Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs fotoshoot buitenland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Prijs fotoshoot buitenland

    Zo'n constructie gebruikt men dagelijks, zelfs in België.

    Men sluit een contract af met een vlaamse aannemer en die rekent zijn vlaamse prijzen aan en stuurt dan een Pool om het werk te doen (aan Poolse prijzen) ...

    Of transporteur .... idem.

    Comment


    • #17
      Re: Prijs fotoshoot buitenland

      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
      Zo'n constructie gebruikt men dagelijks, zelfs in België.

      Men sluit een contract af met een vlaamse aannemer en die rekent zijn vlaamse prijzen aan en stuurt dan een Pool om het werk te doen (aan Poolse prijzen) ...

      Of transporteur .... idem.
      En het neemt nog van dag tot dag toe.
      En geef die Vlaamse aannemers eens ongelijk !?

      Wanneer iemand voor hetzelfde werk :
      -als hij het zelf uitvoert 1.000 euro kan verdienen
      -of als hij het door een ander/goedkoper iemand kan laten doen 2.000 euro kan verdienen
      waarvoor zullen 99.99 % kiezen denkt U.

      Comment


      • #18
        Re: Prijs fotoshoot buitenland

        Ik zou dan kiezen om zo'n Pool rechtstreeks voor mij te laten werken ... ipv. te denken dat het werk door een vlaamse vakman zou worden gedaan want daarom werd een vlaamse firma aangeschreven.

        1) het inkomen van een vlaamse arbeider valt weg of die wordt een dopper
        2) vlaamse geld verdwijnt naar Polen ( op wat centen voor tijdelijk verblijf na)
        3) die smerige ondernemer verdient er aan en klaagt dan nog eens dat er zoveel vlaamse werklozen zijn die met ' zijn ' centen gaan lopen want van zijn winst wordt het dopgeld betaald en men moet dus doppen afschaffen ...
        4) enz.

        Waar zo'n Pool vinden ? Genoeg sites zoals Twizi en dergelijke.

        Comment


        • #19
          Re: Prijs fotoshoot buitenland

          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
          Ik zou dan kiezen om zo'n Pool rechtstreeks voor mij te laten werken ... ipv. te denken dat het werk door een vlaamse vakman zou worden gedaan want daarom werd een vlaamse firma aangeschreven.

          1) het inkomen van een vlaamse arbeider valt weg of die wordt een dopper
          2) vlaamse geld verdwijnt naar Polen ( op wat centen voor tijdelijk verblijf na)
          3) die smerige ondernemer verdient er aan en klaagt dan nog eens dat er zoveel vlaamse werklozen zijn die met ' zijn ' centen gaan lopen want van zijn winst wordt het dopgeld betaald en men moet dus doppen afschaffen ...
          4) enz.

          Waar zo'n Pool vinden ? Genoeg sites zoals Twizi en dergelijke.
          We zijn tot op heden niet altijd de beste vrienden geweest (en misschien was ik soms ook te hard, maar denk dat we mekaar wat hebben aangestoken), maar hier geef ik je 100% gelijk !
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

          Comment


          • #20
            Re: Prijs fotoshoot buitenland

            Om nu even O.T. te spreken.

            Je zegt zelf in bijberoep fotograaf te zijn.
            De prijzen die je aanrekent doen snel de ronde (wees gerust, ik heb hierin 20 jaar ervaring).

            Hoe denk je dat een deftige firma je nog au-serieux gaat nemen als je voor 1000 euro een hele week gaat werken in Spanje ???????

            Meer nog, de mensen die je gaan contacteren gaan net die zijn die uit zijn op dumpingprijzen en leg dan maar eens uit dat je dit niet voor hen wil doen.
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • #21
              Re: Prijs fotoshoot buitenland

              We zitten er wel een beetje de draak mee te steken maar het is jammer genoeg een realiteit waar we in moeten werken als beroepsfotograaf.

              Er is niet alleen de "concurentie" van de smartphone voor de mensen die rap content zijn en het zelf willen doen, veel mensen kennen anders wel een "liefhebber" met een SLR die de communies en de feesten wil "trekken".
              En als wij dan normaal prijzen vragen voor ons brood dan bekijken sommigen ons als geldwolven. (die term is hier in een ander topic al gevallen)
              Ik vind dit jammer want wij investeren toch behoorlijk veel in materiaal en vorming daar waar de concurentie.... naargja, je snapt het wel.

              Ik stel ook vast dat de gemiddelde kwaliteit van fotos er met de jaren steeds op achteruit gaat desondanks de toestellen beter worden.
              Zelfs grote firmas beroepen zich op hamburgerfotografie. Daar waar vroeger altijd een model, MUA en een fotograaf aan te pas kwam voor een shoot voor kledij doen veel firmas die moeite zelfs niet meer om zo de kosten te drukken en de kledij dan te gaan dumpen op de markt aan 5 euro voor een t-shirt (om maar iets te zeggen)
              Het "model" is vervangen door een platte witte tafel waar ze de kleren op leggen. Twee softboxen en de fotograaf kan aan bandwerk beginnen op zijn ladder.

              Comment


              • #22
                Re: Prijs fotoshoot buitenland

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Ik ken iemand die in Spanje zelfs méér dan 50 huizen en appartementen "heeft".
                In zijn geval betekent dit dat een eigenaar naar hem gaat, en vraagt of hij het vastgoed wil verhuren aan vakantiegangers.
                Hij krijgt dan commissieloon, maar in ruil moet hij daarvoor het vakantieverblijf gaan promoten op allerlei websites.
                Hoe meer hij promoot, hoe gemakkelijker hij aan huurders geraakt, en hoe meer hij verdient. Een aantal mooie foto's op de websites daarbij, helpen natuurlijk.
                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                En die doet dat ook gratis zeker? LOL.
                Vraag eens aan mensen die een appartement hebben hoeveel een syndic kost per jaar.
                Verhaal blijft hetzelfde. Als er promotie gemaakt moet worden zijn er kosten en die kosten gaan op zijn beurt doorgerekend worden aan de eigenaar in de vorm van minder rendement.
                Wat heeft een syndic te maken met een verhuurder van je appartement ?
                Een syndic verzamelt de gemeenschappelijke onkosten van een gebouw of woongemeenschap met meerdere eigenaars (elektriciteit, water, onderhoudscontracten, herstellingswerken, verzekeringen, enz ) en berekent (mits betaling) de onkosten per eigenaar. Ik ken persoonlijk 5 syndics, maar bij geen enkele kan je iets huren.

                Comment


                • #23
                  Re: Prijs fotoshoot buitenland

                  Een professionele syndic doet dit niet zo gratis was mijn punt. Komt er op neer dat die kost ook doorgerekend wordt naar de klant.

                  Comment

                  Working...
                  X