Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
          Zojuist gezien: eindresultaat 264 Euro! voor een occasie.
          daar heb je 2jaar een abonnement voor met het laatste nieuwe software, ipv verouderde.

          Comment


          • #65
            Re: Volgende stap van Adobe ...

            Ik heb een CS6 Master Collection, die heb ik de tijd meer dan € 400 voor betaald en die werkt nog altijd.
            Daar heb je idd. twee jaar een CC voor en dan begint het opnieuw hé.
            Naast Adobe Elements heb je nog paint shop pro en het gratis Glimp en het ………...uitstekende Affinity Photo voor maar iets meer dan € 50 + gratis updates.
            En Affinity is heel goed vergelijkbaar met CC.
            Ik volg nu online les van Affinity.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #66
              Re: Volgende stap van Adobe ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ik heb een CS6 Master Collection, die heb ik de tijd meer dan € 400 voor betaald en die werkt nog altijd.
              Daar heb je idd. twee jaar een CC voor en dan begint het opnieuw hé.
              Naast Adobe Elements heb je nog paint shop pro en het gratis Glimp en het ………...uitstekende Affinity Photo voor maar iets meer dan € 50 + gratis updates.
              En Affinity is heel goed vergelijkbaar met CC.
              Ik volg nu online les van Affinity.
              Vroeg of laat zullen ook deze overgaan op een abonnement Luc, kijk naar al de rest van de soft, velen zijn al overgegaan op een abbo
              Eerst genoeg klanten lokken hé
              En ik betaal een kleine 90€ per jaar meen ik voor CC (Photoshop, CR, Adobe bridge, Lightroom cc En lightroom classic)
              Dus eigenlijk kan ik dan een dikke 4jaar met datzelfde bedrag doen hé en heb nog steeds de nieuwste soft, ook voor mobile
              Dus als je alles goed uitrekent valt dat abonnement redelijk goed mee hoor, zeker als je ziet welke vooruitgang er geboekt is in PS en LR de laatste jaren

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #67
                Re: Volgende stap van Adobe ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Vroeg of laat zullen ook deze overgaan op een abonnement Luc, kijk naar al de rest van de soft, velen zijn al overgegaan op een abbo
                Eerst genoeg klanten lokken hé
                En ik betaal een kleine 90€ per jaar meen ik voor CC (Photoshop, CR, Adobe bridge, Lightroom cc En lightroom classic)
                Dus eigenlijk kan ik dan een dikke 4jaar met datzelfde bedrag doen hé en heb nog steeds de nieuwste soft, ook voor mobile
                Dus als je alles goed uitrekent valt dat abonnement redelijk goed mee hoor, zeker als je ziet welke vooruitgang er geboekt is in PS en LR de laatste jaren

                grts
                Sieg
                Dat is niet veel Sieg, het goedkoopste op de site van Adobe is nu 12,09 € per maand.

                Comment


                • #68
                  Re: Volgende stap van Adobe ...

                  Niet alle software-ontwikkelaars gaan over naar een abo-systeem. En diegenen die het wel gedaan hebben, hebben (ongewild) voldoende concurrentie gecreëerd, die steeds maar beter wordt.
                  Ik zou graag meer ervaringen horen van mensen die gestopt zijn met hun abo.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #69
                    Re: Volgende stap van Adobe ...

                    Ik ben ook gepensioneerd als werknemer. Als ontwikkeltool gebruik ik meestal Capture nx-d van nikon. Gratis. Ook snel bij te werken bij nieuwe gear (van nikon, dat wel). Gratis. Ik gebruik ook photoshop elements (momenteel 2019) dat ik soms koop als er veel nieuwe mogelijkheden zijn, om 'mee' te zijn dus. En ook LR 6.14, eens gekocht voor bvb HDR en het gegradueerd filter. Alles op een eenvoudige laptop. Voor mij is dat genoeg. Ik zal nooit lang genoeg meer leven om alle mogelijkheden te benutten van die software. Trouwens, capture nx-d breidt langzaam uit, en in ps elements zitten ook al mogelijkheden uit LR classic.
                    Ik wil maar zeggen, als uw cameramerk ook een ontwikkeltool heeft, bekijk dat eens.
                    Oh ja, ik zou NIK nog vergeten. Gratis versie. Werkt, behalve HDR, ook in ps elements.
                    Last edited by nesten; 20 november 2019, 16:16.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Volgende stap van Adobe ...

                      Voor wie LR wil vervangen door DXO Photolab, Black Friday deal -50% €69.99 ipv €129 (Essential) €99.99 ipv €199 (elite).
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #71
                        Re: Volgende stap van Adobe ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Voor wie LR wil vervangen door DXO Photolab, Black Friday deal -50% €69.99 ipv €129 (Essential) €99.99 ipv €199 (elite).
                        Mensen die eventueel de Nik Collection al zouden hebben dan is er ook een interessante upgrade en met Photolab essential ingebrepen voor 39,99 euro.
                        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                        Comment


                        • #72
                          Re: Volgende stap van Adobe ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door nesten Bekijk bericht
                          Voor mij is dat genoeg. Ik zal nooit lang genoeg meer leven om alle mogelijkheden te benutten van die software
                          Da's dan juit de reden om ervan te profiteren en te doen wat je wel nog kan en wil doen, nu nog besparen heeft geen nut zou ik dan denken ;-)
                          Trouwens, iedereen van ons kan morgen overlijden, of zelfs mss vandaag nog
                          Dus ik bedoel maar

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #73
                            Re: Volgende stap van Adobe ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Da's dan juit de reden om ervan te profiteren en te doen wat je wel nog kan en wil doen, nu nog besparen heeft geen nut zou ik dan denken ;-)
                            Trouwens, iedereen van ons kan morgen overlijden, of zelfs mss vandaag nog
                            Dus ik bedoel maar

                            grts
                            Sieg
                            Je kon het niet beter zeggen, Sieg.
                            Ik ben een zuinige mens, en ik probeer zoveel mogelijk plezier te hebben binnen mijn budget, maar die 12 EUR de maand zal ik graag betalen de dag dat ik LR 6.14 niet meer zal kunnen gebruiken.
                            Dat zal ook de dag zijn waarop ik een splinternieuwe camera gekocht heb .

                            Alhoewel ik op pensioen ben werk ik daar nog voor, met veel plezier trouwens.

                            Versta me niet verkeerd, velen begrijpen ook niet waarom ik tijd verspil met het hervullen van printers, maar ik vind dat interessanter speurwerk dan alternatieven voor LR te zoeken.
                            Het levert in mijn geval ook een grotere besparing op, en vooral het plezier onbeperkt te kunnen printen.
                            In vergelijking met wat tegenwoordig gevraagd wordt voor afdrukken is de bewerkingssoftware goedkoop te noemen (om over de prijs van fotoapparatuur te zwijgen).

                            Ieder zijn ding.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Volgende stap van Adobe ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Ik vergelijk dat soort abonnement wel eens met de werkwijze van drugdealers.
                              Eerst krijg je een "proefabonnement" (een paar gratis jointjes...), en eens je dat gewend bent (verslaafd) dan moet je verder de volle pot blijven betalen en geraak je er bijna niet meer vanaf.

                              Dat is mijn persoonlijke mening, niet iedereen hoeft er dus dezelfde mening op na te houden.
                              Ik heb in ieder geval dezelfde mening...Ik gebruik CC al vanaf 2011, heb nu onlangs de 2018 versie op mijn nieuwe iMac. 0,00 €. Ik ga nu niet zeggen hoe of wat omdat ik niemand wil mee betrekken in deze piraterij maar dat abonnementengedoe van CC heeft één grote zwakke plek in de programmatuur....

                              Comment


                              • #75
                                Re: Volgende stap van Adobe ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                                Ik heb in ieder geval dezelfde mening...Ik gebruik CC al vanaf 2011, heb nu onlangs de 2018 versie op mijn nieuwe iMac. 0,00 €. Ik ga nu niet zeggen hoe of wat omdat ik niemand wil mee betrekken in deze piraterij maar dat abonnementengedoe van CC heeft één grote zwakke plek in de programmatuur....
                                Wel, hoeveel ik betaald heb voor mijn Affinity Photo weet ik zo niet direct te zeggen, ik denk iets meer of minder dan € 50,00 en heb al vier updates gehad voor € 0,00
                                En wat kan Adobe CC dat Affinity Photo niet kan?
                                Let op!!!
                                Ik zeg niet dat adobe slechter is dan Affinity, zeker niet, ik probeer maar aan te tonen dat goedkoper ook kan.
                                En wie eigenlijk € 0,00 wenst te betalen neemt Glimp; of zijn die niet verandert van naam?
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X