Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografieniveau verhogen via tijdschriften als Shoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotografieniveau verhogen via tijdschriften als Shoot

    Een gratis Flikr account aanmaken en daar je foto's uploaden.

    Comment


    • #17
      Re: Fotografieniveau verhogen via tijdschriften als Shoot

      Een tip die ik aan elke beginner geef: bestudeer de handleiding van je camera goed.
      Dat is al een kleine cursus op zich met behalve de werking van je camera, ook wat basis principes. En gratis.

      Comment


      • #18
        Re: Fotografieniveau verhogen via tijdschriften als Shoot

        Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
        onzin. je bent met een zoom alleen wat flexibeler zonder te moeten lopen, kijken en compositie bepalen moet je nog steeds hoor, ook met een zoom.
        Terwijl primes niet echt noodzakelijk zijn om "te leren fotograferen", blijft het wel een zeer goede methode om jezelf te vormen. 5 jaar heb ik gefotografeerd met zooms en wanneer ik me beperkte tot 2 primes, door al de rest te verkopen, werd pas m'n eigen stijl ontwikkeld. Voor een beginner is een lens met f/1.8 zeer handig omdat je in bijna elke situatie veel beweegruimte hebt qua settings. Je kan vanalles proberen, waarentegen je met een lens met f/5.6 naar bepaalde settings wordt gedwongen.

        Comment


        • #19
          Re: Fotografieniveau verhogen via tijdschriften als Shoot

          Me dunkt neem je een lens in functie van wat je wil fotograferen, je hebt ahw een bepaalde stijl op het oog.
          Als ik bv het 22mm f:2 lensje op de Canon M10 monteer merk ik dat dit mijn manier van werken bepaalt.
          Dat kan soms heel mooi uitdraaien, maar om daarom de raad te geven alle zoomlenzen te verkopen ?

          Terug naar het onderwerp: buiten de vele fotowebsites (van algemene zoals BD, over natuur tot artistieke à la blur) krijg je ook frisse ideeën op fototentoonstellingen.
          Nadoen mag.
          Last edited by palombian; 10 september 2016, 08:30.

          Comment


          • #20
            Re: Fotografieniveau verhogen via tijdschriften als Shoot

            Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
            Een cursus volgen is niet noodzakelijk, maar wel heel leuk en het grote voordeel is dat je kan zien hoe andere mensen dezelfde opdracht interpreteren en uitwerken.
            Een waarheid als een koe. De reden waarom ik cursussen volg is om in contact te komen met andere fotografen en van elkaar te leren.

            Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
            De meeste dingen die je in zo'n cursus ziet bij CVO, Syntra, kan je ook gratis vinden op YouTube of andere photography sites.
            Het risico bij websites is dat het bij lezen blijft. Een cursus/school zal je aanzetten om zelf de opdrachten ook uit te voeren. Tenzij je natuurlijk gedisciplineerd genoeg bent om jezelf te verplichten om naar buiten te gaan. Het nadeel is dat je geen feedback krijgt. Als je met vragen zit kunnen ze je tijdens de cursus onmiddellijk helpen.


            Zelf ben ik ook gewoon begonnen door mijn handleiding te lezen, testfoto's te maken, lezen op het internet etc. Na een paar jaar merkte ik echter weinig evolutie en heb ik mijn camera aan de kant gelegd. Sedert enkele jaren volg ik nu cursus om bewuster met fotografie bezig te blijven.
            http://kasper.photography & Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Fotografieniveau verhogen via tijdschriften als Shoot

              Heb zelf gewoon een slechte ervaring met een cursus "DSLR voor beginners" bij Janitor denk ik.
              - 1e sessie: 2 uur gelul over welke soorten cameras er zijn tewijl het al een 'DSLR' curus was bij voorbaat... Er werd ook minstens 10 keer gezegd dat je best nooit lenzen koopt die niet van Nikon of Canon zijn... lekker oldskool zeker?
              - 2e sessie: blijkt toch dat 3 van de 10 met een bridge camera opduiken waarvan 1 zonder PASM dial... daar ging dan ook bijna weer een uur naartoe...
              Volgende sessies gingen afwisselend over Sluitertijd S-mode en Diafragma A-mode en exposure comp... + opdrachten en de week erna kritiek momentjes om mee te beginnen, daarbij leek het wel of hij het niet over z'n lippen kreeg om iemand te zeggen dat de opdracht niet zo geslaagd was... tja.
              Les 8 (einde) gingen we op pad gaan om avond shots te maken, tja als de cursus in Juni is en het wordt niet snel donker dan lukt dat niet goed hé... kortom niet veel geleerd!
              Maar ja, dat is mijn persoonlijke ervaring hé. Met het geld (en vooral tijd!) had ik best wel andere dingen kunnen doen.

              Feedback kan je hier vragen of van vrienden (niet diegene die iedere facebook snapshot epic vinden en liefst 10 filters er over leggen...)

              Misschien is het beste nog je aansluiten bij een foto club, kan een moeilijke stap zijn, maar kan kom je automatisch al bij gelijkgezinden terrecht
              Last edited by RobC83; 13 september 2016, 09:45.

              Comment

              Working...
              X