Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede winkel voor Yongnuo flashes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

    Idd, die 560 set is prijs/kwaliteit wel top. In de studio cava, maar voor alledaags gebruik ben ik toch beter af met ttl denk ik. High speed sync is ook wel meegenomen. Of is zo'n 560 te doen voor algemeen gebruik?

    Comment


    • #17
      Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

      De 560 is uitstekend voor strobistwerk (ook in studio trouwens). Heb er een stuk of 6 van liggen. (2 reeks II, en 4 reeks IV)

      Voor TTL en HSS zijn deze niet geschikt. Ook on camera werken de 560 modellen niet handig.

      Daarvoor heeft yongnuo wel de TTL en HSS types die dan weer daar goed in zijn.
      En over de prijs moet je niet klagen. Mijn inziens beste koop voor je geld.

      Natuurlijk voor wie er zijn brood mee moet verdienen zou ik wel een merkeigen type aanraden.

      Comment


      • #18
        Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        De 560 is uitstekend voor strobistwerk (ook in studio trouwens). Heb er een stuk of 6 van liggen. (2 reeks II, en 4 reeks IV)

        Voor TTL en HSS zijn deze niet geschikt. Ook on camera werken de 560 modellen niet handig.

        Daarvoor heeft yongnuo wel de TTL en HSS types die dan weer daar goed in zijn.
        En over de prijs moet je niet klagen. Mijn inziens beste koop voor je geld.

        Natuurlijk voor wie er zijn brood mee moet verdienen zou ik wel een merkeigen type aanraden.

        Het grootste voordeel aan de 560-series is dat ze out of the box draadloos werken op 2.4GHz (dus geen infrarood welke veel te onbetrouwbaar is als je buiten moet schieten). Het feit dat ze puur manueel werken is ook geen probleem als je de tijd kan nemen om met een lichtmeter te werken. Op dat vlak zijn ze écht wel geweld qua prijs/kwaliteit en een stuk handiger.

        TTL flitsers zijn vooral handig als je geen tijd hebt voor metingen te doen (op feestjes, trouw, etc ...).
        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

        Comment


        • #19
          Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

          En het eerste pakketje zit ergens vast in China ... met de meest vage foutmelding "Guangzhou airport, security checks returned". De tracking van het laatste pakketje werkt ook al niet. Laatste keer dat ik ergens anders bestel dan op Amazon of Ebay
          Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
          Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
          Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

          Comment


          • #20
            Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

            Zelf nooit problemen met DX ondervonden, net als vele anderen hier. Ik had je misschien moeten waarschuwen dat een en ander toch wel wat tijd (zelfs tot één maand à zes weken!) zou kosten. Als je via PayPal of bv een Mastercard betaald hebt, wat ik altijd zou aanraden voor internationale transacties, dan mag je je ook behoorlijk verzekerd voelen.
            Kortom: komt allemaal in orde, alleen wat geduld hebben.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Zelf nooit problemen met DX ondervonden, net als vele anderen hier. Ik had je misschien moeten waarschuwen dat een en ander toch wel wat tijd (zelfs tot één maand à zes weken!) zou kosten. Als je via PayPal of bv een Mastercard betaald hebt, wat ik altijd zou aanraden voor internationale transacties, dan mag je je ook behoorlijk verzekerd voelen.
              Kortom: komt allemaal in orde, alleen wat geduld hebben.
              Kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Ook nog nooit problemen gehad met dx.com. Wel soms geduld nodig.
              Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

              Comment


              • #22
                Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                Hier ook een flits van YONGNUO YN600EX-RT besteld op 30/10 en nog steeds niet UnShipped ?
                Geduld is een mooie deugd.........
                MVG. Hugo

                Comment


                • #23
                  Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Zelf nooit problemen met DX ondervonden, net als vele anderen hier. Ik had je misschien moeten waarschuwen dat een en ander toch wel wat tijd (zelfs tot één maand à zes weken!) zou kosten. Als je via PayPal of bv een Mastercard betaald hebt, wat ik altijd zou aanraden voor internationale transacties, dan mag je je ook behoorlijk verzekerd voelen.
                  Kortom: komt allemaal in orde, alleen wat geduld hebben.
                  Je hebt overal wel eens een probleempje wanneer je on line bestelt.

                  Ik deze week bij Coolblue was het toch raar hoor, toch een bedrijf dat als goed/degelijk gekend is dacht ik.
                  Krijg ik plots de melding dat mijn betaling met Visa afgekeurd is en dat de bestelling/levering niet kan doorgaan.

                  Opgebeld, en niet veel wijzer geworden, volgens hen controleren ze streng misschien zelfs te streng (hun eigen woorden) maar betalen met Visa moest ik niet opnieuw proberen het zou toch niet lukken.
                  Dan heb ik maar betaald met Banccontact, en 's anderendaags kreeg ik mijn levering.

                  En dan te weten dat ik zowat ALTIJD met Visa betaal en nog nergens een probleem had !?!?!?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                    Hier ook een flits van YONGNUO YN600EX-RT besteld op 30/10 en nog steeds niet UnShipped ?
                    Geduld is een mooie deugd.........
                    Vanmorgen is mijn flits toegekomen met de post.
                    Mijn bevindingen over deze flits ga ik in een andere post plaatsen(strobist)
                    MVG. Hugo

                    Comment


                    • #25
                      Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                      Vandaag nog een nagekeken en 2 van de 3 pakketjes zijn eindelijk bij BPost terechtgekomen ! Nog 1 pakketje zit vast op Guangzhou.

                      De kleine waarschuwing was wel mooi geweest, want bij 24h shipping verwacht ik dus effectief wel dat mijn pakketje binnen de 2-3 dagen bij mij is. Soit, nu maar hopen dat mijn pakket niet bij BPost Brussels geleverd is want dan kan ik misschien nog een week wachten.
                      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Goed winkel voor Yongnuo flashes

                        Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
                        Vandaag nog een nagekeken en 2 van de 3 pakketjes zijn eindelijk bij BPost terechtgekomen ! Nog 1 pakketje zit vast op Guangzhou.

                        De kleine waarschuwing was wel mooi geweest, want bij 24h shipping verwacht ik dus effectief wel dat mijn pakketje binnen de 2-3 dagen bij mij is. Soit, nu maar hopen dat mijn pakket niet bij BPost Brussels geleverd is want dan kan ik misschien nog een week wachten.
                        24h shipping heeft toch niks te maken met de leveringstermijn !?
                        De term zelf is duidelijk genoeg om te weten wat ze ermee bedoelen.
                        Ik ben al dik tevreden wanneer iets uit China slechts een 10-tal dagen weg blijft.
                        Ook de periode waarin je bestelt speelt een grote rol.
                        Bestel maar eens iets midden december.... het kan eind januari worden voor je het krijgt, om voor de hand liggende redenen.
                        Als je pakketje dan ook nog eens "uitgeloot" wordt bij de douane, dan kan je nog langer wachten.
                        Om van die goedkope tot spotgoedekope prijzen te profiteren moet je er iets voor over hebben.

                        Comment

                        Working...
                        X