Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hij komt, hij komt... 5D4 wie staat er te wachten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

    de prijs is bekend gemaakt...
    persoonlijk vind ik dit een serieuze tegenvaller, als je hier nog een batterygrip en 2de batterij bijtelt, ben je +-4500 euro kwijt ;-(

    Op zoek naar de Canon 5D Mark IV? Ga daarvoor naar Cameranu. Nu 5 jaar garantie. Vandaag besteld? Morgen in huis! Dichtbij met 5 winkels
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

    Comment


    • #17
      Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

      De introductieprijs zit idd hoger dan verwacht. Ik denk er een jaar op te wachten dan gaat er al snel 1000 euro af.
      Ondertussen zijn ook de eerste reviews te vinden. Vooral 4K en Wifi lijken mooie features.
      http://adorama.com/g/canon-eos-5d-mark-ivVanessa Joy and AdoramaTV had the opportunity to test out the Canon 5D MK IV on an engagement photoshoot. Join us a...

      The Canon EOS 5D Mark IV is the successor to the wildly popular 5D Mark III. Featuring DCI 4K video at 4096 x 2160 at both 24 and 30 fps. The camera has a 30...

      Comment


      • #18
        Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

        Ik denk dat er met die prijzen nog niet meteen een heleboel tweedehands 5D MKIII body's te koop zullen gezet worden.
        Alleen wie echt de nieuwste functies nodig heeft, of iemand die altijd al een nieuwe camera koopt omdat er een nieuw model op de markt komt zal waarschijnlijk wel een 5D MKIV kopen, de rest zal wel langer met de "oude" blijven werken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

          Beetje afzetterij vind ik persoonlijk. Prijs van US tegenover Europa scheelt dikke 1000euro . Wil net overstappen op FF omdat de groothoek op men crop kapot is gegaan zal maar een tijdelijke goedkope oplossing zoeken en wachten tot die prijs eens normaal gaat worden. Eerste gedacht was een 5D3 kopen maar toen ze 200euro bij de prijs deden ben ik ook maar afgehaakt...
          http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

          Comment


          • #20
            Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

            Oorspronkelijk geplaatst door insider46 Bekijk bericht
            Beetje afzetterij vind ik persoonlijk. Prijs van US tegenover Europa scheelt dikke 1000euro . Wil net overstappen op FF omdat de groothoek op men crop kapot is gegaan zal maar een tijdelijke goedkope oplossing zoeken en wachten tot die prijs eens normaal gaat worden. Eerste gedacht was een 5D3 kopen maar toen ze 200euro bij de prijs deden ben ik ook maar afgehaakt...
            De winkelprijs van de 5D MKIII zal nu wel wat zakken (dat is altijd het geval als er een opvolger is), maar omdat de 5D MKIV zo'n stevig prijskaartje heeft zal dat waarschijnlijk niet zo heel veel zijn.
            Met zo'n groot prijsverschil tegenover de huidige verkoopprijs van de 5D MKIII zullen ze die toch nog verkocht krijgen zonder dat ze een "uitverkoop" moeten houden.
            Als er nog in voorraad zijn terwijl de prijs van de 5D MKIV begint te zakken (als dat gebeurt, want de "1" modellen blijven gewoonlijk ook ongeveer even duur als in het begin), dan pas zal de prijs van de 5D MKIII verder naar beneden gaan in de winkels.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

              Oorspronkelijk geplaatst door insider46 Bekijk bericht
              Beetje afzetterij vind ik persoonlijk. Prijs van US tegenover Europa scheelt dikke 1000euro . Wil net overstappen op FF omdat de groothoek op men crop kapot is gegaan zal maar een tijdelijke goedkope oplossing zoeken en wachten tot die prijs eens normaal gaat worden. Eerste gedacht was een 5D3 kopen maar toen ze 200euro bij de prijs deden ben ik ook maar afgehaakt...
              Ik zie maar zo'n 350 dollar verschil,

              België = 3412 euro of 3848 dollar, VS = 3499 dollar . 350 dollar = 310 euro.

              Netto prijzen zonder taks uiteraard.

              Als je prijzen op amerikaanse sites bekijkt dan zijn dat prijzen zonder salestax. Wil je dus met belgische prijzen vergelijken dan moet je onze btw eruithalen ook.

              Comment


              • #22
                Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                Oorspronkelijk geplaatst door insider46 Bekijk bericht
                Beetje afzetterij vind ik persoonlijk. Prijs van US tegenover Europa scheelt dikke 1000euro . Wil net overstappen op FF omdat de groothoek op men crop kapot is gegaan zal maar een tijdelijke goedkope oplossing zoeken en wachten tot die prijs eens normaal gaat worden. Eerste gedacht was een 5D3 kopen maar toen ze 200euro bij de prijs deden ben ik ook maar afgehaakt...
                De prijzen in de US zijn prijzen zonder btw en invoertaks
                Dus dat moet je er nog extra bijrekenen

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #23
                  Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  De winkelprijs van de 5D MKIII zal nu wel wat zakken (dat is altijd het geval als er een opvolger is), maar omdat de 5D MKIV zo'n stevig prijskaartje heeft zal dat waarschijnlijk niet zo heel veel zijn.
                  Met zo'n groot prijsverschil tegenover de huidige verkoopprijs van de 5D MKIII zullen ze die toch nog verkocht krijgen zonder dat ze een "uitverkoop" moeten houden.
                  Als er nog in voorraad zijn terwijl de prijs van de 5D MKIV begint te zakken (als dat gebeurt, want de "1" modellen blijven gewoonlijk ook ongeveer even duur als in het begin), dan pas zal de prijs van de 5D MKIII verder naar beneden gaan in de winkels.
                  Kan ook zijn dat ze net hetzelfde doen als bij de 1Dx hé Bart
                  Daar was de 1Dx niet meer verkrijgbaar vanaf de MkIi op de markt kwam

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hij komt, hij komt... 5D4 wie staat er te wachten?



                    prijzen zonder tax?
                    Er staat toch duidelijk: you pay 3499$

                    Mis ik iets?

                    Als ik nu even op reis ga naar de states dan is dat een mooi geschenk die ik voor mezelf kan meedoen.

                    Allesinds, die prijs trekt er beter op want de prijzen die ze er nu voor vragen lijken me toch echt te hoog.

                    De 5DS kost maar 4000 euro hier.
                    Als ik dan moest kiezen dan pak ik voor dat geld liever de 5DS.
                    Last edited by buurmanBert; 26 augustus 2016, 00:12.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                      Ik zie maar zo'n 350 dollar verschil,

                      België = 3412 euro of 3848 dollar, VS = 3499 dollar . 350 dollar = 310 euro.

                      Netto prijzen zonder taks uiteraard.

                      Als je prijzen op amerikaanse sites bekijkt dan zijn dat prijzen zonder salestax. Wil je dus met belgische prijzen vergelijken dan moet je onze btw eruithalen ook.
                      Hmmm is omdat ik langs B&Hphoto aan het kijken was en daar komt bij de uiteindelijke bestelling niks bij van tax hoor.
                      Mss als ik effectief bestelling plaats dat er tax bijkomt maar dat lijkt me beetje onnozel dan? Mocht er indd nog tax bijkomen in US dan komt het verschil wat kleiner uit.
                      http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                        Als je natuurlijk geen tax meer moet betalen (zoals ik bij B&H zie) is het nog steeds de moeite als je toevallig naar US gaat eh voor kleine 500euro ben je er al.

                        Zowiezo technologie kost geld dat snap ik maar deze prijs is er lichtjes over toch. Binnen dik jaartje misschien eens terug kijken dan :-/.
                        http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                          Ik vind persoonlijk de prijs van de nieuwe 5DIV zeker niet te hoog, en heel verwacht

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hij komt, hij komt... 5D4 wie staat er te wachten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                            https://www.bhphotovideo.com/c/produ...d_mark_iv.html

                            prijzen zonder tax?
                            Er staat toch duidelijk: you pay 3499$

                            Mis ik iets?

                            Als ik nu even op reis ga naar de states dan is dat een mooi geschenk die ik voor mezelf kan meedoen.

                            Allesinds, die prijs trekt er beter op want de prijzen die ze er nu voor vragen lijken me toch echt te hoog.

                            De 5DS kost maar 4000 euro hier.
                            Als ik dan moest kiezen dan pak ik voor dat geld liever de 5DS.
                            Natuurlijk mis je iets. Die camera moet ook nog naar België komen ... een aankoop te verzenden naar het buitenland (of zelfs een andere amerikaanse staat) is zonder lokale New York tax.

                            In de VS hebben de staten elk hun eigen % salestax ... om het dus eenvoudig te houden worden prijzen zonder salestax getoond en kan eenieder eenvoudig te eigen te betalen tax uitrekenen.

                            Als je daar besteld en naar België laat verschepen, dan komt daar dus transportkosten bij en dan 21 % btw over de prijs van de camera + de transportkosten. En dan nog wat administratiekosten van zo'n 15 euro.

                            Last edited by Empe; 26 augustus 2016, 17:42.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                              Oorspronkelijk geplaatst door insider46 Bekijk bericht
                              Als je natuurlijk geen tax meer moet betalen (zoals ik bij B&H zie)

                              Nee, dat zie je niet bij B&H. De prijs is vermeld zonder tax, wat niet wil zeggen dat men geen tax zou hoeven te betalen bij aankoop. De tax in New York is bijvoorbeeld 8,875 %.

                              The State and City charge sales tax on many services and on retail sales for most goods.

                              The total sales and use tax rate in New York City is 8.875%.

                              This includes:

                              New York City local sales and use tax rate of 4.5%
                              New York State sales and use tax rate of 4%
                              Metropolitan Commuter Transportation District surcharge of 0.375%
                              There is no sales tax on an item of clothing or footwear that costs less than $110. An item of clothing or footwear that costs $110 or more is subject to the full 8.875% tax rate. Sales tax is calculated per item, so even if you buy two or more items that add up to $110 or more, you only pay tax on the items that individually cost $110 or more.
                              ... is het nog steeds de moeite als je toevallig naar US gaat eh voor kleine 500euro ben je er al.
                              Koop je ginds als reiziger en breng je het naar België dan hoor je dat aan te geven bij de douane ... of smokkelen.

                              Als reiziger mag je maar 430 euro goederen invoeren zonder de douane in te lichten ... de Canon kost iets teveel. Je zal dan ter plekke in de luchthaven btw moeten betalen.

                              Je betaalde dan bij B&H 3809 dollar ( 3499 + 8,875 % NY tax ), een ticket aan 500 euro, ... en bij de douane in Zaventem nog eens 21 % belgische btw. + kosten ....

                              Sales Tax

                              Local Sales Tax

                              If the order is shipped within New York State , the law requires that local sales tax be added to the order total including the amount of the shipping charge.

                              We do not collect tax for orders shipped out of New York State.

                              Purchases in our store are subject to an 8.875% local sales tax. This tax is not a VAT, and cannot be recovered by non-USA visitors when returning home.
                              Reizigers die terugkeren uit een niet-EU-lidstaat

                              Wanneer u vanuit een niet-EU-lidstaat een lidstaat binnenkomt langs de weg, per trein, per boot, of met het vliegtuig, moet u rekening houden met grenscontroles.

                              U dient aangifte te doen van alle artikelen die buiten de EU al dan niet in een taxfreeshop zijn aangekocht. Dit zijn de van belasting vrijgestelde maximumhoeveelheden:

                              tabak: 200 sigaretten, 100 cigarillo’s, 50 sigaren of 250 gram rooktabak
                              drank: 4 liter niet-mousserende wijn en 16 liter bier en: 1 liter sterke drank of 2 liter tussenproducten (tot 22°) ofwel 2 liter mousserende wijn
                              Andere artikelen dan de bovenvermelde: maximaal totaal bedrag per persoon (deze vrijstelling is beperkt tot 175 euro voor reizigers jonger dan 15):

                              reizigers met het vliegtuig of per boot: 430 euro
                              andere reizigers (over de weg of reizigers met privévliegtuig of –boot: 300 euro)

                              Boven dit bedrag moeten invoerrechten en btw worden betaald.
                              Last edited by Empe; 26 augustus 2016, 17:50.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                                Nee, dat zie je niet bij B&H. De prijs is vermeld zonder tax, wat niet wil zeggen dat men geen tax zou hoeven te betalen bij aankoop. De tax in New York is bijvoorbeeld 8,875 %.

                                The State and City charge sales tax on many services and on retail sales for most goods.

                                The total sales and use tax rate in New York City is 8.875%.





                                Koop je ginds als reiziger en breng je het naar België dan hoor je dat aan te geven bij de douane ... of smokkelen.

                                Als reiziger mag je maar 430 euro goederen invoeren zonder de douane in te lichten ... de Canon kost iets teveel. Je zal dan ter plekke in de luchthaven btw moeten betalen.

                                Je betaalde dan bij B&H 3809 dollar ( 3499 + 8,875 % NY tax ), een ticket aan 500 euro, ... en bij de douane in Zaventem nog eens 21 % belgische btw. + kosten ....
                                Cool thanks alvast voor de info dat wist ik niet van die +/-8% lokale tax .

                                Nog nooit naar de US geweest dus ook nog nooit door hun controles moeten stappen maar denk je dat dit opvalt een 2de body bij je uitgebreide cameragear .
                                Niet dat ik het overweeg hoor maar als je de prijs ziet zou je er wel eens aan durven denken .
                                http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

                                Comment

                                Working...
                                X