Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallerbos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hallerbos

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Bij de ene foto staat er toch ook weer iemand midden in ....

grts
    Sieg
    Inderdaad, en welke 'slimme' heeft daar dan nog een serieus aantal gekliefde houtblokken op gegooid ook ???

Comment

Aah, Hallerbos

Dat mijd ik wanneer de hyacinten er staan. Veel te druk intussen.

Ik heb 23 jaar in Halle gewoond, niet zo zot ver ervan, en ging er vaak fietsen en wandelen. *nostalgie*
      Mijn grootmoeder is zo goed als in het bos opgegroeid, woonde aan het Kapittel... En heb eigenlijk nog steeds familie dat er vlak tegen woont.

Vroeger was het wel rustiger, wellicht.. hoewel, de grote dreven door het bos waren open voor auto's. Sinds enkele jaren is het bos grotendeels gesloten voor auto's, wat het weer rustiger maakt.

Intussen kom ik er de laatste jaren zelden, nu ik niet meer zo dicht in de buurt woon. Misschien 1 à 2 x per jaar.
      Vanavond ben ik wel nog in Halle te spotten... maar dat is dan voor horeca aangelegenheden.

Comment

Mocht je nou toch je goesting in Hyacinten verliezen...

Vanaf hier zou je -als je heel goed kijkt en het helder weer is- de Leeuw van Waterloo moeten kunnen zien: https://www.google.be/maps/@50.69869...8i6656!6m1!1e1

Je zal wel een goeie tele nodig hebben, want zelfs met het blote oog is het maar klein van zo'n afstand.
        Last edited by anonymous; 21 april 2016, 17:53.

Comment

Als je een beetje respect hebt, dan blijf je toch gewoon op de paden, dan heb je nog vrijheid genoeg.

Tip: als je een foto van je wederhelft tussen de bloemen wilt, kan je aan een bocht of een kruispunt een mooi standpunt kiezen zonder van de paden af te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Inderdaad, en welke 'slimme' heeft daar dan nog een serieus aantal gekliefde houtblokken op gegooid ook ???
            In het Hallerbos liggen ook gekliefde houtblokken tussen de bloemen.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Als ik het goed heb is een hyacint een bolgewas.

Plat of niet plat getrapt, volgend jaar komt er gewoon een nieuwe bloem uit die bol.
              Er zal dan wel geen verdubbeling plaats vinden maar er staan er voorlopig wel genoeg denk ik?

In snap wel dat de mensen niet moedwillig daar alles plat moeten gaan trappelen. Dat moeten ze niet doen.
              Maar het is ook wel wat overdreven om een totaalverbod op te leggen aan wie mooi tussen de bloemetjes eens een leuke foto wil maken.
              Als ik van mening ben dat ik er geen schade aanricht zal het mij niet tegenhouden er een leuke foto te maken.
              Je hebt er ook veel die echt wel overdrijven met "beschermen".

Niemand neemt het op voor de milioenen Kamille bloemetjes die overal in gazonnetjes nu brutaal afgereden worden door grasmachines?
              Je moet anders eens uwen hof bij alle bolgewassen na de bloei de bladeren afknippen op kapot trappelen ik ben er zeker van dat uwen tuin er volgend jaar enkel maar groen zal uitzien. Na de bloei gebruiken bolgewassen de bladeren om de bol mee te voeden om volgend jaar bloem te kunnen geven. Geen bladeren of kapotte bladeren en geen voedsel voor de bol voor volgend jaar.

Tja maar zo komen veel fotografen naar het hallerbos die van mening zijn dat ze geen schade aanrichten door af en toe eens on de bloemen te gaan staan. En als de ene het van de andere ziet.

Naast de vele kamille bloemen heb je ook nog de miljarden pisbloemen en die gaan er ook aan.
              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

als ze er maar geen heide van maken...
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                  Je moet anders eens uwen hof bij alle bolgewassen na de bloei de bladeren afknippen op kapot trappelen ik ben er zeker van dat uwen tuin er volgend jaar enkel maar groen zal uitzien. Na de bloei gebruiken bolgewassen de bladeren om de bol mee te voeden om volgend jaar bloem te kunnen geven. Geen bladeren of kapotte bladeren en geen voedsel voor de bol voor volgend jaar.
                  Breng niemand op ideeën om patronen in het bloementapijt te gaan aanleggen, zodat er volgend jaar tekeningen verschijnen zoals bij graancirkels vroeger.

Comment

Jammer genoeg is het hallerbos niet alleen het slachtoffer van de mensen die denken de natuur in hokjes te moeten steken. Het ooit zo mooie muziekbos in Ronse is ook het slachtoffer geworden van dat soort 'natuurbeschermers'. Daar waren er tot enkele jaren geleden ook 1000 blauwe kousjes te vinden. Ook daar vonden onze groene jongens het nodig om 100 beuken om te hakken. Ondertussen zijn hele partijen bramen te vinden en bijna niks meer van de blauwe kousjes. Alsof dat nog niet genoeg is vinden onze groene jongens het leuk om met kranen en buldozers hectaren bos om te graven en 100en bomen te vellen om te verkopen. Een echte schande !!!

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                    Voorbije zondag was ik er ook en reeds vanaf 6u30 in de morgen om het voor de eerste keer te bezoeken.
                    Toen was het er nog heel rustig met sporadisch een fotograaf en enkele lopers.

Al vrij snel werd het een heel grote drukte en zie je dan allerhande mensen die het toch zo leuk vinden om
                    x-aantal meters tussen de bloemen te gaan lopen om een foto te nemen.
                    Ik was er tot in de avond tot een onweersbui ons verjaagd heeft uit het bos.

Op geen enkel moment vond ik het nodig om de paden die je mag bewandelen (er zijn er enkele afgesloten wegens ...) om
                    goede foto's te nemen van de bloemen en landschap.

Iemand die weet waarom deze stinzenplanten in dit geval de Scilla non scripta groeit op deze plaats, weet ook waarom dit
                    biotoop heel gevoelig is. Gewoon respect voor hebben is de boodschap.

Maar er is veel meer aan de hand in het Hallerbos. Het bos is heel jong, de beuken waar voornamelijk de Scilla's onder groeien zijn namelijk tussen de 60 en de 80 jaar oud,
                    maar de bosbodem is heel oud en altijd een bos geweest in het verleden. Het bos werd gerooid na de oorlog voor constructiehout en brandhout en werd aangeplant met hoofdzakelijk
                    beuken.
                    Ik lees dat het een natuurgebied is, maar dat is het eigenlijk helemaal niet. Het gebied wordt door mensenhanden bijgestuurd en bomen worden gekapt om inkomsten te genereren waardoor
                    je eerder over een cultuurbos kan spreken of anders gezegd eigenlijk een maïsveld zoals iemand het noemde die ik sprak in het bos.
                    Ik had zondag het geluk om de toezichthouder enkele malen te spreken en hem enkele vragen te stellen over de menselijke manipulaties die ik vaststelde in
                    dit zogenaamde natuurgebied.
                    Een discussie kwam op gang omdat ik verman dat ze het gebied ingrijpend willen veranderen.
                    Het alom bekende Tranendal waar de meeste fotografen actief zijn wensen ze er binnen enkele jaren anders te laten uitzien.
                    De plannen zijn er om de beuken (allemaal nog in jeugdstadium) een groot deel ervan te vernietigen (verkopen voor inkomsten) zodat
                    er tijdens de zomermaanden meer lichtinval gaat komen tot de bodem met de bedoeling dat er zich een onderstruiklaag gaat ontwikkelen.
                    Voor de Scilla's is dat niet echt een probleem, maar het unieke open uitzicht dat je nu hebt in het tranendal zal verdwijnen.
                    Op andere zone's in het bos zie je reeds wat de bedoeling is, waar ze reeds heel wat bomen hebben vernietigd en waar nog
                    heel wat bomen aangeduid staan om te vernietigen.
                    Momenteel is er een kapstop omdat het broedseizoen is.

En zo zie je maar weer dat het mensdom enkel nog gecultiveerde zogenaamde natuurgebieden wil in stand houden.
                    Dit wou ik jullie fotografen meegeven.

Voor allen die er gaan voor foto's of om gewoon te wandelen, heb respect voor de bloemen en het is helemaal
                    niet nodig om tussen de bloemen te gaan lopen om mooie foto's te nemen.

groetjes,

Dirk
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                      Jammer genoeg is het hallerbos niet alleen het slachtoffer van de mensen die denken de natuur in hokjes te moeten steken. Het ooit zo mooie muziekbos in Ronse is ook het slachtoffer geworden van dat soort 'natuurbeschermers'. Daar waren er tot enkele jaren geleden ook 1000 blauwe kousjes te vinden. Ook daar vonden onze groene jongens het nodig om 100 beuken om te hakken. Ondertussen zijn hele partijen bramen te vinden en bijna niks meer van de blauwe kousjes. Alsof dat nog niet genoeg is vinden onze groene jongens het leuk om met kranen en buldozers hectaren bos om te graven en 100en bomen te vellen om te verkopen. Een echte schande !!!
                      Dat lijken me dan toch niet echt groene jongens?
                      Of... diezelfde groene jongens die in de plaats van dat bos een nieuwe kerncentrale willen bouwen?
                      Terwijl kernenergielobbyisten het plan saboteren door het bos te bezetten en zich schuilhouden in boomhutten en ijveren om er windmolens te zetten.
                      Die jongens, ja.

Comment

Working...
                      X