Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag mbt afgeven digitale origineel van modelfoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Aansprakelijkheid voor eventuele auteurs- of andere rechten, welke deze ook mogen zijn, op al het bovenvernoemde, en eventuele daaraan verbonden kosten, blijven ten laste van ondergetekende en kunnen in geen enkel geval ten laste gelegd worden van (naam van het bureau).

ondergetekende ... dat ben jij toch?

jij geeft toelating ze te gebruiken ... nergens staat dat je ze zelf niet mag gebruiken ...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik werk op freelance-basis regelmatig voor verschillende modellenbureau's...

Ik vind dit persoonlijk maar een vreemde zaak. Het is in de eerste plaats al verplicht dat ze jou een dubbel van het contract geven. Indien ze je nu een dubbel zouden weigeren, is dat al een serieuze fout.

Normaalgezien mag het model de foto's, wanneer ze de auteur vermeldt, steeds gebruiken voor promotionele doeleinden.

Het is echter niet altijd duidelijk waar de lijn tussen promotioneel en commercieel ligt...
      Canon EOS 300D - Minolta Dynax 4

Als een slordig bureau getuigd van een slordige geest, wat betekent dan een leeg bureau ?

Http://www.philippepascal.be

Comment

Originally posted by PhilippeP
        Ik werk op freelance-basis regelmatig voor verschillende modellenbureau's...

Ik vind dit persoonlijk maar een vreemde zaak. Het is in de eerste plaats al verplicht dat ze jou een dubbel van het contract geven. Indien ze je nu een dubbel zouden weigeren, is dat al een serieuze fout.

Normaalgezien mag het model de foto's, wanneer ze de auteur vermeldt, steeds gebruiken voor promotionele doeleinden.

Het is echter niet altijd duidelijk waar de lijn tussen promotioneel en commercieel ligt...
        Tja, met promotioneel, bedoelen jullie dan bevoorbeeld dat ik deze foto's online zet (en dan de naam van Marc Drofmans vermeld, en de foto's bescherm, dus dat ze die niet kunnen kopiëren) dat ik in principe die foto's wel mag gebruiken?
        www.spat.be

Comment

Originally posted by zonneke
          [B]
          Ik, ondergetekende, verklaar hierbij eveneens dat mijn foto’s vrij zijn van copyright.
          De foto’s worden door deze verklaring enkel en alleen vrijgemaakt van copyright voor het hierboven vermelde doeleinde.
          Dit geldt voor de foto’s die genomen werden door (naam van het bureau), de door hen aangestelde fotograaf en de door mij ter beschikking gestelde foto’s, beeld- en klankmmaterialen, documenten, gegevens, enz.

Aansprakelijkheid voor eventuele auteurs- of andere rechten, welke deze ook mogen zijn, op al het bovenvernoemde, en eventuele daaraan verbonden kosten, blijven ten laste van ondergetekende en kunnen in geen enkel geval ten laste gelegd worden van (naam van het bureau).
          de foto's zijn vrij van copyright voor het vermeldde gebruik door het bureau.
          er is dus wel nog copyright voor elk ander gebruik. als je ze dus op je site gebruikt moet je daar toestemming voor hebben en voor betalen.
          www.vildaphoto.net

Comment

Working...
          X