Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Professionele webshop 2dehands fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Professionele webshop 2dehands fotomateriaal

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    En geen Mamiya's, Fujica's, Pentacons, Kievs....
    *kwijl*

    Comment


    • #17
      Re: Professionele webshop 2dehands fotomateriaal

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Mja... maar toch.



      Geen Komsomolets

      http://www.rolandandcaroline.co.uk/kom-filt.jpg
      Wat dit betreft (en andere, verder genoemde Mamiya's, Fujica's, Pentacons, Kievs....): heeft een van deze ooit het digitale tijdperk bereikt.
      Ik neem aan dat er nog mensen bezig zijn met analoog, of met vintage, maar uiteindelijk is dit hier BDigital, niet?
      Het zou wel interessant zijn te weten of er kinderen/kleinkinderen... van genoemde antiquiteiten bestaan.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Professionele webshop 2dehands fotomateriaal

        Vind de prijzen relatief hoog op die site hoor.

        En idd btwnummer klopt niet.
        Ik ga daar mijn bankgegevens en creditcardgegevens niet aan doorspelen, want ok je krijgt misschien wel je materiaal, maar wat doen ze met jou gegevens ?
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

        Comment


        • #19
          Re: Professionele webshop 2dehands fotomateriaal

          Mamiya heeft in 2004 de ZD uitgebracht, zoiets als de Leice S maar dan jaren eerder. Rond dezelfde tijd ook digitale backs voor hun middenformaat, dan samengewerkt met Phase One en onlangs heeft Phase One wat overbleef van Mamiya overgenomen. Dus ja, die leeft nog steeds verder.

          Fuji heeft middenformaat laten vallen (er is wel digitaal mogelijk geweest op de GX680 II en III) en kleinbeeld gaat nu verder, die kennen de meesten hier wel zeker? Trouwens, Fuji doet nog behoorlijk wat werkt voor Hasselblad middenformaat, ook digitaal.

          Komsomolets werden gemaakt door de LOMO fabriek. Die fabriek is al lang dicht maar de naam leeft nog.

          Pentacon en Kiev zijn reeds lang ter ziele gegaan.

          Comment


          • #20
            Re: Professionele webshop 2dehands fotomateriaal

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik neem aan dat er nog mensen bezig zijn met analoog, of met vintage, maar uiteindelijk is dit hier BDigital, niet?
            Het zou wel interessant zijn te weten of er kinderen/kleinkinderen... van genoemde antiquiteiten bestaan.






            Ja, ik ben analoog begonnen, toen de digitale revolutie al lang bezig was, maar dat was gewoon leuk, en intussen nostalgisch.
            Ik kwam verschillende keren per week in lokale fotowinkeltjes, al dan niet met minilab. De mensen kenden me daar, dat was leuk sociaal contact.
            Elke keer een ander type film uitkiezen, en maar experimenteren

            Ik trok foto's met goedkope Russissche tweedehandsbrol (ik heb nog een Lubitel twv €20 waar ik enorm veel plezier aan heb beleefd), tot SLR's. Na een tijdje had ik een kast vol van die oude dingen, waarmee ik dan afwisselde.
            Enkel ontwikkelen zonder afdrukken en nadien thuis inscannen, wat enorm veel tijd innam.

            Na verloop van tijd dan toch digitaal overgeschakeld, maar ik kan het me niet laten om elk jaar toch nog een rolletje in zo'n oud toestel te duwen.
            En jawel, rolletjes zijn nog zeer uitgebreid in aanbod beschikbaar, helaas online. Het is een niche markt geworden. Gewone winkels zijn met het uitgebreid aanbod gestopt. Maar ik kan het nog altijd ter ontwikkeling inleveren in enkele winkeltjes die ik ken in Brussel, of zelfs in het station Brussel Zuid, wanneer ik onderweg ben.


            Maar !

            Enkele jaren terug was er een crowdfunding project:
            The “Digipod” is simply a digital 35mm film cartridge, that once adjusted, will fit most still SLR cameras | Check out 'DigiPod' on Indiegogo.


            Om digitale film cartridges te maken, zodat je je oude toestellen nog zou kunnen gebruiken, digitaal.
            Maar spijtig genoeg niet genoeg gefund om echt te kunnen in productie gaan.
            Meer info over iets soortgelijks hier : http://re35.net/
            Dat zou ik persoonlijk super leuk vinden, dan zou ik enkele ouwe juweeltjes terug van onder het stof halen om terug zo goed als dagelijks te gebruiken.

            De Holga daarentegen is binnenkort wel al digitaal beschikbaar:

            Maar van dat toestel zie ik dan het nut niet zo goed van in.

            Comment


            • #21
              Re: Professionele webshop 2dehands fotomateriaal

              Tja, ben de een teleurstelling van digitaal in 2002 overgestapt op middenformaat 6x4.5. Ondertussen is dat toch 80% van mijn fotografie geworden. Van 6x4.5 tot 6x17. Gisteren net een vergroter binnengehaald. De dag dat ik niet meer naar het labo kan is dan tenminste alles in huis.

              Comment


              • #22
                Re: Professionele webshop 2dehands fotomateriaal

                Oorspronkelijk geplaatst door newmikey Bekijk bericht
                Eénmanszaak
                Gevestigd op een gewoon woonadres. (zie Google maps)
                Contact is een mobiel nummer.
                Email is een gratis gmail-adres
                Ongeldig BTW nummer op de website (te controleren via http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/)

                Een hoop "rode vlaggen" wat mij betreft. Ik pas.
                btwnummer klopt wel heb ik nu gezien...
                þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                Freelance bedrijfsfotograaf
                klikerdeklik hier voor mijn website!

                Comment


                • #23
                  Re: Professionele webshop 2dehands fotomateriaal

                  Ik had ook zoiets van ... hmmmm...
                  Tot ik mijn auto gepakt heb en naar daar gereden ben ( 3u 1/2 rijden ).
                  Die man start zijn zaak heel op zijn gemakje op, maar is heel goed te betrouwen.
                  Heel goeie ervaringen mee en ga zeker nog materiaal kopen bij hem.


                  Oorspronkelijk geplaatst door newmikey Bekijk bericht
                  Eénmanszaak
                  Gevestigd op een gewoon woonadres. (zie Google maps)
                  Contact is een mobiel nummer.
                  Email is een gratis gmail-adres
                  Ongeldig BTW nummer op de website (te controleren via http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/)

                  Een hoop "rode vlaggen" wat mij betreft. Ik pas.
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment

                  Working...
                  X