Vrijdagavond was ik opzoek naar een paar lenzen om mijn collectie aan te vullen.
En kwam ik terecht op een website die in mijn ogen zweeft tussen nieuw en 2dehands.
camera-tweedehands
Alles wordt gecontroleerd en goed omschreven.
Bij mijn lenzen stond bv. gebruiksporen.
Die omschrijving zouden ze op 2dehands sites niet gebruiken voor zo'n lens. Daar zouden ze gewoon nieuwstaat gebruiken.
Na een grondige inspectie ogen de lenzen gewoon nieuw. Alleen een paar krasjes op de zonnekappen. Dus een zeer eerlijke review.
De verzending loopt zeer vlot. En de lenzen zaten goed verpakt (noppenfolie en "popcorn") met op de doos een grote stikker "ZEER BREEKBAAR".
Prijs:
- Deze zit hoger dan rechtstreekse koop.
- Banktransactie's die betalend zijn (visa, bankcontact) wordt doorgerekend. Klassieke overschrijving is gratis, maar duurt dan weer langer.
- Verzending gratis vanaf 300 euro
Pro's:
- 14 dagen beslissingstijd (na 14dagen kan je ze gewoon terugsturen)
- 2 maand garantie
- snelle feedback bij vragen
- je kan alles gaan bekijken in hun fysieke shop (1,5 uur rijden vanuit Antwerpen)
Contra's
- de shop heeft een gmail-adres waardoor er een paar scam alarmen afgaan. (maar na een gesprek met de eigenaar is het duidelijk dat ze hieraan werken)
- je betaald zelf je transactie. In mijn geval (bankcontact) 16 euro en als ik mij niet vergis was Visa hetzelfde.
Conclusie:
Het is duurder dan normaal 2dehands materiaal, maar je krijgt garantie.
Wat in mijn ogen niet onbelangrijk is als je een paar 1000 euro neerlegt...
En kwam ik terecht op een website die in mijn ogen zweeft tussen nieuw en 2dehands.
camera-tweedehands
Alles wordt gecontroleerd en goed omschreven.
Bij mijn lenzen stond bv. gebruiksporen.
Die omschrijving zouden ze op 2dehands sites niet gebruiken voor zo'n lens. Daar zouden ze gewoon nieuwstaat gebruiken.
Na een grondige inspectie ogen de lenzen gewoon nieuw. Alleen een paar krasjes op de zonnekappen. Dus een zeer eerlijke review.
De verzending loopt zeer vlot. En de lenzen zaten goed verpakt (noppenfolie en "popcorn") met op de doos een grote stikker "ZEER BREEKBAAR".
Prijs:
- Deze zit hoger dan rechtstreekse koop.
- Banktransactie's die betalend zijn (visa, bankcontact) wordt doorgerekend. Klassieke overschrijving is gratis, maar duurt dan weer langer.
- Verzending gratis vanaf 300 euro
Pro's:
- 14 dagen beslissingstijd (na 14dagen kan je ze gewoon terugsturen)
- 2 maand garantie
- snelle feedback bij vragen
- je kan alles gaan bekijken in hun fysieke shop (1,5 uur rijden vanuit Antwerpen)
Contra's
- de shop heeft een gmail-adres waardoor er een paar scam alarmen afgaan. (maar na een gesprek met de eigenaar is het duidelijk dat ze hieraan werken)
- je betaald zelf je transactie. In mijn geval (bankcontact) 16 euro en als ik mij niet vergis was Visa hetzelfde.
Conclusie:
Het is duurder dan normaal 2dehands materiaal, maar je krijgt garantie.
Wat in mijn ogen niet onbelangrijk is als je een paar 1000 euro neerlegt...
Comment