Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie neemt er net als ik een bezoek aan het Nikon museum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wie neemt er net als ik een bezoek aan het Nikon museum

    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
    Volgens mij stond er ergens in het topic dat zijn collectie unieke stukken bevatten die zelfs Nikon zelf niet meer heeft/had.
    Klopt Rogier, zo heeft Nikon in een ver verleden enkele verwissebare lenzen van Leica van glas te voorzien, bij
    Nikon Sendai hadden ze maar weet van drie soorten terwijl er hier vijf verschillende soorten staan.
    Tijdens de oorlogsjaren werden op bestelling ook drie stuks volledig metalen cameras met vaste 300mm lenzen gemaakt,
    van deze is er wereldwijd maar één bekend, ligt hier dus ook.
    Ar is ook nog een F4 van de NASA met verkorte opzet van 18mm ipv. de gebruikelijke 38mm (36mm+2mm spatie)
    en natuurlijk voorzien van een masker, dat om op een 36 beelden filmpje 72 opnames te kunnen maken, soort crop
    maar op pellicule, maar in de ruimte was dat eigenlijk bijna gelijkwaardig, omdat je daar geen last hebt van luchtvervuiling,
    of andere atmosferische luchtwelvingen, wat bij een lange tele een bekend probleem is, wel moest er een speciaal
    soort UV filter geplaatst worden wat begrijpelijk is buiten onze dampkring.
    Jammer genoeg is dat toestel dat hier staat nooit in de ruimte geweest.
    En dan zijn er nog een paar gouden F exemplaren, 18 karaat en een 24 karaat, die 24 karaat is heel gevoelig
    voor krassen en moet afgestoft worden met een speciale borstel, vandaar dat die beter in de doos blijft met
    uiteraard het deksel vervangen door een plexi deksel. http://www.mir.com.my/rb/photography...Gold/index.htm
    En ook een paar van deze F5 https://www.cameraquest.com/nf5aniv.htm.

    Comment


    • #32
      Re: Wie neemt er net als ik een bezoek aan het Nikon museum

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Ik kan daar maar één ding over zeggen..... waaaaa...w met een paar honderd a's erbij .
      Zouden ze dat bij Nikon zelf wel allemaal hebben ??
      Simpel antwoord Ivan, neen dat hebben ze in het Nikon museum in Tokyo niet, maar ze hebben nu wel de volledige inventaris
      van wat hier staat.
      Meer kan en mag ik daarover niet zeggen.
      Ook staat hier een redelijk zeldzame en waardevolle 6mm f2.8 fisheye en de 1200-1700 zoom http://www.photographybay.com/2012/0...-massive-lens/
      Veel van die objectieven geven een teleurstellend resultaat op de huidige digitale cameras, met uitzondering van
      de meeste fisheye objectieven die wel een voldoende scheidend vermogen hebben om bv de sensor van een D800 te voeden.
      Daar heb ik trouwens in het verleden hier een foto van geplaatst, combinatie D800 met de 6mm.
      Last edited by Guest42; 30 augustus 2017, 19:18.

      Comment


      • #33
        Re: Wie neemt er net als ik een bezoek aan het Nikon museum

        More information and images: https://www.culturedkiwi.com/2016-1-23-i-visited-one-of-the-largest-private-camera-collections-in-the-worldCultured Kiwi Camera ...


        Hier nog een plezante collectie, maar dan met Leica' s.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #34
          Re: Wie neemt er net als ik een bezoek aan het Nikon museum

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Dat is inderdaad wel een leuke collectie.
          Ik kan getuigen dat deze verzameling grenst aan het hallucinante. Ik ben nooit eerder zo in mijn mond geblazen als daar.
          Het is echt te gek voor woorden.

          Comment


          • #35
            Re: Wie neemt er net als ik een bezoek aan het Nikon museum

            Kan zijn. Van de voorstelling van die Leica-verzamelaar word ik wel behoorlijk zenuwachtig

            Comment


            • #36
              Re: Wie neemt er net als ik een bezoek aan het Nikon museum

              Wat een prestatie Geert. Ik sta echt in bewondering, niet alleen voor de inhoud van jouw verzameling maar vooral door het doorzettingsvermogen dat noodzakelijk moet zijn geweest om deze verzameling op te bouwen.
              Hier mag je (maar dat zal je ook [emoji6]) terecht fier op zijn.


              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

              Comment


              • #37
                Re: Wie neemt er net als ik een bezoek aan het Nikon museum

                Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                Wat een prestatie Geert. Ik sta echt in bewondering, niet alleen voor de inhoud van jouw verzameling maar vooral door het doorzettingsvermogen dat noodzakelijk moet zijn geweest om deze verzameling op te bouwen.
                Hier mag je (maar dat zal je ook [emoji6]) terecht fier op zijn.


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                Is wel niet Geert zijn verzameling hoor ! (Spijtig voor hem of niet soms.)
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #38
                  Re: Wie neemt er net als ik een bezoek aan het Nikon museum

                  [QUOTE]
                  Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  Wat een prestatie Geert. Ik sta echt in bewondering, niet alleen voor de inhoud van jouw verzameling maar vooral door het doorzettingsvermogen dat noodzakelijk moet zijn geweest om deze verzameling op te bouwen.
                  Hier mag je (maar dat zal je ook [emoji6]) terecht fier op zijn.
                  Niet mijn verzameling hoor, was dat maar zo.... wel deze van een zeer goede vriend die liever heeft dat ik hem niet vernoem, dat om begrijpbare redenen.
                  Tot nu toe heb ik enkel eens opapol mee genomen naar daar.
                  Last edited by Guest42; 1 september 2017, 16:26.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wie neemt er net als ik een bezoek aan het Nikon museum

                    Oeps. Me laten vangen door het woord 'hier', maar allez dat doet weinig terzake. De reactie geldt dan voor de echte eigenaar van het privé- museum.


                    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                    Comment

                    Working...
                    X