Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat mag er allemaal met mijn foto's gebeuren?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat mag er allemaal met mijn foto's gebeuren?

    Oorspronkelijk geplaatst door TomVW Bekijk bericht
    Dag Rasper, wat ik gedaan hen is het volgende:

    Ik heb de foto's op mijn eigen pagina gezet en doorgestuurd naar de organisatie, beide met watermerk. Zij hebben de foto's ook op Facebook gezet met nog eens een vermelding naar mij en mijn mede-fotograaf. Het duurde niet lang of ik kreeg ook de vraag van de artiesten of ik hun de foto's wou doorsturen. Daar had ik ook geen probleem mee, ik was juist blij dat mijn foto's goed in de smaak vielen. Ik ben met de organisatie overeengekomen dat wanneer ze de foto's willen gebruiken voor drukwerk dat ik de gewenste foto zal doorsturen zonder watermerk maar dat ze wel een kleinere naamvermelding gebruiken. Ik ben blij dat ze er niet moeilijk over deden dat er momenteel een watermerk op staat maar eigenlijk zouden ze daar niet echt een reden toe hebben aangezien ik niet betaald werd noch een contract heb afgesloten. De reden dat ik de foto's ook naar de bands doorstuur is voor extra reclame door mijn watermerk en om een goede relatie te behouden met de artiesten want je weet nooit wanneer dit nog eens handig uitkomt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Goeie deal. Iedereen blij, dat is het belangrijkste.

    Of je van die artiesten later veel opdrachten krijgt valt nog af te wachten. Maar zelf pak ik het ook op die manier aan. Je naam verspreiden en misschien is dat al genoeg om later opnieuw contact te kunnen leggen.
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #17
      Re: Wat mag er allemaal met mijn foto's gebeuren?

      Neen, misschien dat die bands mij niet direct opdrachten zullen geven maar ze zullen mij misschien later wel kunnen helpen om op andere plaatsen foto's te maken. Momenteel is mijn doel niet om geld te verdienen maar om ervaring op te doen en een portfolio op te bouwen.

      Stel dat éen van de bands deze zomer op de Gentse feesten speelt kunnen ze er misschien voor zorgen dat ik hun show kan fotograferen, op die manier leg ik dan weer meer contacten enzovoort...


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment

      Working...
      X