Re: Hebben jullie ook die ervaring?
Zie er geen graten in dat een foto soms anders kan overkomen in z/w dan in kleur. Lijkt me zelfs normaal. Soms zal het beter zijn, soms minder goed. De gustibus...
De meeste van mijn foto's maak ik op vakantie. En 3 jaar na dat ik naar digitaal overgestapt ben ben ik thuisgekomen met 1200 foto's van een reis van 14 dagen. Ik heb ze nooit bekeken en van die reis herinner ik me niets meer. Ben daarna terug naar film gegaan en dat bevalt me best. Nu naar 4x5 en ik kan je zeggen dat ik nu na een dagje uit met 6 foto's thuiskom maar me alle hoeken en kanten herinner van wat ik gezien heb. Tegelijk heb ik meer plezier van de foto's EN van de uitstap. Enige noodzaak is dat ik het nu op mijn tempo moet kunnen doen. Maar als ik weet dat dat niet het geval gaat zijn neem ik gewoon geen camera meer mee. Goed, gewoon mijn ervaring, denk en doe ermee wat je wil.
Zie er geen graten in dat een foto soms anders kan overkomen in z/w dan in kleur. Lijkt me zelfs normaal. Soms zal het beter zijn, soms minder goed. De gustibus...
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
Bekijk bericht
Comment