Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginner, hoe nieuwe opdrachten krijgen zoals communie of trouw of ...

@Majaka,
    Super ideeen, ook die van advertentie bij de supermarkt is ook een goed idee.
    Echt super ideeen, echt bedankt.

@bouk,
    Deze heb ik, weliswaar gewoon een flickr pagina, maar ik heb dus wel al een pagina, waar mensen mijn foto's kunnen zien.

@Appelboom,
    Inderdaad, om een echte website ga ik nog niet onmiddellijk beginnen, aangezien ik nog te weinig opdrachten heb.
    Die flyers is wel een goed idee, om overal in te steken.
    Van de visitekaartjes die heb ik al, en heb ik altijd op zak.

@Indrukwekkend,
    Ik ben van plan om een extra pagina aan te maken op facebook en daar ook mijn foto's op te delen.

@Bartcl,
    als ik mijn facebook pagina heb, ga ik hun vragen als ze een referentie willen schrijven op mijn pagina.

@Sieg,
    Uiteindelijk is wel de bedoeling om dit allemaal aan te vragen, maar voor nu nog niet. En gelijk Appelboom zegt, moet dit niet perse.

@Lazy Charles,
    Dit wil ik zeker in de toekomst gaan doen, had hier ook al aangedacht, maar wil eerst iets meer opdrachten hebben, en weten dat het lukt.

@BuurmanBert,
    Ik ben inderdaad van plan om een extra pagina aan te maken. En dan regelmatig foto's posten, van die acties is ook wel een goed plan.

@Appelboom,
    Hier was ik ook al aan het denken, maar ik snap dat mensen hier sceptisch over kunnen zijn.

Comment

Een website is toch echt wel belangrijk als je je portfolio wil laten zien. Het hoeft niet zo veel te kosten als je hem zelf maakt met Wordpress, dan moet je alleen nog je hosting betalen. Je zal dan wel niet vanzelf bovenin google eindigen, maar je hebt dan wel een eigen plek die je kan promoten op facebook, of doorspelen aan klanten. Af en toe een gratis fotoshoot voor goede vrienden kan ook goed zijn om een breed publiek te bereiken op facebook.

Comment

@jezfor

Dat weet ik, en daar ben ik mij ook bewust van, maar als portfolio heb ik mijn foto's al op Flickr staan. Dus de mensen kunnen zowizo al terecht om te zien wat voor soort fotograaf ik ben.
        Een echte website dat gaat er op termijn wel komen.

En natuurlijk besef ik ook als ik dan voor de website ga dat ik niet bovenin zal eindigen. Maar de mensen kunnen wel al ergens terecht.

Die gratis fotoshoots voor vrienden heb ik ook al gedaan.

THNX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
          Moet niet persé... Je kan ook werken via een payroll-systeem
          Ok maar je moet wel officieel te werk gaan hé, da's hetgeen ik bedoel als je veel reclame wilt maken

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen1357 Bekijk bericht
            @jezfor

Dat weet ik, en daar ben ik mij ook bewust van, maar als portfolio heb ik mijn foto's al op Flickr staan. Dus de mensen kunnen zowizo al terecht om te zien wat voor soort fotograaf ik ben.
            Een echte website dat gaat er op termijn wel komen.

En natuurlijk besef ik ook als ik dan voor de website ga dat ik niet bovenin zal eindigen. Maar de mensen kunnen wel al ergens terecht.

Die gratis fotoshoots voor vrienden heb ik ook al gedaan.

THNX
            Mogen we de link hier ook te zien krijgen naar je foto's ?
            Dan heb je al de eerste link geplaatst hé ;-)

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

@Sieg,

Jaja dat doe ik wel

Tuurlijk, die is: https://www.flickr.com/photos/jeroenhouben/albums

Comment

als je in je kennissenkring leraars of leraressen hebt is dit mss al een voet tussen de deur in bepaalde scholen
                evenzo voor kennissen die catechese oid geven,hiervan kan je te weten komen waar de communiekanten wonen en kan je al werken met gerichte reclame (dan is er al minder verspilling van folders),met een kleine donatie aan de kerk of een goed doel geraak je hier wel aan...
                als je de huwelijken mis loopt kan je ook langs de feestzalen gaan,als men de zaal reserveert kan een flyer van jou mee gegeven worden om bv foto's te maken op het avondfeest en de receptie omdat de "echte" huwelijksfotograaf daar meestal voor past en hier toch wel wat te rapen valt,als de mensen s'avonds na de nodige drankjes zich beginnen amuseren kan dit zeer intressant zijn (ik spreek uit ervaring,en als je dan nog lekker mag mee eten...)
                via die avondfeesten ga je dan grote kans nog vragen krijgen om zilveren of gouden bruiloften te doen,alweer een voet tussen de deur!
                wat je ook kan doen is bij bedrijven in de buurt binnen springen (en dan komen weer die naamkaartjes terug naar boven...),je kaartje afgeven en je aanbieden voor het nemen van foto's van eventuele nieuwe medewerkers of mensen die om één of andere reden in de bloemetjes gezet worden om hun jaren dienst bv,of het vastleggen van personeelsfeesten en andere dingen
                als laatste kan je ook de evenementen in je buurt in de gaten houden,om daar foto's te nemen en (weeral) je kaartje aan de mensen geven om hen naderhand de foto's te bezorgen die ze graag zouden hebben (je kan mss op voorhand ook even met de organisatie spreken om exclusieve toegang tot het volledige evenement te hebben zodat je die net iets beter beelden dan de anderen kan maken!)
                zo,ik wens je veel succes ,en vergeet vooral niet plezier in je fotografie te hebben!
                grts; M

Comment

@meuwi,
                  Dit heb ik helaas niet, en een catechese ook niet.

Langs de feestzalen langs gaan is wel een goed idee, alleen twijfel ik als koppels nu een andere fotograaf zouden nemen voor foto's op het feest. Maar het is het proberen waard.
                  Evenementen doe ik ook, we hebben hier jaarlijks een evenement met optredens van artiesten, (bekende en minder bekende) en hier ga ik ook foto's maken. En daar mag ik dan ook effectief op het podium en dergelijke om foto's te maken.

Alvast super bedankt voor de info

Comment

Opgelet met advertenties, reklame en dergelijke... de fiscus kijkt mee. Ze schuimen FB af naar dergelijke advertenties en ook advertenties die in supermarkten hangen controleren ze op zwartwerk.
                    Als je opdrachten wil binnenhalen, ga je automatisch naar bijberoep...
                    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                    Mijn fotoalbums

Comment

@Timdelma,

Dat weet ik en ik ben mij hier ook heel fel bewust van

TOch bedankt

Comment

Working...
                      X