Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winkels: Kamera Express

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Winkels: Kamera Express

    Correcte dienst na verkoop. Een paar jaar terug had ik een defecte ontspanner bij een toestel dat nog in garantie was, binnen twee-drie was die hersteld. Ik moet er bij zeggen dat ik de camera persoonlijk gaan afgeven en ophalen was, om verzendingskosten te vermijden enerzijds, en ook om vertragings-factor door de post uit te sluiten. Ook van pch.be ben ik zeer te spreken. Persoonlijke en goede service (ook na verkoop, vooral offline in de winkel). Bij andere winkels waar ik klant ben zoals cameranu en coolblue heb ik nooit hoeven gebruik te maken van dienst na verkoop, dus daar kan ik niet vergelijken.
    Last edited by Razzmatazz; 6 juli 2016, 07:52.
    Nikon D7100 / 16-80mm f2.8-4 / 35mm f1.8 / Tamron SP 70-300mm VC / Sigma 50mm 1.4 EX
    Canon G7X Mark II

    Comment


    • #17
      Re: Winkels: Kamera Express

      Ik heb er al wat spullen besteld, de levering duurde wel langer dan wat op de website vermeld was.
      Ik heb dan een mailtje gestuurd om te vragen wanneer mijn bestelling uiteindelijk zou geleverd worden, en dan heb ik een bon gekregen om de sensor gratis te laten reinigen.
      Uiteindelijk had ik de 7D MKII + EF-S 10-18 toch nog op tijd voor de stratenloop.

      De 1DX heb ik met een defecte AF op 13 juni bij Fotokonijnenberg achtergelaten, en die is nog altijd niet terug, dat zou 3-4 weken duren, ik ben benieuwd wanneer ik die mag ophalen...

      Dienst na verkoop wil gewoon zeggen dat ze defecte spullen doorsturen naar een reparatiecentrum, dat zal waarschijnlijk wel overal hetzelfde zijn.
      Daarom denk ik dat het dan niet zoveel uitmaakt bij welke winkel(keten) de spullen ingeleverd worden.
      Als het sneller moet gaan, dan kan je in sommige gevallen zelf het defecte apparaat naar een reparatiecentrum brengen, dan zijn er veel minder "omwegen" en zou het sneller moeten gaan.
      Bij Fotokonijnenberg Turnhout sturen ze een camera eerst naar Nederland, en van daaruit gaat die naar een (Canon) servicecenter (eerst naar het noorden van Nederland, dan naar Roosendaal, dan terug naar het noorden van Nederland, en dan naar Turnhout??)...
      Als hier nog eens een camera defect is, dan doe ik die zelf wel weg (dan moet ik er wel een dag verlof voor opofferen), maar dan kan ik gebruik maken van de Canon Professional Service lidkaart, dat gaat niet als je een camera via de winkel inlevert.
      Het is best mogelijk dat het ook duurder is als je bijvoorbeeld een camera laat repareren via de winkel, want die zullen ook nog winst maken op de reparatiekosten (Bij Fotokonijnenberg moest ik meteen al 75 euro betalen voor het verzenden van de 1Dx).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Winkels: Kamera Express

        Na een bestelling van 3 items werd er slechts 1 geleverd (hoewel allen in voorraad volgens de website).
        Met veel geduld krijg je bij de klantendienst wel iemand te pakken, en na 'slechts' een week over en weer mailen en bellen kan men je vertellen dat ze de overige items besteld hebben en deze volgende week nageleverd worden.
        Ook dit bleek helaas een loze belofte, want, na opnieuw een weekje mailen en bellen, bleken de betreffende items niet meer leverbaar. Bij deze informatie stopt de communicatie van hun kant uit dan ook. Gestes tot terugbetaling, of je zelfs maar op de hoogte houden, is er klaarblijkelijk teveel aan.

        Dan breekt de moeilijkste taak nog aan, het geld (dat intussen reeds een maand in hun bezit is), terugkrijgen aangezien men niet kan leveren.
        De aanhouder wint, als je geluk hebt, en uiteindelijk krijg je je geld wel terug. Tip: contacteer hen via Facebook in geval er iets niet klopt, je hebt sneller antwoord dan per mail, en je hebt iets 'op papier' om je te helpen herinneren wat er ook alweer beloofd werd... herhaal dit elke dag, en na een dikke maand bestaat de kans dat er geld jouw richting uit komt (tenzij de interne communicatie met de boekhouding misloopt, uiteraard)

        Samengevat: blijf er rustig weg, en al zeker voor dure aankopen. Koop deze voor enkele euro's meer bij je lokale fotohandelaar, service is naar mijn inziens onbetaalbaar. Heb je geld op overschot, en schat je de winstkansen bij kansspelen nog te hoog in, schaf dan gerust wat fotospullen aan bij deze winkel...

        Comment


        • #19
          Re: Winkels: Kamera Express

          Ik koop klein grut akls een lensplate, geheugenkaartjes, ... bij online winkels waar het het goedkoopst is. Zo ook al 2x iets bij KE gekocht en is goed gegaan. Bij alles wat bodies, statief, lenzen, ... is ga ik naar een Nikon/Fuji speciaalzaak in Veldegem alhoewel het toch een ferm stuk rijden is maar kriig er wel de service en uitleg die dit rechtvaardigt.

          Comment

          Working...
          X