Op een reisje in Engeland,nam ik mijn 70d,met de 24 stm mee.Handige setup.(cfr topic 24 stm).Nu krijg ik een hoop foto's doorgestuurd,genomen door een compaan,genomen met een I-phone.
Kwaliteit is verbazend goed,niet beter dan mijn werk.Maar gewoon klikken.Niets meer.Geen body etc.,onopvallend.
OK,soms stevige tonvervorming,maar voor routinefoto's en vertoning op scherm,zeer goed.Ook op afdruk zeer aanvaardbaar.
Niet voor sport,macro etc.,maar voor straatfotografie blijkbaar goed genoeg.
Waarom zitten wij ons nog uit te sloven met tassen etc??
Maken wij ons soms niets wijs,dat we met alle mogelijke controles betere foto's maken?
(Niet in uitzonderlijke omstandigheden,maar de dagdagelijkse fotografie.)
Het is een hobby,maar misschien ook een tijdverdrijf om de niet gevulde dag door te brengen.Wij maken foto's,soms technisch zeer ingewikkeld,maar wie kijkt ernaar??
Is even een doordenkertje en zal ongetwijfeld wel reacties losmaken.
Kwaliteit is verbazend goed,niet beter dan mijn werk.Maar gewoon klikken.Niets meer.Geen body etc.,onopvallend.
OK,soms stevige tonvervorming,maar voor routinefoto's en vertoning op scherm,zeer goed.Ook op afdruk zeer aanvaardbaar.
Niet voor sport,macro etc.,maar voor straatfotografie blijkbaar goed genoeg.
Waarom zitten wij ons nog uit te sloven met tassen etc??
Maken wij ons soms niets wijs,dat we met alle mogelijke controles betere foto's maken?
(Niet in uitzonderlijke omstandigheden,maar de dagdagelijkse fotografie.)
Het is een hobby,maar misschien ook een tijdverdrijf om de niet gevulde dag door te brengen.Wij maken foto's,soms technisch zeer ingewikkeld,maar wie kijkt ernaar??
Is even een doordenkertje en zal ongetwijfeld wel reacties losmaken.
Comment