Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

    Waren vorig weekeind met het kleinkindje in Plopsa indoor Hasselt. Foto's gemaakt met Iphone 7, en Fuji X100T. En of er een verschil was!!! Zowel in snelheid, gebruiksgemak, en vooral in beeldkwaliteit. Waarmee ik niet zeg dat je met een goede smartphone geen mooie foto's kunt maken. Maar eens je wat kritischer gaat kijken, is er nog steeds een verschil.
    Wat natuurlijk wel in het nadeel van de Fuji uitviel, was het niet direkt beschikbaar zijn voor social media. En daar zijn we tegenwoordig gevoeliger aan dan aan de kwaliteit?

    Comment


    • #32
      Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Wat natuurlijk wel in het nadeel van de Fuji uitviel, was het niet direkt beschikbaar zijn voor social media. En daar zijn we tegenwoordig gevoeliger aan dan aan de kwaliteit?
      Hangt ervanaf wie 'wij' is, en wat de situatie is.
      Bij (amateur)fotografen zal je niet snel iemand vinden die alleen met een iPhone rondloopt, maar de 'gemiddelde' FB gebruiker heeft meer nood aan snel een moment delen dan een goede foto. Het gaat daar ook niet over een goede foto of niet, maar gewoon het moment/activiteit/... tonen aan anderen. Erg kritisch wordt er daar niet omgegaan met kwaliteit :-)

      Comment


      • #33
        Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

        Die foto's op FB of Whatsapp hebben ook maar een attention span van hoogstens een dag.

        Deze week in het SMAK geweest, vooral voor de werken van Richter.
        Op de benedenverdieping was er een fototentoonstelling, en eerlijk, ik vond er niks aan.
        Er leek mij bij de helft van die foto's absoluut niet nagedacht. Slordig, nietszeggend, en konden met een telefoon gemaakt zijn. Dat haalt dan een museummuur.

        Comment


        • #34
          Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Die foto's op FB of Whatsapp hebben ook maar een attention span van hoogstens een dag.

          Deze week in het SMAK geweest, vooral voor de werken van Richter.
          Op de benedenverdieping was er een fototentoonstelling, en eerlijk, ik vond er niks aan.
          Er leek mij bij de helft van die foto's absoluut niet nagedacht. Slordig, nietszeggend, en konden met een telefoon gemaakt zijn. Dat haalt dan een museummuur.

          Dat idee heb ik hier ook soms over bepaalde foto's die de HOF halen.
          Tsja, goesting en smaak zeker ?
          Maar wanneer ik een foto in de HOF zie met x-aantal echte 'fouten', dan frons ik toch meer dan alleen mijn wenkbrauwen hoor.
          Ik maak dat hier niet (meer) openbaar, anders doe je toch maar negatief , maar stuur dan wel een berichtje naar de leiding via het uitroepteken.
          Idem dito in de Challenge : bepaalde foto's krijgen een 10 en tegelijkertijd van iemand anders een eentje of een twee.

          Comment


          • #35
            Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Die foto's op FB of Whatsapp hebben ook maar een attention span van hoogstens een dag.
            Elders op internet vaak ook, maar dat willen we misschien niet zo geweten hebben :-)

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Deze week in het SMAK geweest, vooral voor de werken van Richter.
            Off topic: was het de moeite? Staat ook op mijn to see-lijstje, vandaar.

            Comment


            • #36
              Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Die foto's op FB of Whatsapp hebben ook maar een attention span van hoogstens een dag.

              Deze week in het SMAK geweest, vooral voor de werken van Richter.
              Op de benedenverdieping was er een fototentoonstelling, en eerlijk, ik vond er niks aan.
              Er leek mij bij de helft van die foto's absoluut niet nagedacht. Slordig, nietszeggend, en konden met een telefoon gemaakt zijn. Dat haalt dan een museummuur.
              Dat is hier op het forum ook zo hé Tommie. Je kijkt naar een foto, je schrijft een reactie (of niet) en de kous is af... dat is nog veel minder dan een dag, misschien zelfs maar een paar seconden/minuten .

              Comment


              • #37
                Re: Waarom sleuren wij nog body's ( bodies) en lenzen mee???

                Aan de ene kant heb je wel een punt, want ook ik ben zo iemand die de hele verlof met toch wel wat gewicht rondsleurt, terwijl de madam tussendoor kiekjes maakt met haar Oneplus 3T, die eigenlijk ook wel mooi zijn

                maar mij gaat het ook om het moment, proberen er het meeste uit te halen... en als ik dan achteraf de foto's toon en ik krijg opmerkingen als van 'wauw, die zouden in een boekje kunnen', dan ben ik weer klein beetje fier op mezelf

                wat vooral voor mezelf ook telt, is dat ik graag ook 'eigen werk' in mijn woonkamer of elders in huis hang op bvb 75x50 cm... en laat nu net dat zijn wat iets moeilijker is met die smartphone foto...
                want als je die wat groter gaat bekijken, dan loopt het meestal mank

                ik moet wel toegeven, dat ook ik mijn laatste reizen begon op te zien tegen het gewicht dat na dagenlang stappen toch begon tegen te steken...thuisgekomen de combinatie 70d-batterygrip-17-50f2.8 eens op de weegschaal gelegd en kwam op 1,76 kg...

                daarom dat ik toch wat ga uitkijken naar iets anders...
                omdat ik toch kwaliteit wil behouden, ook voor grotere afdrukken, valt een compact met superzoom of dergelijke zeker af, want teveel zoom in 1 lens levert niet direkt kwaliteit

                daarom is mijn zoektocht thans naar een goede systeemcamera, die niet al te zwaar is, waar goed glas voor beschikbaar is, enz....
                moest er iemand aanbevelingen hebben....
                Eos R
                Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

                Comment

                Working...
                X