Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aangeboden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: aangeboden

    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
    dit geldt natuurlijk enkel voor verkoop tussen handelaars, maar niet voor verkoop tussen particulieren
    Eenvoudig gesteld, als ik bij Winkel X een camera koop voor 121 euro, dan heeft die winkel er 100 euro van.
    Dan vind ik indien ik van een particulier deze 2de hands overkoop dat ik me aan die 100 euro moet spiegelen, dat is toch de waarde van de camera nieuw.

    Comment


    • #17
      Re: aangeboden

      Klopt, Stefan, maar voor een particulier is de btw ook een deel van de kostprijs aangezien zij deze niet moeten/kunnen afdragen aan de staat. Dus prijs incl btw vergelijken met deze 2e hands aangeboden lijkt mij dan ook juist.
      Sony α7ii
      5OOpx

      Comment


      • #18
        Re: aangeboden

        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
        Eenvoudig gesteld, als ik bij Winkel X een camera koop voor 121 euro, dan heeft die winkel er 100 euro van.
        Dan vind ik indien ik van een particulier deze 2de hands overkoop dat ik me aan die 100 euro moet spiegelen, dat is toch de waarde van de camera nieuw.
        alle dan moet de particulier de btw maar dragen...terwijl hij deze natuurlijk niet kan recupereren... de tweedehandswaarde bij verkoop moet dan ook gericht worden naar de aankoop btw inclusief... een particulier is geen handelaar.
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #19
          Re: aangeboden

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
          En eigenlijk mag je je niet spiegelen aan de prijs incl. BTW zoals de meesten doen, maar naar de prijs excl. BTW. Deze is voor de verkoper ook over te dragen naar de staat.
          Ergens heb je hier wel een punt vind ik.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #20
            Re: aangeboden

            De prijs is wat de consument er uiteindelijk voor betaalt. Dat is een basisprincipe van de markteconomie. Dus altijd inclusief btw.

            Comment


            • #21
              Re: aangeboden

              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
              En eigenlijk mag je je niet spiegelen aan de prijs incl. BTW zoals de meesten doen, maar naar de prijs excl. BTW. Deze is voor de verkoper ook over te dragen naar de staat.
              Neen, de winkelier heeft dat toestel wel aan een andere prijs gekocht, lees een lagere inkoopprijs. Je vergelijkt tweedehands met winkelwaarde.

              Comment


              • #22
                Re: aangeboden

                Ik heb net iets in de koopjeshoek gezien waarbij de vraagprijs hoger of nagenoeg gelijk is aan de prijs die ik tussen de 1 en 2 jaar geleden in de foto winkel zag. Dus deze verkoper bepaalt zijn/haar prijzen ook op huidige winkel prijzen. Was er trouwens niet x aantal jaren terug best wel wat geld te verdienen door prijs stijging van Nikon?
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #23
                  Re: aangeboden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  Ik heb net iets in de koopjeshoek gezien waarbij de vraagprijs hoger of nagenoeg gelijk is aan de prijs die ik tussen de 1 en 2 jaar geleden in de foto winkel zag. Dus deze verkoper bepaalt zijn/haar prijzen ook op huidige winkel prijzen. Was er trouwens niet x aantal jaren terug best wel wat geld te verdienen door prijs stijging van Nikon?
                  Rogier, prijssetting heeft enkel te maken met vraag en aanbod.
                  Een lens die niet gezocht of weinig gevraagd wordt maar die massal wordt aangeboden, scoort veelal laag. Omgekeerd hoog.

                  Een mooi voorbeeld van gek handel is: De "Mona Lisa" kost momenteel en fortuin. Da Vinci verdiende er indertijd amper zijn eten mee.

                  En de verkoper krijgt steeds te weing, terwijl de koper steeds teveel betaalt.
                  Dit heet: handel drijven of onderhandelen in handelen ...
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment

                  Working...
                  X