Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe formaat maken voor foto op geboortekaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: hoe formaat maken voor foto op geboortekaartje

    Oorspronkelijk geplaatst door wentrix Bekijk bericht
    sorry voor de late reactie!!

    maar dank je voor de hulp!!
    ik heb de uitsnede geprobeerd zoals gipsi had uitgelegd ( was voor mij het makkelijkste )
    de 1:1 zie ik niet staan, maar heb bij breedte en hoogte de formaat ingegeven wat ik wou.

    als ik dan bij afbeeldingsgrootte ga kijken kom ik voor de maat 26x26 op: 3071pixels voor hoogte en breedte
    en voor 10x20cm op: 1181x2362 pixels
    op 300 resolutie dan.

    klopt dit dan? voor als ik het moest doorsturen voor te laten afdrukken?
    Ja, dat moet kloppen, komt op een paar pixels na (afrondingen) ook overeen met wat regulus uitrekende.

    Vraagje: als ik de foto bewerk en in jpg door stuur, zodat zij ze nog moeten uitsnijden, gaat dit ook? of moet die foto echt in raw doorgestuurd worden?
    voor het geval het toch niet goed is

    voor de zwart wit bewerking ga ik de nik software proberen, bedankt voor de tip hopelijk lukt het me
    Ik zou de foto afwerken zodat hij word zoals jij en het wilt.
    Geef de foto aan 10 fotografen en vraag om hem uit te snijden, kan goed zijn dat er grote verschillen zijn.
    vraag hem om te bewerken en de verschillen zullen nog groter zijn.

    Je kunt de foto ook uitknippen en bewerken en dan als raw opsturen.

    Comment


    • #17
      Re: hoe formaat maken voor foto op geboortekaartje

      Oorspronkelijk geplaatst door wentrix Bekijk bericht
      sorry voor de late reactie!!

      maar dank je voor de hulp!!
      ik heb de uitsnede geprobeerd zoals gipsi had uitgelegd ( was voor mij het makkelijkste )
      de 1:1 zie ik niet staan, maar heb bij breedte en hoogte de formaat ingegeven wat ik wou.

      als ik dan bij afbeeldingsgrootte ga kijken kom ik voor de maat 26x26 op: 3071pixels voor hoogte en breedte
      en voor 10x20cm op: 1181x2362 pixels
      op 300 resolutie dan.

      klopt dit dan? voor als ik het moest doorsturen voor te laten afdrukken?


      Vraagje: als ik de foto bewerk en in jpg door stuur, zodat zij ze nog moeten uitsnijden, gaat dit ook? of moet die foto echt in raw doorgestuurd worden?
      voor het geval het toch niet goed is

      voor de zwart wit bewerking ga ik de nik software proberen, bedankt voor de tip hopelijk lukt het me
      zie antwoord #5 .... rondjes draaien ...

      Comment


      • #18
        Re: hoe formaat maken voor foto op geboortekaartje

        oeps!!

        niet door dat ik net hetzelfde had gevraagd!!! sorry, dus bij deze klopt het wel wat ik gedaan heb

        Dan moet ik jullie allemaal heel erg bedanken om me te helpen!! mercikes! weer iets bijgeleerd ook

        kan ik deze week nog wat oefenen en dan zal het zeker in orde komen, oef!!!
        dank jullie wel!!!

        Comment

        Working...
        X