Vrijdagavond 17 maart 2017 is mijn fotozak vol met apparatuur gestolen op de IC trein Brussel-Amsterdam. De tas lag op het bagagerek boven mijn hoofd. De trein stopt in Mechelen en er rent een jonge man naar de deur. Hij laat enkele centen vallen en iedereen, ook ik, proberen zijn centjes voor hem op te rapen zodat hij mét centen nog op tijd de trein kan verlaten. Dus alle aandacht naar de grond, iedereen gebukt en op vraag van de jonge man kijkend onder zijn stoel. Ondertussen (maar dat heb ik niet gezien) is er een tweede persoon die rustig mijn tas heeft genomen in al het tumult. Een vriend van mij vertelde dat deze truk op de treinen in Duitsland wordt uitgelegd aan de passagiers. Hier zegt men af en toe "pas op voor pickpockets". Daarom dit bericht om anderen te waarschuwen.
De inhoud van mijn fototas :
Een Canon 5D Mark III serie nummer 203020000503 (heb dit nummer aangepast op 21/3 omdat het vorige nummer, dat ik op de doos vond niet het serienummer was, bedankt Alex W. om dit te melden)
Objectief Canon EF 70-300mm F/4.5-5.6 DO IS USM serienummer 9321A002
Objectief Canon EF 24-70mm F/2,8 serienummer: onbekend (occasie gekocht zonder doos)
Objectief Samyang 2.8/14mm serienummer onbekend (nummer staat niet op de doos)
Macbook Pro van mijn werk
+ diverse filters, afstandbesturingen, kenko converter 1,4 X
Dus een zware pil om te verteren.
Ik hoop niemand dit toe, enz eker niet als je niet verzekerd bent zoals ik....
Toen ik aangifte ging doen bij de politie vertelde men daar mij dat de laatste tijd deze truc veel werd toegepast, ook bij het stelen van autos !
Groeten,
Hugo Segers
De inhoud van mijn fototas :
Een Canon 5D Mark III serie nummer 203020000503 (heb dit nummer aangepast op 21/3 omdat het vorige nummer, dat ik op de doos vond niet het serienummer was, bedankt Alex W. om dit te melden)
Objectief Canon EF 70-300mm F/4.5-5.6 DO IS USM serienummer 9321A002
Objectief Canon EF 24-70mm F/2,8 serienummer: onbekend (occasie gekocht zonder doos)
Objectief Samyang 2.8/14mm serienummer onbekend (nummer staat niet op de doos)
Macbook Pro van mijn werk
+ diverse filters, afstandbesturingen, kenko converter 1,4 X
Dus een zware pil om te verteren.
Ik hoop niemand dit toe, enz eker niet als je niet verzekerd bent zoals ik....
Toen ik aangifte ging doen bij de politie vertelde men daar mij dat de laatste tijd deze truc veel werd toegepast, ook bij het stelen van autos !
Groeten,
Hugo Segers
Comment