Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hij komt, hij komt... 5D4 wie staat er te wachten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

    Ja het idee is wel om hem daar te kopen, de doos en handleiding weg te smijten en als gebruikt voorwerp naar belgie te halen.
    Lijkt me niets tegen in te brengen en veel mensen die het doen.
    Waarom zou je het aangeven? Het voorwerp is reeds gebruikt.

    Het zou anders zijn als hij in doos als nieuw naar hier kwam maar belgen zijn toch slimmer dan dat. En de douane mag meelezen ze weten ook dat die dingen dagelijks gebeuren.

    Een vriend van me gaat +- 2 keer per jaar naar de states. Die brengt dat zo voor mij mee.

    Maar zelfs met de taxen erbij snap ik het zeer groot prijsverschil nog niet.
    Ik kan enkel vermoeden dat de verkopers hier er een dik graantje winst op nemen. Net iets teveel want 4000 euro is die camera niet waard. ZOOOOO goed is em nu ook weer niet.


    Trouwens wie kent er geen marokaan? Die hebben allemaal familie in hun thuisland. Laat het naar daar opsturen en je betaalt enkel shipping. (+ 170 $) 0 tax.
    Last edited by buurmanBert; 26 augustus 2016, 22:29.

    Comment


    • #32
      Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

      Tja, als het forum dient om lezers aan te zetten tot onwettelijke praktijken ... dan houdt het hier op ...

      Comment


      • #33
        Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

        Het forum moet ook niet dienen om moraalridders...

        Zo onwettig is dat allemaal niet mijn inziens.
        Het zou een andere zaak zijn als je gesloten dozen over de grens probeert te smokkelen. Daar ga ik idd niet toe aanzetten want dat mag niet.
        Dat is zuivere import en moet je aangeven.

        Maar stel nu dat je op reis bent in de states met uw camera en uw onderbroek is versleten of verloren gegaan .
        Je koopt ter plaatse een nieuwe onderbroek. Moet je dat aangeven bij de douane bij terugkomst? Ik dont think so.
        We gaan verder en je koopt tevens een nieuwe lederen jas van 1000 euro om zelf te dragen. Moet je die aangeven?
        Nog wat verder geeft uw camera het op en je koopt ter plaatse een nieuwe en stelt die direct in gebruik. Moet je dat aangeven?

        Trouwens hoe zal de douane onderscheid maken tussen een toestel dat je al mee had tijdens vertrek en eentje die van ginder achter komt?

        Hoe de wetgeving hieromtrent exact is weet ik niet. Maar ik weet wel dat ZEER veel mensen dit doen als ze op vakantie zijn.
        Last edited by buurmanBert; 27 augustus 2016, 00:04.

        Comment


        • #34
          Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Het forum moet ook niet dienen om moraalridders...

          Zo onwettig is dat allemaal niet mijn inziens.
          Het zou een andere zaak zijn als je gesloten dozen over de grens probeert te smokkelen. Daar ga ik idd niet toe aanzetten want dat mag niet.
          Dat is zuivere import en moet je aangeven.

          Maar stel nu dat je op reis bent in de states met uw camera en uw onderbroek is versleten of verloren gegaan .
          Je koopt ter plaatse een nieuwe onderbroek. Moet je dat aangeven bij de douane bij terugkomst? Ik dont think so.
          We gaan verder en je koopt tevens een nieuwe lederen jas van 1000 euro om zelf te dragen. Moet je die aangeven?
          Nog wat verder geeft uw camera het op en je koopt ter plaatse een nieuwe en stelt die direct in gebruik. Moet je dat aangeven?

          Trouwens hoe zal de douane onderscheid maken tussen een toestel dat je al mee had tijdens vertrek en eentje die van ginder achter komt?

          Hoe de wetgeving hieromtrent exact is weet ik niet. Maar ik weet wel dat ZEER veel mensen dit doen als ze op vakantie zijn.
          Héél juist Bert !
          Maar "zogenaamde" moraalridders moeten er overal zijn.

          Trouwens hoeveel mensen brengen er geen wijn en andere sterke dranken mee vanuit het buitenland

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #35
            Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Het forum moet ook niet dienen om moraalridders...

            Zo onwettig is dat allemaal niet mijn inziens.
            Het zou een andere zaak zijn als je gesloten dozen over de grens probeert te smokkelen. Daar ga ik idd niet toe aanzetten want dat mag niet.
            Dat is zuivere import en moet je aangeven.
            Het is en blijft import, of het nu in een doos zit of niet. Aangeven moet je alles wat 430 euro overschrijdt.

            Maar stel nu dat je op reis bent in de states met uw camera en uw onderbroek is versleten of verloren gegaan .
            Je koopt ter plaatse een nieuwe onderbroek. Moet je dat aangeven bij de douane bij terugkomst? Ik dont think so.
            Een enkele onderbroek niet, meerdere onderbroeken die in totaal de 430 euro te boven gaan moet je aangeven.

            We gaan verder en je koopt tevens een nieuwe lederen jas van 1000 euro om zelf te dragen. Moet je die aangeven?
            Jazeker, 1000 euro is meer dan 430 euro en bovendien is leder sowieso onderhevig aan speciale aandacht van de douane.

            Nog wat verder geeft uw camera het op en je koopt ter plaatse een nieuwe en stelt die direct in gebruik. Moet je dat aangeven?
            Ja, die moet je aangeven, als die meer kost dan 430 euro.

            Trouwens hoe zal de douane onderscheid maken tussen een toestel dat je al mee had tijdens vertrek en eentje die van ginder achter komt?
            Dat hoeft de douane niet te doen, dat moet JIJ doen. Bij twijfel houden ze gewoon je toestel in ... JIJ moet dan bewijzen dat het om een toestel gaat dat je al bij je had bij je vertrek. Er bestaan trouwens speciale formulieren die je kan invullen en laten valideren bij de douane op de dag van je vertrek, speciaal om discussies te voorkomen.

            Hoe de wetgeving hieromtrent exact is weet ik niet. Maar ik weet wel dat ZEER veel mensen dit doen als ze op vakantie zijn.
            Dat staat los van wat je HOORT te doen. ZEER veel mensen rijden auto met teveel pro-mille in het bloed ... wil niet zeggen dat het dan niet fout zou zijn of sociaal aanvaarbaar. Hoe noem je dan iemand die mensen aanspoort om toch maar meer alcohol te drinken dan toegestaan en toch te rijden, want ..... ZEER veel mensen doen het ....
            Last edited by Empe; 27 augustus 2016, 19:08.

            Comment


            • #36
              Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Héél juist Bert !
              Maar "zogenaamde" moraalridders moeten er overal zijn.

              Trouwens hoeveel mensen brengen er geen wijn en andere sterke dranken mee vanuit het buitenland

              grts
              Sieg
              Geen kwestie van moraalridder, maar gewoon slechte raad als slechte raad aantonen.

              Er is toch niets tegen wijn, sterke drank of sigaretten uit het buitenland mee te brengen ? Zolang je maar binnen de wettelijke beperkingen blijft en niet gaat smokkelen.

              Comment


              • #37
                Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht

                Hoe de wetgeving hieromtrent exact is weet ik niet. Maar ik weet wel dat ZEER veel mensen dit doen als ze op vakantie zijn.
                Natuurlijk weet je dat niet, je wil het niet weten.

                Hier een kort overzichtje :
                Reizigers die terugkeren uit een niet-EU-lidstaat

                Wanneer u vanuit een niet-EU-lidstaat een lidstaat binnenkomt langs de weg, per trein, per boot, of met het vliegtuig, moet u rekening houden met grenscontroles.

                U dient aangifte te doen van alle artikelen die buiten de EU al dan niet in een taxfreeshop zijn aangekocht. Dit zijn de van belasting vrijgestelde maximumhoeveelheden:

                tabak: 200 sigaretten, 100 cigarillo’s, 50 sigaren of 250 gram rooktabak
                drank: 4 liter niet-mousserende wijn en 16 liter bier en: 1 liter sterke drank of 2 liter tussenproducten (tot 22°) ofwel 2 liter mousserende wijn
                Andere artikelen dan de bovenvermelde: maximaal totaal bedrag per persoon (deze vrijstelling is beperkt tot 175 euro voor reizigers jonger dan 15):

                reizigers met het vliegtuig of per boot: 430 euro
                andere reizigers (over de weg of reizigers met privévliegtuig of –boot: 300 euro)
                Boven dit bedrag moeten invoerrechten en btw worden betaald.

                De vrijstelling voor tabak en alcohol geldt slechts voor reizigers vanaf 17 jaar.


                Wat extra :

                Douane

                De in- en uitvoer van goederen is internationaal geregeld.

                De onderstaande informatie heeft alleen betrekking op goederen voor persoonlijk gebruik. Op handelswaar is een specifieke regelgeving van toepassing.

                Persoonlijke bezittingen (toiletgerief, camera, juwelen,…) mogen worden meegenomen op reis zonder dat bij de terugkeer invoerrechten moeten worden betaald. Wat bepaalde toestellen of luxeartikelen betreft, kan het gebeuren dat de douane u vraagt het bewijs te leveren dat ze niet op reis werden aangekocht. Houd daarom altijd de aankoop- of garantiebon van deze artikelen bij u.

                Bij de informatiediensten van de douane, waarvan de gegevens aan het eind van dit hoofdstuk vermeld staan, zijn meer informatie verkrijgbaar.
                Nog wat, luchtvaartpolitie die info geeft over douaneformaliteiten :

                Totale waarde van de andere goederen mag maximaal zijn: € 430

                De waarde van 1 artikel mag niet worden gesplitst over meer personen. Als u dus 1 artikel meeneemt met een waarde van meer dan € 430, dan moet u over het hele bedrag belasting betalen.

                Voorbeelden:

                U koopt een camera van € 500. U moet over het volledige bedrag belasting betalen.

                U koopt een horloge van € 400 en een vulpen van € 55. Het totaalbedrag is € 455. U hoeft alleen belasting te betalen over de vulpen.
                bron : http://www.luchtvaartpolitie-oostend...informatie.pdf

                Maar dat zijn uiteraard allemaal moraalridders ...

                Mensen die de douane willen verschalken door truuken uit te halen dat zijn allemaal fraudeurs, a-socialen, enz.
                Last edited by Empe; 27 augustus 2016, 18:58.

                Comment


                • #38
                  Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                  Bedankt voor je toelichting Empe.
                  Is duidelijk zo.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                    Zeer interessant filmpje gevonden over de nieuwe 5D4.
                    Catch up on our live stream debut of the Canon EOS 5D Mark IV! The 5D Mark IV is the successor to the wildly popular 5D Mark III, and features DCI 4K video a...


                    Je moet het wel allemaal met een korrel zout nemen want het lijkt meer op een promo.

                    Ik blijf hem wel veel te duur vinden. Aan die prijs koop ik hem niet. Ik denk mijn FF aan te kopen bij Nikon.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                      Kwa prijs kan je het ook iets minder ver zoeken dan de US.
                      Net over de plas kan je door de goedkope Britse Pond ook al zaakjes doen.

                      Zelf naar de D500 aan het kijken, hier 2300€ daar 1612£, wat vandaag 1922€ is, dus das toch al een mooi verschil. is ook met 2j Europese garantie etc... En zolang de UK in Europa is, is er vrij verkeer van goederen...
                      Als ik betaal met Mastercard moet ik zo'n 5€ kosten betalen dacht ik (dat was toch zo toen ik in Hong Kong was).

                      Comment

                      Working...
                      X