Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalibratiespin huren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kalibratiespin huren

    Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
    Wat een theater zeg.

    Die gebruikersvoorwaarden zijn een juridisch dichttimmeren van alles en nog wat.

    Een X rite koop je zo uit het rek, je loopt er mee naar huis, zet de software er op en die checked of je hardware is aangesloten. Klaar.

    Loop met die Calibrator naar een andere computer hang hem er aan, klaar.

    Ik mag dat gewoon doorverkopen. Er is geen serial, er is een hardware sleutel en die is gekoppeld aan de dongle, niet aan de machine of persoon.

    Maar iets anders. Dat verhuren van dat spul. Mag dat dan wel? Dat lijkt me veel minder volgens de gebruiksvoorwaarden.
    Ik maak geen theater ... theater is dramatisch een vertelselke uitbeelden.

    Nee, je zet die software er op NADAT je akkoord bent gegaan met de voorwaarden. Maar, 't gaat zoveel sneller als je ineens op " OK " drukt zonder te (willen) beseffen dat het om een verbintenis gaat.

    Komt dit je bekend voor ???



    Juist, zonder ACCEPTATIE van de gebruiksvoorwaarden zal je de software niet legaal kunnen installeren ... je hebt ze wel gedownload maar kan ze enkel legaal gebruiken ALS je de voorwaarden hebt aanvaard.

    Maar 't is maar software, daar vegen we toch allemaal onze voeten aan .... kan zijn, maar blijft fout.

    Natuurlijk mag je dat doorverkopen, staat in de gebruiksvoorwaarden. Maar niet uitlenen om te laten gebruiken op een computer die niet jouw eigendom is.



    Dat verhuren kan, mits je schriftelijke toelating hebt gekregen, staat ook op de site te lezen en is vermeld in de licentievoorwaarden

    SOFTWARE LICENSE

    Grant

    . Subject to the terms and conditions of this Agreement, X-Rite hereby grants to You a limited, nonexclusive license to access and use the Software, in object code format only, solely in connection with Your own business operations and on the terms and conditions set forth in this Agreement. You may install and use the Software on any number of computers owned by You. Additional installations and uses are prohibited unless otherwise expressly authorized by X-Rite in a separate written document issued by X-Rite to You in X-Rite’s sole discretion.
    Software en/of hardware verhuren is een daad van koophandel ... een handelaar kan dus aan X-Rite toestemming vragen om dat te doen ... uiteraard zullen daar voorwaarden en een prijskaartje aan vasthangen.
    Last edited by Empe; 9 november 2016, 11:58.

    Comment


    • #17
      Re: Kalibratiespin huren

      Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
      Wat een theater zeg.
      Dat maak jij ervan.
      Ik heb enkel geduid dat indien er verkoopsvoorwaarden zijn, die moeten gevolgd worden. Ik heb daarbij ook wel geschreven dat die per artikel kunnen verschillen.
      Of je dat ding mag verhuren is niet aan mij te vragen maar aan de firma die dat ding verkoopt, produceert of je gebaart van de domme. Aan de eigenaar de keuze.
      Eén ding weet ik wel. De spider die ik heb is gebonden met een licentie (registratiekey) en geen haar op mijn hoofd (voor zover ik er nog heb) die eraan denkt die sleutel aan een derde ter beschikking te stellen.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #18
        Re: Kalibratiespin huren

        Nee. Bijlange is dat geen theater dat jullie verkopen met screen shots van licenties, extracten uit gebruikersvoorwaarden en bijgot misschien komt er zelfs nog een publicatie uit het staatsblad aan te pas. Het is botte hysterie, dat is het.

        Gewoon effe iemand helpen, mannen. Daar gaat het over.

        Ik heb de topic opener een berichtje gestuurd dat ze mijn reserve eye one voor weinig mag overnemen.
        Dat heet mensen helpen.

        Comment


        • #19
          Re: Kalibratiespin huren

          Het gaat hem niet alleen om een artikel te kunnen verkopen voor weinig geld, maar wel om correcte info te geven.
          En aan het correct informeren is voor zover ik meen te weten niets verkeerd en is dat ook mensen helpen.
          Maar je hebt gelijk.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #20
            Re: Kalibratiespin huren

            We gaven die toelichting dan ook doordat iemand suggereerde om zo'n toestel te lenen bij een club (of zelfs bij BD). Niet als antwoord op de vraagsteller. Je zou het afwijken kunnen noemen, maar er is niets fout met correcte info te geven, BD wordt vaak gevonden na een zoektochtje op Google ivm. een bepaalde vraag .... van accumulatiekachels tot camera's .... moet kunnen.

            Uitlenen mag niet, doorverkopen wel.

            Huren bij een handelaar die daarvoor de toelating heeft kan ook.

            Je mag je vrouw ook geen pak rammel geven ... toch gebeurt het vaak en wordt het zelfs goedgepraat of onder de mat geveegd. Dat maakt het niet minder fout. Ook theater ?

            Het wordt hier altijd theater omdat er betweters zijn die niet willen lezen of totaal geen respect hebben voor gemaakte afspraken en die blijven kronkelen om toch maar een beetje gelijk te krijgen. En dan beginnen ze te klagen dat er teveel correcte informatie op het forum wordt gezet ... tja, mij niet gelaten.
            Last edited by Empe; 9 november 2016, 13:20.

            Comment


            • #21
              Re: Kalibratiespin huren

              Een toestel lenen?
              Mijn i1Display van X-Rite ligt hier constant aan en dit is ook nodig want die meet het omgevingslicht om de zoveel seconden.
              Her kalibreren gebeurt om de maand, dit kan je zelf instellen. En meestal zie ik geen verschil. Het zal er hoogstwaarschijnlijk wel zijn maar niet met een mensenoog waarneembaar.
              Maar koop geen zo'n toestel als je grafische kaart dat niet aan kan. X-Rite heeft goed verdoken zo'n programmatje op hun site staan die controleert of uw grafische kaart geschikt is voor het gebruik met hun kalibratie toestellen.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment

              Working...
              X