Re: 2de hands verkoop
Het probleem is dat veel prijzen niet realistisch zijn en veel verkopers te gehecht zijn aan hun materiaal.
Kijk eens naar wat de verzekeringsmaatschappijen je zouden geven in geval van diefstal of schade als je toestel 5 jaar oud is. Dat zal niet de nieuwprijs zijn - 10 %.
Toch zien we veel oude rommel soms met schade (hoge shuttercount, krassen,...) aangeboden aan prijzen waarvoor je ze evengoed nieuw kan kopen.
De verkopers melden bewust niet hoe oud hun spul is.
Je kan van richtprijzen uitgaan. Ik gebruik volgende eerlijke formule:
Body gaat +/- 7 jaar mee. Daaruit volgt dat het toestel echt geen waarde meer heeft na die 7 jaar.
Daarom reken ik een verlies van 15% per jaar dat het toestel oud is.
Dan gaat er nog een stuk af bij sleet of beschadiging.
Lenzen reken ik op 10% per jaar.
Het probleem is dat veel prijzen niet realistisch zijn en veel verkopers te gehecht zijn aan hun materiaal.
Kijk eens naar wat de verzekeringsmaatschappijen je zouden geven in geval van diefstal of schade als je toestel 5 jaar oud is. Dat zal niet de nieuwprijs zijn - 10 %.
Toch zien we veel oude rommel soms met schade (hoge shuttercount, krassen,...) aangeboden aan prijzen waarvoor je ze evengoed nieuw kan kopen.
De verkopers melden bewust niet hoe oud hun spul is.
Je kan van richtprijzen uitgaan. Ik gebruik volgende eerlijke formule:
Body gaat +/- 7 jaar mee. Daaruit volgt dat het toestel echt geen waarde meer heeft na die 7 jaar.
Daarom reken ik een verlies van 15% per jaar dat het toestel oud is.
Dan gaat er nog een stuk af bij sleet of beschadiging.
Lenzen reken ik op 10% per jaar.
Comment