Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldscherm Eizo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beeldscherm Eizo

    Wel ik had jullie mijn resultaat nog beloofd. Na lang wikken en wegen (en in de portomonee gekeken) is het de BenQ SW2700PT 27" Adobe RGB Color Management Monitor geworden. Zoals Red Falcon al zei moet die zeker niet onderdoen, ik moet hem nog wel kalibreren maar dat zal iets voor een van de dagen zijn.(kalibratietoestel is van de fotoclub en kan maar eerst volgende week)

    Comment


    • #17
      Re: Beeldscherm Eizo

      Proficiat met je keuze.

      Laat ook eens weten of dat scherm nu veel moest bijgesteld worden.
      Ik zou toch verwachten dat die af fabriek al behoorlijk goed ingesteld zijn.

      Comment


      • #18
        Re: Beeldscherm Eizo

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Het is eigenlijk heel simpel, eens je een EIZO gehad hebt wil je niks anders meer !

        grts
        Sieg
        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Kan ik enkel maar beamen
        (zeker als je eentje uit de ColorEdge reeks hebt)
        Dat zeggen dan twee die nooit een Benq SW2700PT 27" gehad hebben.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Beeldscherm Eizo

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Proficiat met je keuze.

          Laat ook eens weten of dat scherm nu veel moest bijgesteld worden.
          Ik zou toch verwachten dat die af fabriek al behoorlijk goed ingesteld zijn.
          Zoals bij alle merken en types monitoren staat ook deze veel te helder afgesteld, maar er zijn een reeks presets voorhanden.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: Beeldscherm Eizo

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Dat zeggen dan twee die nooit een Benq SW2700PT 27" gehad hebben.
            Zelf ook geen Benq SW2700PT 27" in bezit maar wel een Eizo ColorEdge CS2730 met er naast als tweede display een Dell U2713HM dat een prima scherm is maar zonder twijfel is de Eizo met kop en schouders de grote stap vooruit
            tegenover de Dell en dit is zekers niet om de Benq als minder te beschouwen, kan ik ook niet want nooit mee gewerkt. Scherpte is voor Eizo en Dell het zelfde maar bij kalibratie is de Eizo toch beter en fijner af te regelen.
            Ik wil hier nu geen discussie uitlokken maar het grote prijsverschil zal enkel niet alleen in de naam zitten.

            Comment


            • #21
              Re: Beeldscherm Eizo

              Dat weet ik nog niet zo hoor. In de tijd van de CRT schermen was Eizo al veel duurder dan b.v. Olivetti met dezelfde beeldbuis, beiden gehad.
              Mij hoor je Eizo niet afbreken, maar tegenwoordig zijn er nog merken met heel goede schermen.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Beeldscherm Eizo

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Dat zeggen dan twee die nooit een Benq SW2700PT 27" gehad hebben.
                Het is maar wat je zelf wilt hé Luc
                En een discussie door op de man te spelen willen we toch niet meer hé nu het eindelijk wat rustiger is op het forum ;-)

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #23
                  Re: Beeldscherm Eizo

                  Zou voor de BenQ SW2700PT gaan, zeer goed toestel voor aantrekkelijke prijs.
                  www.polartha.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beeldscherm Eizo

                    Wanneer ik het scherm voor de eerste keer gebruikte viel me op dat ik (in Google Chrome) de highlights in de Favorietenbalk niet zag. Verder stond de helderheid veel te hoog. Na kalibratie met Spyder5 is dit probleem opgelost. Dus om op de vraag van Tommie1 te antwoorden: ja, je moet hem nog kalibreren. Voor de rest kan ik niets anders dan goeds vertellen over dit scherm, Eizo zal misschien wel ietsje beter zijn maar je betaald er dan ook heel veel meer voor. Nogmaals bedankt voor jullie reacties allemaal en je mag mij altijd voor verdere info een PM sturen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beeldscherm Eizo

                      is Eizo echt zo goed dat het de grote investering waard is
                      In een woord: ja

                      Het gaat over meer dan beeldkwaliteit. Dingen die bij mij meespeelden toen ik "de stap" zette:
                      - de kleurconsistentie over het hele paneel is veel beter dan bij alles wat ik tot dan toe gezien had (aka geen kleurshift)
                      - 0,maar dan ook echt 0 backbleeding
                      - 10 bit kleur (wat wel meer monitors hebben, maar heel vaak 8+2 bit is)
                      - de bouwkwaliteit (is een keer van mijn bureau gevallen bij een verhuis en werkt nog. Mijn tikker op dat moment even niet meer)
                      - de service die eizo geeft
                      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                      Comment

                      Working...
                      X