Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe monitor

    Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht

    OS tweaken? Het is niet Windows die de tekstgrootte bepaald in Adobe toepassingen, dus als je gewoon alles op 100% weergave zet heb je geen problemen. In Photoshop zijn de icoontjes bijna even groot op een 24" 1200p scherm of een 27" 1440p scherm.

    Jaja, dat zal wel ... dus ... als ... op 100 % weergave ... geen problemen ...

    Lees ook eens wat anders op het forum, bijvoorbeeld : http://forum.belgiumdigital.com/f20/...ml#post4484255

    Werken in het register noem ik ' OS tweaken ' en wellicht velen met mij.

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe monitor

      Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
      Ik heb vanmorgen dit laten zien aan de klant en we hebben onmiddellijk besloten dit terug te sturen en te vervangen door een scherm met 2560x1440 QHD (WQHD).
      Ondertussen heb ik hier een BenQ (GW2765HT), 27", 2560x1440 staan en wat een verschil met de full HD! Standaard heeft Windows het font op 175% gezet, dat was heel goed leesbaar en ik heb mijn foto's nog nooit zo schitterend gezien

      Hm, eerst mijn vrouw nog er van overtuigen dat ik een D7x00 nodig heb en dan dit scherm proberen lost te krijgen
      Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
      Mijn fotosite: www.verschaeren.org
      Mijn website: www.computerhersteller.be

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe monitor

        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        Jaja, dat zal wel ... dus ... als ... op 100 % weergave ... geen problemen ...

        Lees ook eens wat anders op het forum, bijvoorbeeld : http://forum.belgiumdigital.com/f20/...ml#post4484255

        Werken in het register noem ik ' OS tweaken ' en wellicht velen met mij.
        1440p op 27" is perfect op 100% als je gemiddeld zicht hebt. De 27" IMac kwam tot voor kort altijd met een 1440p scherm dat op 100% werd weergegeven.

        Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
        Ondertussen heb ik hier een BenQ (GW2765HT), 27", 2560x1440 staan en wat een verschil met de full HD! Standaard heeft Windows het font op 175% gezet, dat was heel goed leesbaar en ik heb mijn foto's nog nooit zo schitterend gezien

        Hm, eerst mijn vrouw nog er van overtuigen dat ik een D7x00 nodig heb en dan dit scherm proberen lost te krijgen
        D7000 kost minder dan 400 euro, ze zal het zelfs niet merken en dit is een enorme upgrade op een D3100!

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Misschien is het wel tijd om een nieuwe graka in te steken.
        Deze, waavan de eigenschappen hieronder staan kost € 95,00 dat kan er wel vanaf als je zo'n Dell zou kopen/

        Aansluiting: PCIe x16
        PCIe-versie: 3.0
        Bezette sloten: 1
        Voeding:
        Max. Verbruik: 50 Watt
        Grafische chip: AMD Radeon R7 240
        Klokfrequentie chip: 770 MHz
        Stream processoren: 320
        Shader model: 5.0
        DirectX Version: 11.2
        OpenGL Version: 4.3
        Kenmerken:
        AMD UVD 3, AMD PowerPlay, AMD PowerTune, AMD ZeroCore, AMD Eyefinity, AMD HD3D
        Geheugen: 4096 MB
        Type: GDDR3
        Klokfrequentie:1800 MHz
        Geheugen verbinding:128 bit
        Actief gekoeld

        Aansluitingen op de kaart:
        HDMI: 1
        DVI-D: 1
        VGA: 1
        Afmetingen (HxBxD): 20 x 111 x 159 mm
        Koop nooit zo'n brolkaart! Voor 25 euro meer heb je een kaart die ook effectief nuttig is in Adobe toepassingen zoals een Nvidia GTX750 of als je 10-bit wilt kan je gaan naar een Quadro K1200 of een Firepro kaart.

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe monitor

          Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
          D7000 kost minder dan 400 euro, ze zal het zelfs niet merken en dit is een enorme upgrade op een D3100!
          Off topic: ik zou upgraden voor: hogere resolutie, hogere iso, betere scherpstelling bij weinig licht, hogere resolutie van het display, DOF preview (voor zover dat dat werkt).
          De 7100 heeft dan net die betere iso en scherpstelling dan de 7000 wat voor mij het prijsverschil verantwoordt. Het verschil tussen de 7100 en de 7200 is dan weer te klein.
          Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
          Mijn fotosite: www.verschaeren.org
          Mijn website: www.computerhersteller.be

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe monitor

            scherm is toegekomen en geinstalleerd,
            1 probleem, ik kan het niet instellen op de hoogste resolutie, beginnen opzoeken,
            ik heb een geforce gt 630 grafische kaart, dewelke normaal toch deze resolutie ondersteund?
            en nergens kan ik de resolutie hoger zetten dan 2048 x 1152????
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe monitor

              Heb je een goede kabel? Je hebt minstens een dual link DVI-kabel of display port nodig voor meer dan full hd. Van hdmi weet ik het niet van buiten.
              Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
              Mijn fotosite: www.verschaeren.org
              Mijn website: www.computerhersteller.be

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe monitor

                Het is hdmi, displayport heb ik niet

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe monitor

                  Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
                  Koop nooit zo'n brolkaart! Voor 25 euro meer heb je een kaart die ook effectief nuttig is in Adobe toepassingen zoals een Nvidia GTX750 of als je 10-bit wilt kan je gaan naar een Quadro K1200 of een Firepro kaart.
                  Heeft u dan ondervinding met die kaart?
                  Ik denk het niet want die kaart is al meer dan voldoende voor Photoshop en andere dergelijke programma's.
                  Een quadro kaart voor Photoshop? Goe bezig! Ge zit met die kaart al aan het budget dat TS wilt uitgeven aan een nieuwe monitor.

                  Ik heb hier een tweede computer met W10 en een Intel i5 met 8GB geheugen en een Samsung SSD en alles verloop vlotjes. Graka is een R7 200!
                  DxO draait even vlot als op mijn eerste computer met een betere i5, 16GB geheugen en een Samsung SSD. Graka is een GTX 660.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe monitor

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    scherm is toegekomen en geinstalleerd,
                    1 probleem, ik kan het niet instellen op de hoogste resolutie, beginnen opzoeken,
                    ik heb een geforce gt 630 grafische kaart, dewelke normaal toch deze resolutie ondersteund?
                    en nergens kan ik de resolutie hoger zetten dan 2048 x 1152????
                    Probeer je refresh rate te verlagen, geen 60 Hz maar bijvoorbeeld 50 Hz. (of lager indien nodig).

                    Met HDMI 2.0 had je dat probleem niet gehad, met HDMI 1.4 (wat de Dell heeft en het is een door Dell ingestelde beperking) moet je de refresh rate verlagen naargelang de resolutie vergroot).

                    Je zal zien, het werkt op die manier. (kan zijn dat je daarvoor eerst een custom resolutie moet instellen voor je grafische kaart via de meegeleverde software van die kaart)

                    Bijvoorbeeld voor Nvidia kaart :



                    Daarom dat Dell een DP naar mini DP kabel levert, daar is het geen issue met hogere resoluties.
                    Last edited by Empe; 21 augustus 2016, 09:07.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe monitor

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Heeft u dan ondervinding met die kaart?
                      Ik denk het niet want die kaart is al meer dan voldoende voor Photoshop en andere dergelijke programma's.
                      Een quadro kaart voor Photoshop? Goe bezig! Ge zit met die kaart al aan het budget dat TS wilt uitgeven aan een nieuwe monitor.

                      Ik heb hier een tweede computer met W10 en een Intel i5 met 8GB geheugen en een Samsung SSD en alles verloop vlotjes. Graka is een R7 200!
                      DxO draait even vlot als op mijn eerste computer met een betere i5, 16GB geheugen en een Samsung SSD. Graka is een GTX 660.
                      Een 750Ti is voor 30 euro meer, minstens 3 keer sneller... De grafische kaarten onder de 125€ zijn zeer slecht qua prijs/kwaliteit en ook qua wederverkoopwaarde. Over 3 jaar krijg je voor een R7 240 max 10euro, een 750Ti zal nog minstens 60€ zijn.

                      Een Quadro voor photoshop is zeer handig om 10-bit te hebben. De laatste 3 photoshop systemen die ik maakte hadden een Quadro M2000, 6-core i7, 32GB ram en PCI-e SSD. Een K1200 is veel goedkoper en op ebay staan ze voor het rapen uit HP en Dell systemen. Als je geen 10-bit monitor hebt is een 750Ti ideaal en uitstelend qua prijs/kwaliteit. Photoshop gebruikt wel degelijk GPU kracht.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe monitor

                        Als je een grafische kaart wil vervangen door een snellere, let dan op het verbruik, het is best mogelijk dat er dan ook een zwaardere voeding moet geplaatst worden om voldoende vermogen te kunnen leveren.
                        De snelste grafische kaarten hebben veel stroom nodig, dat zie ook aan de ventilators die er op zitten, die moeten de warmte kunnen afvoeren (soms is het dan ook nog nodig om een extra ventilator in de computerbehuizing te steken).

                        Ik heb hier in een iets oudere pc een andere grafische kaart moeten steken omdat mijn zoon spelletjes wou spelen.
                        Ik weet niet meer vanbuiten welke kaart dat was, ze is ruim snel genoeg voor die spelletjes (alles werkt toch zonder problemen), maar het verbruik was niet veel hoger dan dat van de grafische kaart die al in die pc zat.
                        Die kaart was ook niet zo heel duur.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe monitor

                          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                          Probeer je refresh rate te verlagen, geen 60 Hz maar bijvoorbeeld 50 Hz. (of lager indien nodig).

                          Met HDMI 2.0 had je dat probleem niet gehad, met HDMI 1.4 (wat de Dell heeft en het is een door Dell ingestelde beperking) moet je de refresh rate verlagen naargelang de resolutie vergroot).

                          Je zal zien, het werkt op die manier. (kan zijn dat je daarvoor eerst een custom resolutie moet instellen voor je grafische kaart via de meegeleverde software van die kaart)

                          Bijvoorbeeld voor Nvidia kaart :



                          Daarom dat Dell een DP naar mini DP kabel levert, daar is het geen issue met hogere resoluties.
                          Vanavond lukt het niet meer, morgen probeer ik het zeker uit en laat ik het uitt weten! Thnx

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe monitor

                            na lang proberen is het gelukt, als ik het exact deed zoals jij toonde had ik een probleempje,
                            de timing nl, die bleef minder pixels en zo,
                            heb die van automatisch naar GFT gezet en dan wast in orde, toch opt eerste zicht
                            van harte bedankt voor de hulp!
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe monitor

                              Ja, slordig van mij dat ik dat vergeten was.

                              Maar soit, je hebt je resolutie nu toch via de hdmi verbinding.

                              Je kan dan stapje voor stapje je refresh verhogen, mijn monitor zet dat altijd terug naar 59 Hz ipv. 60 Hz. (tenzij ik de tweak voor Nvidia gebruik, dan kan ik tot 85 Hz refresh rate gaan en dat met een grafisch kaartje van 50 euro, maar dat is enkel voor spelletjes, voor foto's maakt het niet uit).

                              Comment

                              Working...
                              X