Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gebouwen fotograferen en auteursrechten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: gebouwen fotograferen en auteursrechten.

    [QUOTE=Wim.Vanmaele;4682384]Ik weet niet waar je dit fantasme uit haalt. In Antwerpen station wordt je, indien je met een statief en een'groot' toestel rond loopt vriendelijk verzocht even naar de betrokken dienst te gaan om te verwittigen dat je er foto's zal nemen.

    Wim, voor zover ik weet ben je een wetenschapper. Dat ze me dan eens uitleggen wat dat is : een statief. Een éénpoot, een driepoot of een gorillapod ? Dat 'groot' toestel, wat is dat ? DX, FX, middenformaat of grootformaat ? Of als het over de lens gaat, hoe lang mag die zijn en vooral : hoeveel mag ze dan wel wegen en vooral : hoeveel mag ze kosten ?
    Het duiveltje in mijn oor fluistert weer eens : als ze idiote regels opleggen dan moeten ze niet verbaasd zijn als ze zo'n reactie krijgen.
    Last edited by opapol; 22 november 2018, 22:25.

    Comment


    • #32
      Re: gebouwen fotograferen en auteursrechten.

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Ik weet niet waar je dit fantasme uit haalt.
      Dat haalt hij van de site


      En hij heeft met die info een beetje een praktijk voorbeeld geschetst ;-)

      --
      mlap.
      T.T.

      Comment


      • #33
        Re: gebouwen fotograferen en auteursrechten.

        Kwam inderdaad vd website vd NMBS ... en ja ik heb het wat "uitvergroot" in een voorbeeld (humor/cynisme noemen ze dat) ... 't was me vooral te doen over de mindset/intentie van bepaalde instellingen.

        Maw waar gaan we naartoe als je toestemming moet gaan vragen om wat onschuldige foto's te nemen ve openbaar gebouw etc...
        't Is toch niet dat we de goede werking van de dienst ermee gaan verstoren ofzo.
        Idem dito ivm het verbod op statief dat je al te vaak tegenkomt. Die rubber pootjes gaan echt hun vloer niet beschadigen hoor en ik ben echt wel slim genoeg om te beseffen dat je geen statief moet gaan plaatsen waar het duidelijk hinderlijk is voor anderen.

        Comment


        • #34
          Re: gebouwen fotograferen en auteursrechten.

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          Dat haalt hij van de site


          En hij heeft met die info een beetje een praktijk voorbeeld geschetst ;-)

          --
          mlap.
          T.T.

          Toch moeilijk beoordeelbaar indien je spreekt in naam van een ander..;
          Maar soit. Ik spreek wel uit ervaring. Ik heb het niet gezien van ene die het gehoord heeft
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #35
            Re: gebouwen fotograferen en auteursrechten.

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Eens goed deze tekst lezen (helaas in het Frans)
            Die Tekst lezen is in ieders geval niet voor mij weggelegd. Ik heb net zoveel les in het Frans gehad en ken net zoveel Frans als de meeste van jullie Chinees/Russisch/Japans/Swahili etc kennen en op de basisschool hebben gekregen in de eerste leerjaar. Dus ik ken er echt niks van.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment

            Working...
            X