Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spottersplaats asielcentrum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Stef
    zeg kiekens....ipv dat eens te vragen aan iemand die zijn "territorium" kent...

als je onder de brug van de piste gereden bent (dan heb je het asielcentrum aan je linkerkant) dan rij je het asielcentrum voorbij en een 500 m verderop heb je een kleine afslag rechts, naar het voetbalveld (aangegeven met een wegwijzer "SK NOSSEGEM")..rij daar in en rij helemaal tot achteraan, het voetbalveld voorbij....

daar kom je op een grote zandvlakte met grote zandhopen..op die plek heb je een heel goed zicht op de piste, de terminal en een groot stuk van de taxie-banen...;en dikwijls stijgen ze lags daar op en passeren ze bijna voor je neus als ze de lucht in gaan...

Stef
    ... en als "territoriumexpert" moet je er zeker bijvermelden dat je er niet met de wagen mag opkomen want de rijkswacht haalt je er zeker af ... al meerdere keren meegemaakt ...

En die plaats vind ik, persoonlijk dan, niet zo intressant omdat je een beperkt zicht hebt, en als je foto's wil zonder hekkens zichtbaar, of die radartoren, of bomen, dan is het daar heel wat minder intressant. daarvoor ga je beter aan de 127bis of de watertoren staan, of aan de 02 (in de struiken), daar heb je dan een zicht op de terminals, de hangar40 en alle landings op de 02
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Originally posted by Bottie

als je onder de brug van de piste gereden bent (dan heb je het asielcentrum aan je linkerkant) dan rij je het asielcentrum voorbij en een 500 m verderop heb je een kleine afslag rechts, naar het voetbalveld (aangegeven met een wegwijzer "SK NOSSEGEM")..rij daar in en rij helemaal tot achteraan, het voetbalveld voorbij....

daar kom je op een grote zandvlakte met grote zandhopen..op die plek heb je een heel goed zicht op de piste, de terminal en een groot stuk van de taxie-banen...;en dikwijls stijgen ze lags daar op en passeren ze bijna voor je neus als ze de lucht in gaan...

Stef
      ... en als "territoriumexpert" moet je er zeker bijvermelden dat je er niet met de wagen mag opkomen want de rijkswacht haalt je er zeker af ... al meerdere keren meegemaakt ...

En die plaats vind ik, persoonlijk dan, niet zo intressant omdat je een beperkt zicht hebt, en als je foto's wil zonder hekkens zichtbaar, of die radartoren, of bomen, dan is het daar heel wat minder intressant. daarvoor ga je beter aan de 127bis of de watertoren staan, of aan de 02 (in de struiken), daar heb je dan een zicht op de terminals, de hangar40 en alle landings op de 02
      je kan inderdaad best je auto op de parking van de voetbalkantine zetten en dan, ocharmkes, 300 meter stappen...

ben je zeker dat je het over dezelfde plaats hebt? Waar ik sta, is het hekken minstens een halve meter lager dan ikzelf... je gaat me nu toch niet vertellen dat je dat kleine taludje afgaat om 3 meter korterbij te staan hee...

kijk eens wat ik daar verleden week nog schoot , en dit zijn GEEN crops hoor..enkel resize:

Stef

Comment

Originally posted by refibe
        Originally posted by Lorent
        Luchthaven Luik is makkelijker en leuker vind k persoonlijk!
        Kunt u enige beschrijving + lokatie geven.Wanneer of welke dag best.Gemakkelijk te bereiken? Met auto of trein?Plaats waar je foto's kunt nemen?Eventueel foto's lokatie? Hartelijk dank.
        E40 Luik, komende van Brussel, E42 volgen richting Airport liege, aan rondpunt volg je richting bierset (militaire luchthaven). na ongeveer 500m op de linkerkant is er een ruime plaats, niet echt parking, maar ik gebruik ze daar toch voor ;-)
        Dan sta je al ongeveer naast de tarmac. Voor je zie je dan de tarmac volledig, achter je de aanvliegstrook.

Wat ook kan is de volgende afrit nemen, en den een klein stukje rechts volgen, dan sta je pal onder de opstijgende vliegtuigen.
        Overdag verschillende militaire vluchten (AWACS etc), maar ook kleine passagiers en verschillende 747 & Airbus A300-A320s. (Vooral vracht.)
        vanf ongeveer 19u begint TNT met Avro D100 toestellen te vliegen. En tegen de vroege ochtend stijgen van bij TNT de zware kisten op.

(was mijn favo plekje toen k nog op de luchthaven werkte om te gaan lunchen ;-))
        Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
        Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

Comment

Die plaats aan dat voetbalterrein in Nossegem is idd een goeie locatie! Je hebt daar dan ook het voordeel dat je je enkele meters boven het niveau van de aprons, taxiways en runways bevindt, hetgeen de foto een extra "touch" geeft. Alleen spijtig dat eventuele heat-haze op je foto veel harder opvalt door de gebouwen op de achtergrond
          450D en wat prullen

Comment

Dat gaan we dan ook eens proberen,bedankt kie.......euh.....mannen.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Originally posted by Gégé
              Die plaats aan dat voetbalterrein in Nossegem is idd een goeie locatie! Je hebt daar dan ook het voordeel dat je je enkele meters boven het niveau van de aprons, taxiways en runways bevindt, hetgeen de foto een extra "touch" geeft. Alleen spijtig dat eventuele heat-haze op je foto veel harder opvalt door de gebouwen op de achtergrond
              't is maar hoe je 't bekijkt want ik vind dat een mooi neveneffect.....

Stef

Comment

Weet hier iemand trouwens af van een goeie spottersplaats aan de luchthaven van Oostende?
                450D en wat prullen

Comment

Stef,
                  Ik ben daarnet eens op die zandhopen gaan staan !!! Prachtig, ik had net het geluk dat ze op de 70 aan het opstijgen waren. Nu kom ik daar al zolang en nog nooit had ik van dit plaatsje gehoord... dankuwel hoor. Als ik er nu nog eens aan denk om mijn fototoestel mee te nemen ...

Erwin
                  Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                  http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Originally posted by erwin
                    Als ik er nu nog eens aan denk om mijn fototoestel mee te nemen ...

Erwin
                    Kieke...... LOL en nu ga ik voort werken.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

Originally posted by refibe
                      Luchthaven Luik is makkelijker en leuker vind k persoonlijk!
                      Kunt u enige beschrijving + lokatie geven.Wanneer of welke dag best.Gemakkelijk te bereiken? Met auto of trein?Plaats waar je foto's kunt nemen?Eventueel foto's lokatie? Hartelijk dank.
                      E40 Luik, komende van Brussel, E42 volgen richting Airport liege, aan rondpunt volg je richting bierset (militaire luchthaven). na ongeveer 500m op de linkerkant is er een ruime plaats, niet echt parking, maar ik gebruik ze daar toch voor ;-)
                      Dan sta je al ongeveer naast de tarmac. Voor je zie je dan de tarmac volledig, achter je de aanvliegstrook.

Wat ook kan is de volgende afrit nemen, en den een klein stukje rechts volgen, dan sta je pal onder de opstijgende vliegtuigen.
                      Overdag verschillende militaire vluchten (AWACS etc), maar ook kleine passagiers en verschillende 747 & Airbus A300-A320s. (Vooral vracht.)
                      vanf ongeveer 19u begint TNT met Avro D100 toestellen te vliegen. En tegen de vroege ochtend stijgen van bij TNT de zware kisten op.

(was mijn favo plekje toen k nog op de luchthaven werkte om te gaan lunchen ;-))
                      THX voor info ...zal jou favo plekje eens opzoeken...
                      [COLOR=Purple]NIKON D800 //AF-S NIKKOR 24-70 F2.8 G ED // NIKON D7000 // AF Zoom NIKKOR ED 80-200mm f 2.8 D// NIKON SB900// Benro C2970F/COLOR]/ Zie Album online http://rexabe.smugmug.com

Comment

Originally posted by Bottie

Stef

je kan inderdaad best je auto op de parking van de voetbalkantine zetten en dan, ocharmkes, 300 meter stappen...

ben je zeker dat je het over dezelfde plaats hebt? Waar ik sta, is het hekken minstens een halve meter lager dan ikzelf... je gaat me nu toch niet vertellen dat je dat kleine taludje afgaat om 3 meter korterbij te staan hee...

Stef
                        dat kleine taludje afgaan voor die paar meter? verre van (is ook niet nodig met 500mm , maar zoveel stijgen ze niet op in die richting, maar het is inderdaad geen slechte plaats (heb ik ook zo niet gezegd), maar ik "haat" het als er bomen mee op de foto staan, zeker bij landings en departures (kwestie van persoonlijke voorkeur zeker Ook de heat-haze (van de tarmac komende) vind ik totaal niets hebben (dat is natuurlijk ook een persoonlijke keuze)

aja, schoon pics

My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Originally posted by erwin
                          Stef,
                          Ik ben daarnet eens op die zandhopen gaan staan !!! Prachtig, ik had net het geluk dat ze op de 70 aan het opstijgen waren. Nu kom ik daar al zolang en nog nooit had ik van dit plaatsje gehoord... dankuwel hoor. Als ik er nu nog eens aan denk om mijn fototoestel mee te nemen ...

Erwin
                          lol....en ziet dat ze nienen dag niet aan den andere kant opstijgen of dat de luchtverkeersleiders in staking zijn he

stef

Comment

Ha, maar daar bestaan oplossingen voor hé Stef. Er bestaat namelijk een site waar je al de weersgegevens van eender welke luchthaven kan opvragen (staat hier op het werk niet tussen m'n favorieten, en vanbuiten ken ik ze ook niet ). En als je dan weet dat een vliegtuig tegen de wind opstijgt of toch zoveel mogelijk dan weet je thuis al op welke baan ze landen. Trouwens , als ik ze thuis over mijn dak zie komen zetten ze hun in de glideslope naar 25L toe... gemakkelijk hé. Ben ik niet thuis en beschik ik niet over internet dan gebruik ik m'n natte vinger

Groetjes
                            Erwin
                            Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                            http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

2 uurkes geleden ook nog eens op die zandhopen gaan staan.... maar 'k had pech.... 'k kon alleen hun staart fotograferen bij de take of..... Morgen eens een nieuwe poging... En ik had geen goeste meer om nog rond te rijden naar zaventem, om hun landing te fotograferen....

Zouden ze daar op die zandhopen dan niet beter een bd frietkot openen ? als ge ziet hoeveel volk dat daar trekt. Ge zijt daar nooit alleen (heb ik de indruk)
                              To make your dreams come true, wake up

Comment

Wat voor lens heb je voor die foto's gebruikt jdm?
                                450D en wat prullen

Comment

Working...
                                X