Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

    Een webwinkel die geen adresgegevens, KvK, BTW of Algemene Voorwaarden op de website vermeldt is gewoon een slechte en onbetrouwbare webwinkel waar je in geval van een dispuut, schade of ander probleem niet weet waar je aan toe bent. Er zijn niet voor niets adviezen van zowel de Consumentenbond, als ook Tros Radar en diverse webwinkel keurmerken dat deze gegevens gewoon aanwezig moeten zijn. Punt.

    Ik weet niet wat voor relatie jij hebt met deze winkel Empe maar je doet ze geen goed met dit betoog. Een webwinkel heeft baat aan een eerlijke beoordeling en duidelijke consumenteneisen. Doe de winkel dat niet dan doet iedereen er goed aan de plaats te mijden.

    Comment


    • #17
      Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

      Lens nikon 70-200mm 2.8 vr2 (1799€) gisteren avond besteld bij foka.nl
      Vandaag ontvangen in Belgie en alles was in orde.
      Allemaal bedankt voor de reacties!
      mvg

      Comment


      • #18
        Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Herlees nog eens wat ik schreef. Ik schreef dat dat geen vertrouwen geeft. NERGENS zeg ik dat de winkel onbetrouwbaar is. In mijn eerste post zeg ik : "Ik heb er alvast geen vertrouwen in."

        Wat jij er van maakt is volledig voor jouw rekening.
        Begrijpend lezen, het is niet iedereen gegeven.
        Nee hoor, je schreef in de laatste posting waarnaar ik verwees wel degelijk :

        Als je een betrouwbare winkel hebt dan zet je een adres, tel. nr en algemene voorwaarden op je site,
        Dat wil dus volgens jou zeggen dat als er geen adres, tel. nr en algemene voorwaarden op de site staan, het gaat om een onbetrouwbare winkel/zelfstandige.

        Er is echt niets mis met mijn ' begrijpend lezen. Herlees zelf even je post nr. 13 aub.
        Last edited by Empe; 29 december 2015, 17:10.

        Comment


        • #19
          Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

          Oorspronkelijk geplaatst door newmikey Bekijk bericht
          Een webwinkel die geen adresgegevens, KvK, BTW of Algemene Voorwaarden op de website vermeldt is gewoon een slechte en onbetrouwbare webwinkel waar je in geval van een dispuut, schade of ander probleem niet weet waar je aan toe bent. Er zijn niet voor niets adviezen van zowel de Consumentenbond, als ook Tros Radar en diverse webwinkel keurmerken dat deze gegevens gewoon aanwezig moeten zijn. Punt.

          Ik weet niet wat voor relatie jij hebt met deze winkel Empe maar je doet ze geen goed met dit betoog. Een webwinkel heeft baat aan een eerlijke beoordeling en duidelijke consumenteneisen. Doe de winkel dat niet dan doet iedereen er goed aan de plaats te mijden.
          Ik heb geen enkele relatie met die winkel, waarom zou ik.

          Maar ik neem het graag op voor de onderdog en zeker als die geen weerwoord kan geven.

          Comment


          • #20
            Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Nee hoor, je schreef in de laatste posting waarnaar ik verwees wel degelijk :

            Dat wil dus volgens jou zeggen dat als er geen adres, tel. nr en algemene voorwaarden op de site staan, het gaat om een onbetrouwbare winkel/zelfstandige.

            Er is echt niets mis met mijn ' begrijpend lezen. Herlees zelf even je post nr. 13 aub.

            Dit wordt echt wel kwade wil, hé.

            Je draait de stelling om en dat klopt niet.

            Als je een betrouwbare winkel hebt dan zet je een adres, tel. nr en algemene voorwaarden op je site, doe je dat niet dan zorg je zelf voor achterdocht.
            Ik zeg dus niet dat het dan onbetrouwbaar is (dat maak jij er van), maar wel dat je dan voor achterdocht zorgt. Dat kan gegrond of ongegrond zijn maar op een onbekende website telt de eerste indruk en die is in dit geval niet goed.

            Als ik jouw logica toepas dan is een webshop waar geen gegevens op staan wel betrouwbaar?
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #21
              Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Ik zal hun naam en adres al snel even noteren want die kan ik nog nodig hebben als ik eens een defect heb.
              Minpuntje is dat ze vanuit Belgie niet even bij de deur zijn.
              Japancamera is aanwezig op alle foto- en computerbeurzen van Dipro.(Kortrijk, Brugge, Antwerpen, Hasselt, Gent). Je kan de defecte apparatuur op de beurs afgeven, en de volgende beurs brengen ze het hersteld materiaal terug mee.
              Ik heb op die manier eens een 50mm (verkleefd diafragma en intern stof) laten herstellen door hen.

              Comment


              • #22
                Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Dit wordt echt wel kwade wil, hé.

                Je draait de stelling om en dat klopt niet.



                Ik zeg dus niet dat het dan onbetrouwbaar is (dat maak jij er van), maar wel dat je dan voor achterdocht zorgt. Dat kan gegrond of ongegrond zijn maar op een onbekende website telt de eerste indruk en die is in dit geval niet goed.

                Als ik jouw logica toepas dan is een webshop waar geen gegevens op staan wel betrouwbaar?
                En volgens jouw logica is een webshop waar wel alle gegevens opstaan wel betrouwbaar ?

                Gaat het jou nu echt over betrouwbaar ' lijken ' ?

                Alsof een webshop of een winkel of een privaat persoon waar we ' alle ' gegevens van kunnen zien ... betrouwbaar zou zijn ?

                Of jouw schrijfwijze gebruiken : Als je een ONbetrouwbare winkel hebt dan zet je een adres, tel. nr. en algemene voorwaarden op je site, dan zorg je voor vertrouwen.

                Zal ik wat pagina's vol schrijven van mensen of bedrijven die door andere mensen of bedrijven zijn opgelicht, bedrogen of aan het lijntje zijn gehouden, terwijl nochtans alle gegevens bekend waren ???

                Je had beter even wat meer info opgezocht over die bepaalde winkel/handelaar (zoals ik wel deed) of wat afgewacht op commentaren met ervaringen met die firma ipv. gratuit die mensen verdacht te maken. Wat is het nut daar trouwens van ?

                Comment


                • #23
                  Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                  Het blijft kwade wil dus. Hier stopt het voor mij.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #24
                    Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Het blijft kwade wil dus. Hier stopt het voor mij.
                    Ja, het was van jou kwade wil van in den beginne.

                    Topicstarter vroeg immers naar ERVARINGEN met die heel duidelijk omschreven winkels/handelaars, niet naar meningen over hoe een betrouwbare en een onbetrouwbare site er zou moeten uitzien.

                    Je had beter op de andere tussenkomsten gereageerd met : ' hmm, bij nader inzien en afgaande op de bijkomende informatie moet ik mijn mening herzien en krijgt die winkel/handelaar het vertrouwen, tot bewijs van het tegendeel. '

                    Daar wacht ik trouwens nog altijd op.

                    Comment


                    • #25
                      Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                      Het geeft in ieder geval meer vertrouwen naar de klant toe, als het BTW nr. wél vermeld is.
                      Vraag je dat bij een winkel ook? En wat voegt het BTW nummer toe voor een particulier?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #26
                        Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                        Oorspronkelijk geplaatst door newmikey Bekijk bericht
                        Een webwinkel die geen adresgegevens, KvK, BTW of Algemene Voorwaarden op de website vermeldt is gewoon een slechte en onbetrouwbare webwinkel waar je in geval van een dispuut, schade of ander probleem niet weet waar je aan toe bent.
                        Er is ooit een sponsor van BD geweest die een fotowinkel en een website had met alle nodige gegevens. Het zag er allemaal heel betrouwbaar uit, maar desondanks zijn er veel klanten (die vooraf betaald hadden bij bestelling via de website) hun centjes kwijtgeraakt. Zelfs toen de winkel na het faillissement al gesloten was, bleef de webshop geruime tijd voortbestaan en bleven onwetenden bestellen en betalen aan een firma die niet meer bestond en waarvan de ex-eigenaar met de noorderzon was verdwenen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Vraag je dat bij een winkel ook? En wat voegt het BTW nummer toe voor een particulier?
                          Bron: http://gielenjuridischadvies.nl/webwinkels/
                          "Webwinkels moeten voldoen aan heel wat juridische eisen: uw moet informatie geven over uw bedrijf, producten, klachtenprocedure, garantietermijnen, staat er op uw webwinkel een contactformulier dan bent u verplicht om een Privacy Policy te publiceren. En levert u aan consumenten dan moet u rekening houden met de extra beschermende regels voor consumenten.

                          Webwinkels die niet voldoen aan de juridische eisen riskeren een boete die wel kan oplopen tot € 450.000,-
                          "

                          Regels voor webwinkels van de Autoriteit Consument en Markt:

                          Overige informatieverplichtingen voor webwinkeliers
                          U moet consumenten goed informeren. U moet hen in elk geval informeren over:
                          uw bedrijf
                          uw aanbod
                          de werking van uw webwinkel
                          de levertermijn
                          de bedenktijd
                          de klantenservice


                          In de wet staat dat u de volgende informatie moet vermelden:
                          1. De identiteit van uw onderneming
                          Hiermee wordt bedoeld de naam waarmee uw onderneming ingeschreven is bij de Kamer van Koophandel (KvK). Gebruikt u voor uw webwinkel een handelsnaam die niet bij de KvK is ingeschreven? Dan moet u duidelijk maken van welke onderneming dit een handelsnaam is. Zo kunnen consumenten bij de KvK terugvinden dat uw onderneming daar echt is ingeschreven en kan daar geen verwarring over ontstaan.
                          2. Het geografische adres van uw onderneming
                          Het geografische adres is het adres waar de economische activiteiten worden uitgeoefend. Dat wil zeggen: het adres van waaruit uw webwinkel of uw onderneming gerund wordt. Meestal - maar niet per definitie - is dat het vestigingsadres zoals vermeld bij de KvK.
                          Let op: u mag niet alleen een postbus vermelden.
                          3. De contactgegevens van uw onderneming
                          U moet in ieder geval een e-mail adres vermelden en daarnaast een andere mogelijkheid bieden waarmee consumenten direct contact met u kunnen hebben. Bijvoorbeeld een telefoonnummer.
                          Tip: bent u beperkt bereikbaar? Vermeld dit dan duidelijk op uw website.
                          4. Uw inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel (KvK-nummer) en uw btw-nummer


                          Wat dat met het vragen van een BTW nummer bij een èchte winkel te maken heeft, begrijp ik niet.

                          Comment


                          • #28
                            Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                            Zelfs indien ze alle gegevens netjes publiceren, zelfs indien ze een goede reputatie hebben van jaren ver...
                            Nooit ga je 100% zekerheid hebben of een onderneming wel solvabel is op het moment dat je een bestelling plaatst.
                            Het is altijd mogelijk dat bv een goede onderneming door "omstandigheden" in moeilijke papieren terecht komt.
                            En daar sta je dan als klant als je net een dure bestelling geplaatst hebt.
                            Voorbeelden hiervan zijn er genoeg. Als zelfs de grootste bank ter wereld ten gronde kan gaan... (2008 Leyman brothers)

                            Er kan daar een mouw aan gepast worden door bv te betalen NA levering. Maar de meeste firmas gaan eerst geld vragen voor ze gaan leveren.
                            Het blijft een kip-ei probleem als consument indien je de bestelling via internet regelt.

                            Je kan altijd eventueel ter plaatse gaan, een voorschotje geven en pas betalen als je het in je handen hebt aan de kassa.

                            Comment


                            • #29
                              Re: japancamera.nl - foka.nl ervaring met aankopen

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Het blijft kwade wil dus. Hier stopt het voor mij.
                              Laat je vooral niet opjagen door die man.
                              Als die onrust kan stoken doet hij het met zijn extreme ideëen.

                              Hij schopt wild in het rond naar alles wat niet binnen zijn gedachtengoed ligt en dan nog op een onbeleefde manier met gekleurde hoofdletters (dus in internettaal roepen en snauwen) en is waarschijnlijk gefrustreerd dat er mensen zijn die meer verstand en financien hebben dan hij zelf. Moeten we nu allen medelijden krijgen

                              Ik kan best begrijpen dat sommige mensen argwaan hebben tov winkels die niet op het eerste zicht kenbaar zijn.
                              Moet dit ? Neen.
                              Is het begrijpelijk ? Ja

                              En zo niet kunnen we altijd redeneren zoals onze linkse vrienden : iedereen welkom, identiteit of niet, crimineel of niet (wie zal het weten), maar vooral vertrouwen !!!!
                              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                              Comment

                              Working...
                              X