Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitvindingen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Uitvindingen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
    2. lock bij wissel van lenzen.
    Bij compacte camera's als je hem afzet, komt er een plaatje over de lens, zodat deze beschermt blijft. Mijn idee is dat als je camera merkt dat je uw objectief er af haalt (als je het knopje indrukt), er voor de sensor ook een soort plaatje schuift zodat er nooit geen stof kan opvallen en sensorreiniging niet meer nodig is
    Dat is al uitgevonden bij de eerste SLR en heet sluiter, die is bijna altijd dicht en toch komt er vuil op de sensor.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Uitvindingen.

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Dat is al uitgevonden bij de eerste SLR en heet sluiter, die is bijna altijd dicht en toch komt er vuil op de sensor.
      Ja, maar als je je lens er af haalt kan je in je body kijken, het idee is echt een schijf die het volledig afsluit.

      Comment


      • #18
        Uitvindingen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Maar dit brengt me op gedachten
        Wim je mag je ideeën altijd met ons delen hoor


        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
        Last edited by Soeki Wan; 26 november 2015, 11:22.
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #19
          Re: Uitvindingen.

          Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
          hmm, ik had hier nog niet van gehoord. Wel een redelijk onbekend merk (voor mij toch). Leuk dat ze hier al aan het werken zijn
          Mamiya, nochtans goeie toestellen... enfin, vroeger toch.
          Mijn vader had er eentje, maar de lichtmeter is na jaren gebruik kapot... spijtig.

          Trouwens, ik heb net je blog bekeken, en ik denk dat ik hem even in mijn favorieten steek om hem op te volgen.
          Ik ben namelijk een Finland fan, en kijk al uit naar je foto's/verslag.

          Comment


          • #20
            Re: Uitvindingen.

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Mamiya, nochtans goeie toestellen... enfin, vroeger toch.
            Mijn vader had er eentje, maar de lichtmeter is na jaren gebruik kapot... spijtig.

            Trouwens, ik heb net je blog bekeken, en ik denk dat ik hem even in mijn favorieten steek om hem op te volgen.
            Ik ben namelijk een Finland fan, en kijk al uit naar je foto's/verslag.
            Ooh leuk dat je hem wil volgen!
            Mijn vrouw is Finse, dus eigenlijk beginnen we eerst met familiebezoek om daarna naar Canada door te reizen.
            Dus veel Finse foto's zullen er helaas niet opkomen . maar na onze reis verhuizen we naar daar en zullen er foto's in overvloed zijn ^^ (als je kan wachten tot 2017).
            Prachtig land hé! al geweest? Als je wilt kan ik wel een paar foto's doorsturen van eerdere bezoekjes aan het land van de duizend meren.

            ontopic:
            Als nieuweling in fotografie en een vader die zijn fototoestel nog altijd zijn 'kodak' noemt, is Mamiya totaal onbekend voor mij.
            Phaseone iets bekender wel. hebben ze nu deze functie of niet? wachten tot de trilling weg is...

            Comment


            • #21
              Re: Uitvindingen.

              Mamiya is al een redelijk oud merk (sinds 1940) maar is sedert de jaren '80 gestopt met kleinbeeld en deed enkel nog middenformaat. (en golfclubs en vismateriaal) Ze hebben bij de opkomst van digitaal geprobeerd mee te gaan maar dat lukte niet best en zijn dan met Phase One in zee gegaan. Phase One heeft toen 45% participatie genomen en bouwde de digitale middenformaat ruggen en Mamiya de lenzen en camera's. Dezelfde camera was dan onder 2 namen te verkrijgen. Sinds enkele dagen heeft Phase One het geheel overgenomen en zal dus de naam Mamiya verdwijnen maar de productie blijft daar wel doorgaan.

              De Phase One DF+ heeft met de laatste firmware wel degelijk de functie om te wachten tot de trillingen weg zijn alvorens de foto te nemen. Kijk niet naar de prijs, je zou denken dat je een wagen koopt.

              Eigenlijk triestig dat de naam Mamiya hier zo onbekend is. Veel profs zullen echter wel de M645 in al zijn varianten, de C330 familie en de RB/RZ kennen. Waarschijnlijk ook de M6 en M7. Maakten ook speciale gevallen zoals deze:

              Comment


              • #22
                Re: Uitvindingen.

                Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
                Ooh leuk dat je hem wil volgen!
                Mijn vrouw is Finse, dus eigenlijk beginnen we eerst met familiebezoek om daarna naar Canada door te reizen.
                Dus veel Finse foto's zullen er helaas niet opkomen . maar na onze reis verhuizen we naar daar en zullen er foto's in overvloed zijn ^^ (als je kan wachten tot 2017).
                Prachtig land hé! al geweest? Als je wilt kan ik wel een paar foto's doorsturen van eerdere bezoekjes aan het land van de duizend meren.
                Perkele ! Een Finse vrouw, wat moet een man nog meer hebben
                Ik kan uren uitwijden over Finland, en wil hierover graag je topic helemaal laten ontsporen.. maar ik heb je in de plaats een PM gestuurd

                Groetjes!

                Comment


                • #23
                  Re: Uitvindingen.

                  Ik zou graag een dioptrie regeling op het lcd scherm hebben zodat ik mijn bril kan thuis laten , het zelfde als op het oculair de dioptrie-correctie
                  Ik heb wel een opklapbaar voorzet lens van Hoodman( H-LPP3 Professional LCD Screen Loupe ) maar dat is onhandig als je foto's neemt

                  Groeten

                  Comment


                  • #24
                    Re: Uitvindingen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door moto Bekijk bericht
                    Ik zou graag een dioptrie regeling op het lcd scherm hebben zodat ik mijn bril kan thuis laten , het zelfde als op het oculair de dioptrie-correctie
                    Ik heb wel een opklapbaar voorzet lens van Hoodman( H-LPP3 Professional LCD Screen Loupe ) maar dat is onhandig als je foto's neemt

                    Groeten
                    Nu zou ik eigenlijk graag weten of dat fysisch onmogelijk is of gewoon héél moeilijk. Ik denk het eerste, maar optica was nu niet echt mijn vakgebied.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Uitvindingen.

                      Hier een vb van verstelbare glazen in een bril (http://www.focus-on-vision.org/nl/ve...-geschiedenis/)
                      Maar of het fysisch mogelijk is voor een heel LCD scherm ???

                      Groeten

                      Comment

                      Working...
                      X