Een hele tijd terug ontstond het (niet alleen) fotografisch motto ‘less is more’. Wanneer je een drukkere achtergrond had op je foto werd hij gegarandeerd als niet goed bestempeld. Ook wateroppervlakken mochten niet te druk zijn, het moest melk worden. Wat zag je vanaf toen? Alleen zweverige foto’s van melkzeeën, maar ook melkwatervallen die je de indruk gaven dat er bovenaan zeker en vast een koe zou staan. Toegegeven, een enkele less is more en een enkele melkfoto kan ik wel appreciëren maar ik denk dat vooral dat laatste nu wel volledig uitgemolken is (een zinsspeling die me wel treffelijk lijkt). Ik wil de less is more en melkprincipes niet helemaal overboord kieperen want er zitten wel heel goeie foto’s tussen maar ik vind het de hoogste tijd dat er eens een andere goeroe trendsetter met iets nieuw op de proppen komt. Less is more en melk zijn volgens mij een tijdsverschijnsel dat nu stilletjes aan zijn tijd wel gekend heeft.
Ik vind dat we terug experimenteel moeten gaan werken en afleren om kuddebeesten te zijn die achter enkele schaapherders blijven huppelen. Het is hoog tijd voor iets nieuw. Akkoord of niet?
Ik vind dat we terug experimenteel moeten gaan werken en afleren om kuddebeesten te zijn die achter enkele schaapherders blijven huppelen. Het is hoog tijd voor iets nieuw. Akkoord of niet?
Comment