Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe computer i5 of i7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: nieuwe computer i5 of i7

    Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
    persoonlijk zou ik voor een i5 gaan. Naar wat ik mij laten vertellen heb zit daar meestal niet de grootste winst tenzij je met heel grote files werkt of veel tegelijk wil doen. zeker lightroom is niet het meest efficiente programma op dat gebied. Zelf gebruik ik een 6 jaar oude i5, dus eentje van meer als een generatie terug. Ik kan nog steeds vlot in lr en ps werken. Mij gemiddelde bestanden in ps zijn rond de 200 mb groot en dit werkt zonder vertraging of haperingen. tegen het einde van dit jaar zal ik wss wel upgraden maar het prijsverschil tss een laatste gen i5 en i7 is voor mij de winst niet waard. dus bij mij word het i5, ddr4 16gb ram, 2x 500gb ssd, een paar goede koelers en iets van nvidea. meer moet het niet zijn. belangrijker dan benchmarks is dat de verschillende onderdelen vlot en stabiel samenwerken.
    Same here...

    Had vroeger een 5 jaar oude Vaio met i5, 16GB en SSD. Sinds een jaartje vervangen door een Dell XPS met i7, 16GB, SSD en extra dedicated video kaart.
    Ik dacht dat... dat gaat hier knallen.

    Is het sneller? Iets ja, maar dat is niet de super grote sprong die je zou verwachten als je LR en PS gebruikt.

    Volgens mij hebben je RAM en SSD een grotere invloed, dus mijn geld zou daar naar gaan.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #32
      Re: nieuwe computer i5 of i7

      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
      Volgens mij hebben je RAM en SSD een grotere invloed, dus mijn geld zou daar naar gaan.
      Klopt, mijne is toch ook al een paar jaar oud, i5 en 8Gig en gewone HD.
      En als het begint te vertragen, dan zit mijn RAM bijna vol.




      -TT-

      Comment


      • #33
        Re: nieuwe computer i5 of i7

        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
        Klopt, mijne is toch ook al een paar jaar oud, i5 en 8Gig en gewone HD.
        En als het begint te vertragen, dan zit mijn RAM bijna vol.




        -TT-

        Comment


        • #34
          Re: nieuwe computer i5 of i7

          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
          Ik reageerde op " ram en SSD hebben een grotere invloed "
          Ik kom toe met mijn i5, maar 8 gig ram is soms wat te weinig.
          En als het dan trager gaat, en ik kijk hoeveel RAM dat in gebruik is door lightroom en photoshop, dan zie ik dat het daar aan ligt.

          -TT-

          Comment

          Working...
          X